User Tag List

Results 1 to 12 of 12

Thread: Lære å tegne manga

Default Lære å tegne manga

Er ikke helt sikker på hvor denne tråden hører hjemme men

Har begynt å få stor interesse for anime sjangeren og har en slags "drøm" om å få lage en anime, og føler jeg har ihvertfall en god ide til en bra historie. og tenker den beste måten å få gjort det på er å tegne en manga og håpe å få den i et blad. sikkert helt usannsynlig men har ihvertfall lyst til å prøve å lage en for min egen skyld og. uansett, jeg er ikke spesielt flink til å tegne lenger, men interesserte meg litt for det før så plukker det sikkert opp fort igjen, men tenkte å ta kanskje et kurs eller to. tenker vel å ta et "vanlig" tegnekurs, for har ikke klart å finne noen som retter seg bare mot manga.. tviler egentlig på at det finnes i oslo. men men

noen som vet om noen bra kurs? har lyst å lære å tegne landskap spesielt bra. og noen som vil anbefale noen bra "lær å tegne mangabøker"?

Rolling Girl Nodoka's Avatar

Default Sv: Lære å tegne manga

Jeg har desverre ikke noen lær å tegne manga tegne bok tips. Du kan prøve å søke http://www.deviantart.com/ etter "Manga tutorials" å se hvordan det går.

Uanset, det jeg hadde tenkt å si var at siden det er ganske vanskelig å få noen til å publisere mangaen din så du kunne prøvd å selge dem på desucon i stede ^_^

Dette er jo selfølgelig når du føler du er flink nok til å tegne.

Quote Originally Posted by Nodoka View Post
    Jeg har desverre ikke noen lær å tegne manga tegne bok tips. Du kan prøve å søke http://www.deviantart.com/ etter "Manga tutorials" å se hvordan det går.

Uanset, det jeg hadde tenkt å si var at siden det er ganske vanskelig å få noen til å publisere mangaen din så du kunne prøvd å selge dem på desucon i stede ^_^

Dette er jo selfølgelig når du føler du er flink nok til å tegne.
    hehe, er vel mer en slags drøm. har veldig mange prosjekter jeg aldri fullfører. men har veldig lyst å lage en, om den ikke blir publisert er ikke noe viktig.

Standard Medlem Robisiux's Avatar

Legg ut noen skisser du har gjort før, da?

Rolling Girl Nodoka's Avatar

Quote Originally Posted by Sarutobi-Sasuke View Post
    hehe, er vel mer en slags drøm. har veldig mange prosjekter jeg aldri fullfører. men har veldig lyst å lage en, om den ikke blir publisert er ikke noe viktig.
    Det største tipset jeg kan gi for å tegne manga er å prøv å herme litt etter bilder i manga bøker for å få en følelse på å tegne det. Etterpå er det smart å sette seg ned å prøve å finne din egen stil innenfor sjangeren.

Og det er veldig greit å få kritikk på tegningene sine for det kan hjelpe så utrolig mye i det lange løpet.

Så har du noen tegninger ville det vert flott å se dem.

Standard Medlem Valentine's Avatar

http://www.howtodrawmanga.com/tutorial.html

Denne siden dekker mange av grunnprinsippene. Jeg startet med denne, sammen med noen andre tutorials jeg fikk av en venn. Tegningene vil kanskje virke litt sjelløse eller hva du vil kalle det for noe, men det kommer etter hvert.

CrewcareLoli Yuiko's Avatar

Jeg vet at Serieteket i Oslo holder tegnekurs med jevne mellomrom. Jeg tror kursene starter i februar eller noe slikt, og det koster ikke noe særlig, så hvis du bor i Oslo kan det være verdt å sjekke ut ^^

Standard Medlem Kwaidan's Avatar

En grei måte å lære seg opp på sånn i starten, er å ta en mangeserie du liker tegnestilen til og bare begynne å tegne/kopiere derfra, så begynne å sette din egen vri på det etterhvert. Gjorde dette en stund, og det ble et fungerende resultat ihvertfall.

Hvordan stil er du ute etter ? Blir det Blade of the immortal eller Ranma1/2 kvalitet liksom ?

Standard Medlem HaRLe's Avatar

Jeg holder iblant tegnekurs på steder her og der. Kan sikkert si ifra når neste kurs blir. Men jeg lærer bort helt basic.

Standard Medlem Dosu's Avatar

Vet du hvor min første manga tutorial begynte hen? den fant jeg på internett, prøv å søke der eks "how to draw manga" jepp, de fire ordene der gir mange treff.
    Du kan også, hvis du har deviantart account, søke etter folk som har lage sin egen "hvordan lære å tegne manga", men disse er også på engelsk.
    men skal du lage animé må du vell først begynne med litt animasjon også tenker jeg

Ellers kan du gjøre som meg, gå på tegning på videregående. jeg er 1 års da, men som valg i prosjekt til fordypning har jeg tatt tegning. jeg kan lære å tegne animé og manga fordi jeg sa jeg ville (men du må være sikker på at læreren har hørt om det før lol), det blir egentlig på en måte et kurs for meg.

Jeg bor ikke på store steder, men det finnes sikkert tegnekurs en eller annen plass. Men hvorfor ikke finne noen som kan male i nærheten og spør om å lære. heldig jeg som har en kunstner til nabo lol

Har ikke funnet så mye ting på norsk egentlig ^^;

Men som jeg sa, internett har mye til og med videoer. Eks youtube

Sikkert ikke så mye til hjelp med akkurat dette med "kurs", men det er mye lettere å gjøre noe billigere enn å vente til man finner et kurs og betale flere 100 kroner ^^;
    Last edited by Dosu; 23rd October 2007 at 21:23.

DesuMaid kaede's Avatar

Quote Originally Posted by Yuiko View Post
    Jeg vet at Serieteket i Oslo holder tegnekurs med jevne mellomrom. Jeg tror kursene starter i februar eller noe slikt, og det koster ikke noe særlig, så hvis du bor i Oslo kan det være verdt å sjekke ut ^^
    Joda, har gått på det for nygegynnere, men typisk for norsk tegneserie gikk det mer på hvordan man setter opp en tegneserie, heller enn hvordan man tegner ditt og datt... Animasjon blir jo no' helt annet...
    Enig med de andre på internettsidene... Hjalp meg mye med folder... Dessuten er jo Outland stappa full av how to draw-bøker! ^__^ Det jeg følerat hjelper meg er å se på de mangaene jeg liker, ikke nødvendigvis herme, men se på hvordan proffene gjør fjesformeller hår f.eks.

En ting jegihvertfallstrevde med var skygger, det tror jeg ikke bare kommer med erfaring, men noe som hjalp meg er å ikke være redd for kraftig skyggelegging, det er utrolig kult med litt ordentlige fargeforskjeller og skarpe skygger!

Nå skal jeg sluttee å babble tror jeg...

Crazy Yaoi-fangrl (Aicon arrangør) Izuma's Avatar

Dette er siden jeg lærte å tegne manga først: http://omu.kuiki.net/class.shtml

Den er ikke helt komplett, men du lærer å tegne basic med hår, fjes etc... Veldig bra step-by-step for øyne og slikt. Personen som driver siden har desverre sluttet å legge ut tutorials for lenge siden, men de som er der er ganske nyttige

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)