User Tag List

Page 2 of 36 FirstFirst 1234512 ... LastLast
Results 21 to 40 of 710

Thread: Den store animeforslags-tråden

Standard Medlem HALL's Avatar
    The place you want me to be. Even in a submarine.

Default Sv: Den store animeforslags-tråden

Etterspørsel:
    Jeg ser et serier / filmer som er havner i den litt mer sære kategoriene. Jeg tenker da litt på serier som er i stil med Paranoia Agent, Elfen Lied , Serial Experiment Lain og Ghost in the Shell, og i tråd med filmer som Paprika, Akira og Tekkonkinkreet. Muligens en kronglete problemstilling. Takker for all hjelp.

Sofasnekker'n Shiraishi's Avatar

Hvis du er ute etter en sær serie kan jeg anbefale Haibane Renmei. Hvis jeg skulle beskrive serien vil jeg kalt den en fortelling om slik livet etter døden muligens kan fortone seg.

Kino no Tabi er heller ikke å forkaste. Den handler mest om Kino og den "snakkende" motorsykkelen Hermes som reiser rundt og besøker forskjellige "land" eller bystater og menneskene som bor der.

Enda en serie som jeg liker er Kamichu som handler om en jente som går på ungdomsskole som plutselg en dag blir en gudinne.

Alle disse seriene kjennetegnes ved mangelen på action og sprakende kampscener. Flotte hvis du bare skal sitte bakover og nyte anime. Vet ikke om det samsvarte godt med det du var ute etter, men jeg vil nå anbefale dem uansett.

Standard Medlem Mirashi's Avatar

Higurashi no Naku Koro ni er en ganske sær serie. Maaaasse blod og masse ting man ikke forstår + psykotiske småjenter. Holder på å se den nå, anbefaler den til alle som elsker syke animer. n_n

Standard Medlem HALL's Avatar
    The place you want me to be. Even in a submarine.

Fornøyd med begge svara jeg. Liker både med og uten blod

Standard Medlem cohan's Avatar

Gilgamesh - 26 episoder: http://www.animenfo.com/animetitle,1...gilgamesh.html
    En ganske spennende, men mørk serie. Serien omfatter seg over ett tiår etter ett terroristangrep på en forskningslab som får atmosfæren over hele verden til å bli magnetisert, og dermed ser himmelen ut som ett speil. Serien følger ett søskenpar som blir jaget av to organisasjoner, og de blir fanget midt i en krig hvor de er nødt til å velge hvilken side står på. Skal de kjempe for å få tilbake den gamle himmelen som de ikke kan huske å ha sett før, eller å kjempe imot de som prøver å få den tilbake?

Karakter: 4/6

Inuyasha - 167 episoder: http://www.animenfo.com/animetitle,1...,inuyasha.html
    Fantastisk anime serie, med flere fiender + en hovedfiende. Serien omfatter high-school jenta Kagome, som detter ned i en brønn og blir dratt tilbake til middelalderen. Der møter hun halvdemonen Inuyasha, som er på en quest for å finne shikon-juvelen for å kunne bli en fullverdig demon. Dette går ikke helt som planlagt da juvelen blir spredt i biter rundt om i verden, og en rekke demoner bruker deler av juvelen for å få ekstra krefter. Inuyasha, Kagome og gjengen må kjempe mot utallige demoner for å samle sammen alle bitene fra shikon-juvelen.

Karakter: 5/6

Fullmetal Alchemist - 51 episoder: http://www.animenfo.com/animetitle,1...tal_alche.html
    Fullmetal Alchemist, er etter min mening den beste anime serien noen sinne. Serien starter ved at vi ser brødrene Alphonse Elric og Edward Elric prøve å gjenopplive mammaen deres med en "vitenskaplig" metode som kalles Alchemy. Alchemy vil si at man kan få noe, ved å tilby noe av lik verdi tilbake. Planen deres går veldig gærent, da det de tilbydde ikke var nok til å gjenopplive moren deres. Edward mister armen og beinet sitt, og Alphonse er på vei til å bli dratt inn til de dødes verden, men Edward klarer akkuratt i tide å binde sjela hans til en "Dukke". Serien handler om disse brødrene, og deres quest om å få tilbake kroppene sine. En utrolig gripende historie, spektakulære animasjoner og karakterer. Denne må sees!

Karakter: 6/6

dog en etterspørsel:

Jeg er på jakt etter en anime som er fantasy preget. Helst en som ligner på claymore og bousu renkin. En serie som inneholder for det meste action / spenning med en liten håndfull blod.
    Helst ikke en "blod-basert" anime (Elfen lied) Er ikke akkurat i et humør for unødvendig blod, men lit blod er jo alltid et must.

Om det er mange eller få animer etter disse kravene går jo selvfølgelig opp i hvor mye man følger dem.. men jeg er helst ute etter deres personlige mening av de beste.

中二以下亮の脳 Tyblazitar's Avatar

Quote Originally Posted by Tito Kato View Post
    dog en etterspørsel:

Jeg er på jakt etter en anime som er fantasy preget. Helst en som ligner på claymore og bousu renkin. En serie som inneholder for det meste action / spenning med en liten håndfull blod.
    Helst ikke en "blod-basert" anime (Elfen lied) Er ikke akkurat i et humør for unødvendig blod, men lit blod er jo alltid et must.

Om det er mange eller få animer etter disse kravene går jo selvfølgelig opp i hvor mye man følger dem.. men jeg er helst ute etter deres personlige mening av de beste.
    Tja, mener vel Berserk kan oppfylle de kravene. Den er ikke akkurat en shounen-serie, og vil ikke si den minner om Busou Renkin, men den tar sted i en middelalderverden, og det er masse sverdslåssing og sånt i den. Mye action og spenning, og en god del blod også.

Etterspørsel:
    Jeg ser etter en anime i One Piece / Naruto stil. Gjerne en lang en også. Altså, mye humor, men også en seriøs og spennende handling. mye blod, nakenhet er ingen nødvendighet men ikke farlig om det er med heller.

Vil ha en serie med en gripende handling, gjerne en med ett hovedmål, men med mange sidehandlinger under veis.

Standard Medlem Vegard Aune's Avatar

Quote Originally Posted by cohan View Post
    Etterspørsel:
    Jeg ser etter en anime i One Piece / Naruto stil. Gjerne en lang en også. Altså, mye humor, men også en seriøs og spennende handling. mye blod, nakenhet er ingen nødvendighet men ikke farlig om det er med heller.

Vil ha en serie med en gripende handling, gjerne en med ett hovedmål, men med mange sidehandlinger under veis.
    Hadde hjulpet hvis du hadde nevnt hvilke serier du har sett fra før også da... Hvis du ikke har sett dem ennå, Bleach og Dragonball Z. (Merk: den japanske versjonen. Dubben er grusom.) Ellers kan jeg også anbefale Fullmetal Alchemist.

Ahh, beklager. Har sett Bleach, FMA, Berserk, Gantz, Elfen Lied, Hellsing, Inuyasha, Gilgamesh + en del andre jeg ikke kommer på. DBZ Likte jeg ikke noe særlig, dog jeg har kun sett en 3-4 episoder av den.

Standard Medlem Aiyan's Avatar

Tja, en liste med gode serier og dog nye serier.

Jeg vil liste dem opp i villkårlig rekkefølge etter som jeg husker dem, pluss alt beskrivelse går til http://www.animenewsnetwork.com *er så glad i den siden*

Anyway, here comes the thingie~

Kyou no Go no Ni:

An ecchi, school-life comedy show about Ryota Satou and his hilarious events and, often perverted, situations that he goes through and ends up in.

FLCL:

Naota is a normal Japanese 6th grade boy (although a little cynical), but when his older brother leaves for America to play baseball, his brother leaves his homeless 17 year old girlfriend Mamimi behind. Mamimi is sending mixed signals and advances to Naota, and he doesn't know what to do about her. But to make matters worse, Naota's world is totally turned upside down when he is run over by a woman on a Vespa. During their first encounter, she hits him over the head with her guitar, which then causes a horn to grow out of his forehead. She calls herself "Haruko" and her presence changes Naota's life to even further insanity.

Persona - Trinity Soul:

The stage is Ayanagi City, a city near the Japan Sea. It is a futuristic city that was built to carry out the recovery from the calamity caused by the "Apathy Syndrome" ten years previous. High school student Shin Kanzato with his little brother Jun, meet with their elder brother Ry?, who is the chief of the Ayanagi City Police, again after ten years. At that time, a series of strange incidents happen in Ayanagi City such as the crew of a submarine that suddenly disappears while in their submarine, or a spiritless symptom which disturbs the world after ten years, or the case of the inside out corpse where a student took on a cruel appearance. Ry? tracks down the organization behind the string of incidents, and having become involved in the incidents, Shin awakens the "Persona".

Trinity Blood:

The background is in the distant future after the destruction brought about by Armageddon. The war between the vampires and the humans continue to persist. In order to protect the humans from the vampires, Vatican has to rely on other allies to counter the situation. The protagonist, a priest called Peter Abel Nightroad, travels through the countries as a representative for the Vaticans. However, he is also part of "Ax", a special operations group controlled by the Cardinal Catherina. His encounter with a young girl called Esther will determine the struggle and survival between the human race and the vampires.

Zombie-Loan:

Michiru Kita is a special girl who possesses Shinigami Eyes, which allows her to see a dark ring around a person's neck. This ring symbolizes the person's impending death; once they are marked to die, a gray line, which is invisible to normal people, appears on their neck, and once the ring turns completely black, the person dies. Chika Akatsuki and Shito Tachibana, two boys in her class, both have black rings around their necks, but to her surprise, they are not yet dead. It is revealed that after a tragic accident that was supposed to kill them both, the two boys made a deal with a secret loan office called the Zombie-Loan. In return for keeping them alive, the two have to hunt zombies for the loan office. When Michiru gets involved with them, she finds that her life has just become more complicated.

Tsukihime:

Shiki Tohno sustained a life threatening injury as a child, and due to that incident he was sent away from the Tohno household and was given to a relative to be raised. Years later, when Shiki is in high school, the head of the Tohno household--his father--dies, and he is ordered to move back in by his sister Akiha, who is the new head of the household. However, Shiki holds a huge secret. Ever since that injury, he has been seeing lines on objects, and only with a special pair of glasses is he able to stop seeing them. Also he is unable to remember anything well from the time before his accident. The day he moves back to the Tohno household is the day he stumbles upon a woman named Arcueid Brunstud and decapitates her with one stab of his knife in a temporary fit of insanity. When she suddenly showed up beside him later alive and well, and ask him to be her bodyguard, Shiki's journey to unravel the mysteries of his past begins.

Spiral:

Ayumu Narumi's older brother Kiyotaka, a renowned detective and piano player, disappears all of sudden. The only clue Narumi has, are the Blade Children. Two years later a row of murders and incidents begin, relating to the Blade Children. Together with school journalist, Hiyono Yuizaki, Narumi tries to figure out their destiny.

Kaikan Phrase:

After the break up of their old band, guitarist Yuki & drummer Santa decide to form a new one. They recruit bass player Towa, young guitarist Atsuro, and after much persuasion, vocalist Sakuya. Together they form Lucifer and they struggle to make it in the music business, and also to stay together. As well, they have to deal with personal issues, such as parental objections, and watching their old bands succeed ahead of them. Sakuya is the most troubled band member, as he has to deal with his tragic past, and his relationship with teenaged lyricist Aine.

The Melancholy of Haruhi Suzumiya:

On the first day of high school a beautiful girl named Haruhi Suzumiya introduces herself as having "no interest in ordinary humans". She asks for any aliens, time travelers, sliders or espers to join her. Watching her weird behaviour is Kyon who sits in front of Haruhi and is the only person who talks to her. When Kyon comments about Haruhi's joining every club in school and then quitting he unwittingly gives Haruhi an idea to start her own after school club. Thereafter Kyon and several others find themselves dragged, literally, into the Save our world by Overloading it with fun Suzumiya Haruhi's Brigade (the S.O.S. Brigade for short).

Ok, kommentar til denne serien pluss anime verdens gudinne, Haruhi. Vi trenger virkelig en jente som Haruhi i en vennegjeng, jeg mener selv jeg har til gode å møte en jente med så mye energi og stahet på godt og vondt haha.

Til gjengjeld så er dette en anime alle burde å få med seg, jeg tar den under 1 av to store haruhi animer, neste kommer nå:

Ouran High School Host Club:

Haruhi is a poor tomboyish student at a school for the ultra-wealthy, able to attend because of a scholarship, and unable to even afford a uniform. One day, she stumbles across the decidedly peculiar but very popular Ouran Host Club. She tries to leave, but accidentally breaks a vase, and unable to pay for it, she's told that she'll have to stay and do odd jobs. That is, until they decide she would be more valuable as a club member. Not realizing she's female due to her appearance, they fix her up and give her a male uniform. She's an instant hit, so they decide to have her keep up the charade even after they find out the truth. Haruhi, being average almost to a fault, doesn't know what to make of the unconventional activities of the Host Club (or of the even more unconventional members), but having little choice, she plays along. Before long, real bonds are formed, friends made, and Haruhi finds herself accepted in a way she could never have been otherwise in this affluent school.

Dette er en anime som har smeltet meg helt på mange måter, kanskje også den animen jeg får folk til å like anime med. Den har alt av humor, snev av romanse og en hel haug av random ordspill og gags. ^-^

Perfect Girl Evolution/The Wallflower:

Kyouhei, Ranmaru, Takenaga, and Yukinojou are beautiful, handsome, young men living in a huge mansion. One day, their landlord, whom they call "Auntie", asks them a favor: to make her niece, Sunako, who's going to be living with them, into a respectable young lady. She agrees to make their living expenses free of charge if they succeed, but if they fail, she'll triple their rent. Due to their confidence in knowing how to deal with women, they agree, but once they meet Sunako, they begin to realize that their lovely living arrangements may soon be in jeopardy.

Honey and Clover:

Takemoto Yuuta, Mayama Takumi, and Morita Shinobu are college students who share the small apartment. Even though they live in poverty, the three of them are able to obtain pleasure through small things in life. The story follows these characters' life stories as poor college students, as well as their love lives when a short but talented 18 year old girl called Hanamoto Hagumi appears.

Saiyuki:

In Gunlock, the Sanzo party takes on a holy man who not only believes that all demons should be eradicated but has the ability to collect and transfer souls giving the recipient new but not quite natural life. This holy man travels with a double-gun wielding companion who, apparently, cannot die and guards a surprising secret .
    Many years ago, humans and demons lived in harmony. But that unity ended when demons started attacking humans and plotted a mission to unleash Gyumao - an evil demon imprisoned for thousands of years. Now, Genjo Sanzo, a rogue priest, must team up with three demons - Sha Gojyo, Son Goku, and Cho Hakkai - and embark on a perilous journey to the west to stop these demons from resurrecting Gyumao and restore the balance between humans and demons on Earth.

Nodame Cantabile:

At a top music academy in Japan, Shinichi Chiaki's arrogance is matched only by his top-notch piano playing. But when Chiaki and the teacher get into a fight, he's demoted to the reject class. Chiaki is left to pursue his dream of being a composer while surrounded by a bunch of loser musicians and one annoying girl, Noda, who has proclaimed herself Chiaki's girlfriend. It doesn't help that Noda, who insists on being called Nodame, lives right next door to him.

Standard Medlem Albelda's Avatar

Default Hvilken anime bør jeg se?

Så kom det store spørsmålet.. Hvilken anime skal jeg se??
    Er det noen som har forslag. Jeg har sett litt, og tenkt litt.. Jeg tenkte på en anime som har humor, nakenhet () og litt vold.
    Jeg har sett Elfen Lied og Gantz. Gantz irriterte meg siden det ikke var så lett å finne episoder..
    Noen som kan hjelpe??

Rolling Girl Nodoka's Avatar

Quote Originally Posted by Aiyan View Post
    Kyou no Go no Ni:

An ecchi, school-life comedy show about Ryota Satou and his hilarious events and, often perverted, situations that he goes through and ends up in.
    Denne serien er laget av samme mangaka som minami-ke så likte du minami-ke så er denne også kjekk å få med seg.

Standard Medlem Ena-kun's Avatar

Etterspørsel:
    Jeg så nettop Onegai Teacher, jeg elsket serien ^^
    Har dere flere som slike ?(har sett onegai twins)
    Jeg liker en romantisk historie som ikke ender i tragedie...
    Hemmelig romanse, ecchi og komedie var en bra kombinasjon. Vet dere om flere slike ? Perverse serier er også morsomme så lenge det ikke blir til en hentai serie...

Har sett Green Green og Love hina, de var morsomme men ikke det beste jeg har sett, syntes at onegai teacher var mye bedre.

中二以下亮の脳 Tyblazitar's Avatar

Quote Originally Posted by Ena-kun View Post
    Etterspørsel:
    Jeg så nettop Onegai Teacher, jeg elsket serien ^^
    Har dere flere som slike ?(har sett onegai twins)
    Jeg liker en romantisk historie som ikke ender i tragedie...
    Hemmelig romanse, ecchi og komedie var en bra kombinasjon. Vet dere om flere slike ? Perverse serier er også morsomme så lenge det ikke blir til en hentai serie...

Har sett Green Green og Love hina, de var morsomme men ikke det beste jeg har sett, syntes at onegai teacher var mye bedre.
    REC kan absolutt anbefales til de kriteriene, dog er den ikke særlig ecchi. Veldig koselig liten serie. ^^

School Rumble passer også kansje litt, skolekomedie med en god del romanse og forviklinger, men fortsatt ikke særlig mye ecchi.

Meh, håper det var litt til hjelp i alle fall, ser helst tragiske serier selv.

Default Sv: Er det bare meg eller...?

Har akkuratt sett ferdig elfen lied, å den var jo.... koslig.. anyways, noen som har en serie som ligner på den?

Default Sv: Er det bare meg eller...?

Quote Originally Posted by flippsack View Post
    Har akkuratt sett ferdig elfen lied, å den var jo.... koslig.. anyways, noen som har en serie som ligner på den?
    Ergo Proxy blir ofte sammenlignet med Elfen Lied. Har ikke fått sett den selv ennå, men hører at den er veldig bra

Jeg ser etter en omvendt haremserie type Ouran High School Host Club eller Fruits Basket. Noen forslag?

Standard Medlem ElementalNeslo's Avatar

Jeg er ute etter en serie som ligner på:
    Full Metal Alchemist
    Code Geass
    Full Metal Panic!
    Buso Renkin
    Death Note

Litt humor, litt science fiction, helst.
    Ikke Naruto, Bleach, One Piece, Tengen Toppa Gurren Lagann, Elfen Lied, da jeg har sett disse ferdig/ikke falt i smak.

Standard Medlem Synox's Avatar

Noein har en del sci-fi-elementer i seg. Se den. Handler om uendeligheten av dimensjoner og fremtider hver person har, og hvordan hvert valg gir en annen fremtid en et annet. Den er veldig bra, og man blir ikke irritert over at de fleste av hovedkarakterene er en gjeng med småunger.

Standard Medlem Albelda's Avatar

Ja da var jeg ferdig med tactical roar og jeg syns det var en kjempegod anime. Men så sitter jeg her å lurer litt.. Kommer det en andre sesong? Grunnen til at jeg lurer er fordi en kar som hadde skrevet en kommentar til episode 13 på www.veoh.com sa det. Jeg vil helst vite om det stemmer. Serien ble jo laget for to år siden, så det ville vel vært litt rart hvis det plutselig hadde kommet en sesong til. Er det noen som vet noe??

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)