User Tag List

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 21 to 36 of 36

Thread: Hvordan lære seg japansk selv

Default Sv: Hvordan lære seg japansk selv

Dersom man bor i Oslo, kan man i alle fall få tak i japanske barnebøker på Deichmann (eller man kunne det i alle fall i min tid). Ellers skulle vel NeoTokyo og kanskje Outland ha noen få manga på japansk...

Standard Medlem Vinter's Avatar

Da satser jeg på å sjekke Outland i Trondheim neste gang jeg er der. Hvis ikke blir det good old webz.

Jeg kan snart alle hiragana-tegnene nå, begynte på fredag. Jeg bruker iKana til Mac og IMA! 1-bøkene. Noen andre som bruker dette?

Standard Medlem

Quote Originally Posted by Vinter View Post
    Da satser jeg på å sjekke Outland i Trondheim neste gang jeg er der. Hvis ikke blir det good old webz.

Jeg kan snart alle hiragana-tegnene nå, begynte på fredag. Jeg bruker iKana til Mac og IMA! 1-bøkene. Noen andre som bruker dette?
    Yess. Bruker iKana. Et meget greit program. Men bruker i motsetning Contemporary Japanese av Eriko Sato. De bøkene brude du sjekke ut. Spesielt hvis du lærer med andre.

Scrub Scrub Scrub Krisbam's Avatar

Noen som vet om lesestoff som er tilegnet JLPT nivåene? Selv ligger jeg kun på nivå 4, så det hadde vært kjekt med noe som ikke brukte så alt for mange ukjente kanjier.

Standard Medlem

Quote Originally Posted by Krisbam View Post
    Noen som vet om lesestoff som er tilegnet JLPT nivåene? Selv ligger jeg kun på nivå 4, så det hadde vært kjekt med noe som ikke brukte så alt for mange ukjente kanjier.
    Barnebøker og manga-ka. Du kan finne manga enten på internett eller f.eks. Neo Tokyo kanskje Outland. Ellers må barnebøker kjøpes over internett.

Har sjekket ut litt forskjellige manga, men det meste er et godt hakk over JLPT nivå 4.

Tenkte heller på noe som er ment spesielt for disse nivåene, om det finnes såklart.

Standard Medlem Takeshi-kun's Avatar

Default Re: Hvordan lære seg japansk selv

Doraemon mangaene har noen kanji, men disse er furiganisert. I tillegg er jo mangaen kjempesøt og morsom.

Til de av dere som har Mac og vil ta gloseøvingen til et nytt nivå, så må dere prøve ProVoc.

Her skriver man selv inn glosene eller så kan man finne glosefiler inne på siden. Man kan overføre flash-cards til iPoden sin slik at man repetere hvor som helst. Jeg anbefaler dette programmet til alle som går på Japansk og har tilgang til en Mac.

Standard Medlem

Erai na

For de som fremdeles lurer på dette;

ZELDA MANGAENE!

Alle liker vel Zelda, og mangaene bruker enkle kanjier med furigana. Supert for læring.

Standard Medlem Exona's Avatar

Quote Originally Posted by Krisbam View Post
    For de som fremdeles lurer på dette;

ZELDA MANGAENE!

Alle liker vel Zelda, og mangaene bruker enkle kanjier med furigana. Supert for læring.
    Hvor kan man da evt. kjøpe Zelda mangaene på japansk? Ble plutselig litt interessert nå!

Standard Medlem

Hei
    Jeg holder nå på å skal begynne å lære meg Japansk selv og lurte på om dere har noen anbefalinger på hvilke bøker, gjerne da skolebøker fra universiteter o.l, som er mulig å få kjøpt.

jeg kan noen grunnleggende ting, men vil lære meg skriftspråket og korekt uttale. jeg skal mest sannsynlig studere i Japan neste år eller noe sånt, og vil forberede meg så godt som mulig.

Jeg leste litt om "Remembering the Kanji, Vol. 1" og vurderer å kjøpe den ^^

taaaakk

Standard Medlem Manji's Avatar

Jeg vil vel tørre å påstå at standardsvaret på hvilke bøker du bør kjøpe er Genki1 og Genki2. Det er disse bøkene vi bruker på Universitetet i Oslo. Disse kan du hvertfall få kjøpt på akademika, men kan også bestilles over nett via feks. Amazone.
    Du kan også ta en titt på denne threaden: http://forum.japani.no/showthread.ph...highlight=lære for programmer til pc du kan bruke i tillegg. Lykke til med studiene

Standard Medlem

Eller bare ikke… Genki blir byttet ut snart.
    Uansett jeg lærte tilsvarende genki 1 i løpet av et halvt år med en bok som heter "Contemporary Japanese for College students".
    Fåes på tanum i Oslo
    Den virker vidunder! Jeg studerte ved siden av videregående. Og nå skal jeg begynne på universitet i Japan
    Den boka gir deg definitivt fruktbare studier. Samt at den er mer tidsriktig en Genki. Genki bruker gammel gammel japansk.. Derfor den andre boka kalles "contemporary".
    Japansk er under massiv utvikling nå som språk.

Standard Medlem

Hei! det finnes en app ute nå som heter Memrise, perfekt hvis du vil lære japansk jeg vet ikke om det er for android, men har det selv på iphone ^w^

Quote Originally Posted by Arild_98 View Post
    Hei! det finnes en app ute nå som heter Memrise, perfekt hvis du vil lære japansk jeg vet ikke om det er for android, men har det selv på iphone ^w^
    Koster den penger?

Standard Medlem Jannyb's Avatar

Default Re: Sv: Hvordan lære seg japansk selv

Human Japanese har også en app til Android, den er veldig brukervennlig. Det er både med oppgaver og eksempler på uttale. Det er en lite versjon som er gratis, og en fullversjon som koster penger. Anbefales på det sterkeste.
    Quote Originally Posted by Sekiumasuki View Post
    Hm Søk på Human Japanese i google og dere finner en side med et veldig bra læreverktøy.

Det første man burde lære er hiragana og så katakana med kanji.

Kanji er ikke vanskelig, men det kan ta mye tid i starten. Men de lettere kanji som
    ?hito- person?
    ?dai - stor?
    ?inu - hund?
    ?ihchi - en?
    ?kawa - elv?
    ?yama - fjell?
    ?ue - over?
    ?shita - under?
    ?en - yen?
    ?ko - barn?
    osv. er noe man lærer fort og enkelt.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)