User Tag List

Results 1 to 3 of 3

Thread: Bartender

I LØV U Shadowleaf's Avatar

Default Bartender

Tittel: Bartender
    Episoder: 11
    Kategori: Drama
    Utgivelsesår: 2006
    Regissør: Masaki Watanabe
    Offisiell nettside: http://www.bartender-tv.com/

Handling:
    Gjemt inne i Tokyos talløse gater, ligger en liten og beskjeden bar med navnet Eden Hall. Den pene, men likevel ikke overdrevne, innredningen og den dempede belysningen som reflekteres i de utallige flaskene bak bardisken, er dog ikke det som trekker de besøkende til baren. Det er derimot bartenderen, Sasakura Ryuu, med sine ferdigheter med flaskene, sitt gode øre og høflige atferd, som stadig bringer fylte glass på disken.

Ryktet om "Gudenes glass", den perfekte drinken tilpasset personen selv, er på tungen til alle som har besøkt Eden Hall. Sasakuras evner og kundens egen historie er de viktigste ingrediensene, som ikke bare sørger for en utsøkt drink, men også gir en hjelpende hånd på veien.

Åpningssang: "Bartender"
    Komponert og sunget av: Natural High
    I sammarbeid med: Junpei Shiina

Avslutningssang: "Hajimari no Hito"
    Komponert og sunget av: Natural High

Personlig om Bartender:
    Av alle animéer jeg har sett, er dette en av de mest behagelige. Serien bringer deg inn i barens atmosfære med rolig jazzmusikk og en særdeles mindre kontrastfylt fargepalett. Det visuelle er et lite kunstverk i seg selv, der omtrent alle av de mangfoldige flaskene har blitt modellert med 3D-teknologi. Selve framgangen er rolig, og det er sjelden det blir vist hurtige klipp. Det som utgjør selve toppen av denne smakfulle kransekaken er dog samtalene mellom bartenderen og kundene, men det er noe dere bør se og høre selv.

Det tok meg nesten et halvt år å se denne serien. Jeg sparte nemlig episodene til dager da jeg var sliten og stresset, for var det noe som kunne få meg rolig, så var det denne serien. Derfor tror jeg heller ikke dette er en serie å se fortløpende, og det er kanskje det eneste minuset. Dette er ikke noen spenningsserie, og for mange som ikke er så interessert i kunst, kultur og historien til "mannen på gata", kan denne serien bli fort kjedelig. Målgruppen er ikke shounen og er hevet noe over seinen også. Folk kan også anklage den for produktplassering.

For meg er det en perle, men for flertallet av folk på min alder og yngre er den nok litt malplassert. Derfor trekker det betraktelig ned på karakteren.

Personlig karakter: 8.5/10

Generell karakter: 6/10
    Last edited by Shadowleaf; 10th August 2007 at 20:54.

jirayafan Howl's Avatar

Default Sv: Bartender

denne animen må vel være perfekt for meg, denne skal jeg sjekke ut.

Standard Medlem deLirious's Avatar

Default Sv: Bartender

Virker veldig innbydende. Få episoder, lavt tempo og avslappet holdning. Skal sjekkes ut.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread