User Tag List

Page 1 of 6 1234 ... LastLast
Results 1 to 20 of 106

Thread: PS3 vs Wii vs 360

Standard Medlem

Default PS3 vs Wii vs 360

Før jeg begynner vil jeg bare si at fanboys bør holde seg vekke fra tråden. Spesielt de som ikke greier å forsvare sin favorittkonsoll på en skikkelig måte.

PS3 er overlegen både Wii og 360 på nesten alle måter. PS3en har mye, MYE bedre maskinvare OG Blu-Ray. Xboxen har HD-DVD men den må du kjøpe sepparat og visst du gjør det vil den koste litt over tusen kroner mindre en PS3en om jeg ikke husker helt feil og den er ekstern. En annen ting er at PS3 spill kan være mye større en Xbox spill, typ 4-5 ganger så store eller noe i den duren. Pluss at du kan se Blu-Ray filmer. Jeg så på noen Blu-Ray spillere og den billigste jeg fant kostet 499 dollar, like mye som PS3 borte i USA (merk at jeg lette bare i noen få minutter). Så visst du kjøper PS3 så får du en billig Blu-Ray spiller som og kan spille ypperlige spill.

PS3 har og SIXAXIS kontroller noe som Xbox ikke har. Og maskinvare Wii ikke kan måle seg med og en god del bedre maskinvare en Xbox. Dette vil ikke bety så mye for noen men for meg gjør det. Men til gjenngjeld har 360 bedre onlinemuligheter, men det koster 500kr i året om jeg ikke tar feil, og PS3 sin er gratis. Wii har også online muligheter men det vet jeg så lite om at jeg vil ikke uttale meg.

Og spilla? Sony, Nintendo og Microsoft har som oftest heller lite med spillutvikling å gjøre så kvaliteten på spilla har heller lite med konsollen i seg selv å gjøre. Men den overlegne krafta til PS3 gjør at spillutviklere har mye å gå på og Blu-Ray hjelper på, SIXAXIS kontrollen gjør og at utviklerne kan leke seg litt mer. Wii sin kontroll gjør også at utviklerne kan leke seg og gjøre spilla litt mer interressante, kanskje mer en PS3 men jeg har verken prøvd wii eller PS3 så jeg kan ikke uttale meg. Og husk at denne delen er BARE smaksbasert og som jeg sa tidligere har ingenting med kvaliteten på konsollen i seg selv å gjøre.

Jeg vet nesten ingenting om Wii spill og så langt er det bare Brawls som har interressert meg så langt. Så jeg vil fokusere på PS3 og 360

Det er flere spill til begge konsollene jeg vil ha og/eller er interressert i og jeg skal si hvilke.

Xbox 360:

Alan Wake Dette er et spill jeg har veldig lyst på.
    Fable 2 Dette har jeg og ganske lyst på, men det kommer sikkert til PC også.
    Gears of War 2 dette er også et jeg har ganske lyst på, men det kommer sikkert til PC det og.
    Halo Wars Dette er et spill som interresserer meg, men jeg vet ikke hvordan det blir enda.
    Mass Effect Jeg liker Sci-fi spill, men vet ikke hvordan det blir. Kanskje verdt å sjekke ut.
    Too human samme som over.

PS3:
    Dynasty Warriors 6 Helt siden jeg prøvde Dynasty Warriors for første gang har jeg elsket serien
    Heavenly Sword Must have.
    Killzone 2 Et av de spilla jeg ser mest frem til.
    L.A. Noire virker interressant, men vet ikke hvordan det blir.Lair Dette er også et av spilla jeg ser mest frem til.
    MGS 4 Helt siden jeg prøvde MGS1 for mange herrens år siden har jeg ment at MGS er det beste spillet jeg har spillt. Faktisk synest jeg at MGS serien er så perfekt en kan få det. Hadde det vært en 360 exclusive hadde jeg kjøpt 360 isteden.
    Ninja Gaiden Sigma Fikk 9.0 på gamespot, trenger jeg å si mer?
    Resistance: FOM Dette ser jeg virkelig frem til.
    SOCOM Sikkert værdt å sjekke ut.
    Tekken 6 Tekken 3 var faktisk et av spilla som fikk meg hekta på spill. Og i fjor vann jeg faktisk en PS2 på en Tekken 5 konkuranse. Så tekken 6 er et must have.
    Warhawk Dette blir nok også et must have for min del.

Og jeg skal ikke engang nevne Blu-Ray filmene jeg vil ha.

Så for min del er det ingen tvil. PS3 blir mitt valg.

Og jeg vil vite mer om kommende spill til Wii. Og jeg vil være takknemlig visst noen forteller meg om spill jeg kanskje kunne tenkt meg å ha til wii, ps3 og 360.

Jeg vil også vite hvorfor du velger wii, 360 eller ps3.

Standard Medlem deLirious's Avatar

Default Sv: PS3 vs Wii vs 360

Hmm... jeg valgte altså å kjøpe meg Wii, egentlig on a whim, som man sier. Det har ikke vært lett å oppdrive der jeg bor, og de har aldri greid å følge etterspørselen (i likhet med resten av landet). Men, en kamerat sa til meg at de hadde flere igjen på en liten alt-mulig-sjappe i byen, så jeg greide også å få tak i en.

Egentlig hadde jeg lyst på Wii bare på grunn av Metroid Prime 3:Corruption og Super Smash Bros. Brawl. Siden jeg føler at jeg egentlig ikke har råd til å kjøpe meg så mange spill, kjøpte jeg egentlig bare konsollen for disse to. Zelda var jo også med i bildet, sjølvklart, men jeg tenkte ikke så mye over det. Så jeg har ikke kjøpt flere spill etter Zelda (har jo også Wii Sports selvfølgelig) og jeg tror ikke det blir flere før de to jeg nevnte ovenfor. Ikke at jeg har hatt lyst på så mange spill heller, Wii har hatt en litt treg start i spillavdelingen, ingen tvil om det.

Mange trekker frem de enorme forskjellene i maskinvaren, spesielt er Wii underlegen de to andre. Men dette er en av grunnene til at jeg valgte Wii. Jeg innbiller meg at med de grafikkmuligheten vi har i dag, har grafikken en tendens til å komme foran alt annet, det som jeg mener er det som virkelig teller i et spill. Jeg er blant de som mener at grafikken Xbox og Gamecube hadde er tilstrekkelig, og jeg har ikke behov for bedre. Selvfølgelig er jo mulighetene større på sterkere maskiner, det er ikke bare grafikken som teller. Men musikk og gameplay er uansett det viktigste for meg: et godt soundtrack kan gjøre et dårlig spill bra. Og, selvfølgelig er jo også muligheten for å kjøpe gamle klassikere fra NES, SNES og N64 god nok grunn alene for å kjøpe Wii.

Forøvrig tror jeg min favorittmaskin gjennom tidene er Game Boy Advance, så det sier vel litt om hva slags spill jeg foretrekker. Men jeg regner med at Wii kommer med en del titler fremover som kan være spennende. (Jeg greide ikke å grave frem en liste, noen?)

Som noen kanskje har lagt merke til: jeg er hypergammeldags når det gjelder konsollspill. Jeg gir blanke i HD og Blue-Ray, maskina brukes til spilling i heimen min. Jeg har ikke helt slått fra meg tanken om å benytte meg av Wiis onlinemuligheter, men i likhet med Nothgalic vet jeg ikke mye om det.

Standard Medlem

Personlig legger jeg mest vekt på historie, gameplay og grafikk. I ikke noen spesiell rekkefølge.

Og en ting jeg ikke nevnte er at for å få full effekt ut av PS3 må en ha HDTV. Men det er ikke akkurat negativt.

???(*?.?)(?.?*)??? Havok's Avatar

Har 360 og Wii, skal ha PS3 når MGS 4 kommer. For min del spiller jeg det jeg spiller. Jeg bryr meg svært lite om "Hvem har best grafikk" "Hvilket konsoll er best" Grunnen til dette er enkelt. Alle konsollene har noe bra og noe dårlig med seg. Så det å ha en tråd som dette blir litt overflødig, fordi det handler i bunn og grunn om "smak", du liker eple, jeg liker pære. Så det at jeg f.eks ikke liker epler, gjør ikke epler dårlige av den grunn. Bare at jeg liker pære mer.

Må også si det er litt ironisk at du sier at fanboys skal holde seg unna, når du spørr spørsmålet om hvilket konsoll folk vil ha, og hvorfor det er bedre. Samt starter hele tråden med "PS3 er overlegen både Wii og 360 på nesten alle måter."

Men, for å leke med. Og for å spille mot din ekstreme pro-PS3 post. Her er grunner til at Xbox 360 er mer "overlegen" PlayStation 3 "på nesten alle måter".

- Xbox 360 har Xbox Live, som med snart 7 millioner brukere er det største inne konsollmarkedet. Det meste av "teknologien" som er i Xbox Live er kopiert av Sony til PSN.
    - 360 er knyttet rett opp mot MSN. Så du kan snakke med venner når du spiller.
    - 360 har flere "eksklusive" spill enn PS3. For å nevne noen har vi: Halo, Halo Wars, Gears of War, Crackdown, Fable 2, Mass Effect, Viva Pinata, Blue Dragon, Table Tennis, Too Human 1,2,3, BioShock, Dead or Alive 4, Dead Rising, Elder Scrolls IV: Oblivion, Forza, Huxley, Lost Planet, Project Gotham Racing 3, Saints Row, Shadowrun, Test Drive Unlimited, Ninety Nine Nights, CromeHounds for å nevne noen.
    - 360 får også eksklusiv downloadable content til GTA IV (noe Sony ikke får).
    - Plus du har Xbox Live Arcade med 75 klassikere og nye spill, eks. er: Castlevania, Prince of Perisa, Carcassonne, Poker, Hexic, Lumines Live, Doom, Sonic, Pac-Man, Worms for å nevne noen.
    - På Xbox Live Marketplace kan du i USA laste ned filmer og TV serier i HD (kommer til EU snart).
    - Du har Achivement systemet
    - Den koster veldig mye mindre.
    - Den har flere spill, flere AAA spill.
    - Det er 3 års garanti på den.
    - Greit, 360 har bare 1080i. Men, den støtter vanlig TV bedre enn PS3.
    - Den har ikke gimicken som er SixAxis™ fordi det kanskje er det tåpligste som finnes. Og var en greie Sony gjorde etter at Nintendo viste frem Wiimote.

Så, som dere ser, det er flere grunnern til å ha en 360, enn en PS3. Og for å hamre det igjennom litt mer:

Xbox 360 har solgt 11,629,100 konsoller.
    Wii har solgt 9,119,817.
    Og PlayStation 3 har bare solgt 3,873,833.

Standard Medlem

Nei, det har ikke noe med smak å gjøre. Hvilken konsoll du FORETREKKER har med smak å gjøre.

1. Som jeg sa, Live er overlegen ja. Men du betaler for det, så da MÅ det nesten være bedre.
    2. Greit nokk, men litt unødvendig mener jeg.
    3. Mulig, men så har jo Xbox 360 vært ute lengre. Og så er det opp til hver enkelt om en liker 360 exclusives bedre en PS3 exclusives.
    4. Dette er et godt poeng og sikker relevant for mange. Ikke for meg, dog.
    5. PS3 selger også billigspill, men vet ikke om de er klassikere eller hva de er.
    6. Nice.
    7. Er ikke helt sikker på hva som er poenget med det systemet.
    8. Egentlig ikke med tanke på hva du får for pengene.
    9. som sagt. 360 har vært ute mye lengre
    10. ikke etter min mening. Men dette punktet har bare med personlige preferanser.
    11. det er positivt.
    12. Men så er vanlig TV på vei ut. Skal du ha deg ny TV i dag er det HD det går i.
    13. Så bare fordi nintendo visste frem wiimote først burde sony kutte ut SIXAXIS? Er du klar over hvor tåpelig det hørest ut? Den teknologien stammer fra slutten av 90-tallet om jeg ikke tar feil uansett.

så, vi kan konkludere det med at grunnen til at xbox er bedre en PS3 ligger i xbox live?? Som jeg har konstantert er bedre en PS3 sin online funksjon? Faktisk så er nesten alle punkta dine knyttet til live. Faktisk, det eneste er antallet spill, og at du får 3 års garanti. Og at den støtter vanlig tv bedre en PS3.

Og hvor har du de tallene fra? Du er klar over at en har ikke fullstendig oversikt over hvor mange konsoller som er solgt i europa, ikke sant? Det eneste som er sikkert er hvor mange PS3 konsoller som er shippet. Og det er 5,5 million om jeg ikke tar feil. Men det er hvertfall sikkert at PS3 har solgt minst. Men at Xbox 360 har solgt så mye er jo fordi det var den første av nextgen konsollene.

Uansett så er playstation 3 beregnet for nerder. Menst wii er beregnet for folk med mange venner og xbox 360 er en mellomting. Hvertfall slik jeg ser det. Og siden jeg er nerd uten venner så går jeg for PS3
    Last edited by NothgaliC; 27th July 2007 at 10:31.

Sutrefaen Sharingan's Avatar

Oh hey, Playstation 3 kontrolleren må bite i gresset i forhold til Xbox sin. Jeg legger littegranne vekt på komfort når jeg spiller, og her vinner Xbox klart. Bedre kontroller har jeg faktisk aldri følt...

Greit, PS3 har bedre grafikk og blueray... Men egentlig bryr jeg meg ikke så mye om grafikk, bare se på Heroes III. Dårlig grafikk, men alikvel ett kongespill. Og det at yndlingsspillene mine kommer til Xbox er ikke å skyve under en stol. Splinter Cell er blant teten...

Så med det sier jeg med en gang at Xbox tar seieren hos meg, på andre kommer Wii...

Standard Medlem

Xbox 360 kontrollen er veldig god ja. Men jeg har ikke helt bestemt meg om hvilken jeg liker best.

Og nei, grafikk gjør ikke et spill bra. Men det hjelper.

Og visst ynglingsspillene dine kommer til Xbox kjøper du så klart ikke PS3. Eller Wii for den saks skyld. Det sier seg selv. Men det gjør ikke Xbox 360 bedre en PS3.
    Last edited by NothgaliC; 27th July 2007 at 10:32.

Quote Originally Posted by NothgaliC View Post
    Nei, det har ikke noe med smak å gjøre. Hvilken konsoll du FORETREKKER har med smak å gjøre.
    Umm, var det ikke det jeg sa? Alt beror på smak. Du liker PlayStation 3, jeg liker alle tre, noen liker Wii andre liker 360...

13. Så bare fordi nintendo visste frem wiimote først burde sony kutte ut SIXAXIS? Er du klar over hvor tåpelig det hørest ut? Den teknologien stammer fra slutten av 90-tallet om jeg ikke tar feil uansett.
    Med tanke på at det virker som en krampeaktig måte å erstatte DualShock fuksjonen Sony ikke fikk lov til å bruke i den nye kontrollen, valgte dem å gå for en teknologi som mimiker Wiimote. Ja, den har eksistert i lang tid, men det gjør det ikke mindre gimmick av den grunn.

så, vi kan konkludere det med at grunnen til at xbox er bedre en PS3 ligger i xbox live?? Som jeg har konstantert er bedre en PS3 sin online funksjon? Faktisk så er nesten alle punkta dine knyttet til live. Faktisk, det eneste er antallet spill, og at du får 3 års garanti. Og at den støtter vanlig tv bedre en PS3.
    Det er faktisk veldig mange poenger, la oss sammenligne. Først PS3 så 360:

PS3
    Negative sider
    • Lite eksklusive spill.
    • Veldig dyr.
    • De fleste utviklere sier den er vanskelig å utvikle til
    • De fleste spillene ikke publisert av Sony kommer også til 360, mange av dem med eksklusivt innhold og downloadable content.
    • 1-års garanti.
    Positive sider
    • Støtte for oppkobling med PSP for dem som har den.
    • Sterke førsteparts lineup (Heavenly Sword, Kill Zone 2, Little Big Planet)
    • Stor harddisk
    • Mye for pengene selv om den faktisk er dyr.
    Xbox 360

Negative sider
    • Xbox Live Premium koster penger.
    • Liten harddisk.
    • Det sies at 30% av alle maskiner som er laget kan få Red Ring of Death (RRD).
    • Ikke støtte for full HD (dvs. 1080i)
    • Hvis man ikke kjøper Xbox Elite, må man etterhvert kjøpe HD-DVD addon.
    Positive sider
    • Xbox Live (7 millioner spillere)
    • Nesten _alt_ av spill som lages støttes på en eller annen måte av Live. Enten vi Co-Op play, Deathmatch, etc.
    • Online Ranking, for de som liker sånt.
    • Billig, og mye for pengene.
    • Lett å lage spill til.
    • Spill begynner nå å få støtte for kommunikasjon mellom PC og 360 spill (Shadowrun).
    • Veldig mange eksklusive titler, samt masse førsteparts spill.
    • Xbox Live Arcade (XBLA)
    • 3-års garanti.
    Ja, de fleste gode poengene med 360 er nettopp live. Hvis du ikke liker å spille med andre, så er ikke 360 for deg.
    Og hvor har du de tallene fra? Du er klar over at en har ikke fullstendig oversikt over hvor mange konsoller som er solgt i europa, ikke sant? Det eneste som er sikkert er hvor mange PS3 konsoller som er shippet. Og det er 5,5 million om jeg ikke tar feil. Men det er hvertfall sikkert at PS3 har solgt minst. Men at Xbox 360 har solgt så mye er jo fordi det var den første av nextgen konsollene.
    www.nextgenwars.com "What we do here at NexGen Wars is compile numbers from NPD, Media Create, ChartTrack, as well as various other sources."

Uansett så er playstation 3 beregnet for nerder. Menst wii er beregnet for folk med mange venner og xbox 360 er en mellomting. Hvertfall slik jeg ser det. Og siden jeg er nerd uten venner så går jeg for PS3
    Jeg forstår ikke dette? Jeg vil si at PS3 og Xbox 360 egner seg best for "gamere", eller folk som liker å spille. Mens Wii er beregnet for absolutt alle, til og med de som aldri har spilt før.

Og visst ynglingsspillene dine kommer til Xbox kjøper du så klart ikke PS3. Eller Wii for den saks skyld. Det sier seg selv. Men det gjør ikke Xbox 360 bedre en PS3.
    Igjen, smak. Hvem som er "best" er ikke poenget. Alt man kan gjøre er å ramse opp hva som er bra og dårlig med hver av dem og så danne seg sin egen mening.

Og når det kommer til PS3 kontrollen så veier den ingenting, det er som å holde ett stk. dårlig plast i hånda, samt den sitter ikke godt. Xbox 360 kontrollen veier mer og sitter som støpt i hånda. Microsoft lærte virkelig mye av den store Xbox kontrollen samt S kontrollen de lagde til Xbox.

Standard Medlem

Mye positivt du glemmer med PS3, veldig mye. Som Blu-Ray f.eks. og SIXAXIS, selv om du synest den ikke er så bra så er det mange som gjør det. Og Sony har fått tilbake rumble tingen.

Det er mulig det er lite eksklusive spill til PS3, men til gjenngjeld ser de aller fleste ekstremt lovende ut. Mange som har komt har visst seg å være veldig bra og. For ikke å neve Blu-Ray.

Du kan få PS3 med 3 års garanti, det koster bare mer.

Mange PS3 spill har og online funksjon. Hvertfall de som hadde passet til å bruke online.

Jeg finner det idiotisk å slenge rundt seg med tall som kommer til å forandre seg i fremtiden. Som det med at xbox live har 7 millioner spillere. For ikke å nevne at du bruker nexgenwars som kilde, noe som er helt latterlig i seg selv. Og selv om PS3 har mange færre online brukere betyr det ikke at det blir noe særlig vanskligere å finne servere til et spill.

Afaik så er grunnen til at det er vanskelig å lage spill til PS3en er fordi den er så ny og har så ekstremt bra prosessor. Så det er vanskelig å utnytte alt. Men jeg vet at de som lager Warhawk skryter over PS3, og sier at de aldri har trengt å nerfe grafikken eller fysikken på grunn av manglende kapasitet fra konsollen. Men det er en stund siden jeg hørte dette.

"Everybody acknowledges that compared to the 360 and the Wii. It’s not all that bad. It’s not like the PS 2 ramp was at the very beginning. The interesting question becomes “oh boy, we could go on forever optimizing for the PlayStation 3.” The PS 3 has more of the situation where you could go another six months easily and forever. You can get so much more power. RSX is a known quantity. But Cell is pretty limitless at this point." -Julian Eggebrecht, chief of factor 5. De som lager lair. kilde

"Yosuke Hayashi, director of Ninja Gaiden Sigma which is due out on PS3 later this year, has said that developers claiming that PS3 is hard to develop for is just an "excuse to the consumer"". kilde

En negativ ting med PS3 er at det er vanskelig å porte spill fra Xboxen til PS3 men ikke omvendt. Men det er ikke lett å si hvem det er negativt for.
    Last edited by NothgaliC; 27th July 2007 at 11:32.

Spoiler Spoiler: Liste over kommende Xbox 360 spill i Europa (171)

Spoiler Spoiler: Liste over kommende PlayStation 3 spill i Europa (147)

Spoiler Spoiler: Liste over kommende Wii spill i Europa (123)

Listene er tatt fra www.tothegame.com

Mye positivt du glemmer med PS3, veldig mye. Som Blu-Ray f.eks. og SIXAXIS, selv om du synest den ikke er så bra så er det mange som gjør det. Og Sony har fått tilbake rumble tingen.
    Desverre, jeg ser ikke SixAxis på som en "positive" ting, da jeg ikke liker "Gimmicks". Ja, BR glemte jeg.

Det er mulig det er lite eksklusive spill til PS3, men til gjenngjeld ser de aller fleste ekstremt lovende ut. Mange som har komt har visst seg å være veldig bra og. For ikke å neve Blu-Ray.
    Xbox 360 har bevist i over et år at de har bra spill, PS3 har fortsatt det å gi meg et spill som overbeviser meg (nå mener jeg spill som har kommet). De spillene som er bra finnes også på 360.

Du kan få PS3 med 3 års garanti, det koster bare mer.
    Igjen, pris. 360 har 3 års garanti uten at det koster mer, samt maskinen i seg selv koster veldig mye mindre enn PS3 til å begynne med.

Mange PS3 spill har og online funksjon. Hvertfall de som hadde passet til å bruke online.
    Har de sikkert, men det er nettopp der det kommer bra med at Microsoft har knyttet sin Live funksjon opp mot MSN blandt annet. Xbox Live er virkelig et stort salgspoeng for 360. PSN er ikke noe bra arguement for PS3 (enda).

Jeg finner det idiotisk å slenge rundt seg med tall som kommer til å forandre seg i fremtiden. Som det med at xbox live har 7 millioner spillere. For ikke å nevne at du bruker nexgenwars som kilde, noe som er helt latterlig i seg selv. Og selv om PS3 har mange færre online brukere betyr det ikke at det blir noe særlig vanskligere å finne servere til et spill.
    Leste du det som sto etter nextgenwars? Kildene de bruker er de samme som dem IGN, Gamespot og alle andre publikasjoner bruker... Og jo, det at det ikke er mange som er online, gjør det vanskeligere å finne noen å spille med..

Afaik så er grunnen til at det er vanskelig å lage spill til PS3en er fordi den er så ny og har så ekstremt bra prosessor. Så det er vanskelig å utnytte alt. Men jeg vet at de som lager Warhawk skryter over PS3, og sier at de aldri har trengt å nerfe grafikken eller fysikken på grunn av manglende kapasitet fra konsollen. Men det er en stund siden jeg hørte dette.
    De som lager Warhawk får spillet publisert av Sony... hadde vært litt trist hvis de gikk ut å sa at PS3 var jævlig å lage spill til når Sony betaler lønningen dems. Kan du lage spill til PC kan du lage spill til Xbox 360. Og, har du noen gang hørt at noen måtte nerfe grafikken eller noe sånt for et 360 spill da?

"Everybody acknowledges that compared to the 360 and the Wii. It’s not all that bad. It’s not like the PS 2 ramp was at the very beginning. The interesting question becomes “oh boy, we could go on forever optimizing for the PlayStation 3.” The PS 3 has more of the situation where you could go another six months easily and forever. You can get so much more power. RSX is a known quantity. But Cell is pretty limitless at this point." -Julian Eggebrecht, chief of factor 5. De som lager lair. kilde
    Factor 5 er eid av SCEA..

Standard Medlem

Det er faktisk allerede spill ute til PS3 som har overbevist meg. Dette er igjen smak og behag og har ikke noe med kvaliteten på konsollen i seg selv. Sigma for eksempel, resistance, motorstorm, etc.

Gidder ikke å forklare hvorfor du ikke skal bruke nexgenwars selv så jeg bare drar frem en random film som forklarer det http://www.youtube.com/watch?v=Cx3zVUdBxB0

Jeg tviler sterkt på at det er på grunn av at Sony publiserer spillet de sier at de ikke har noe problem med å programmere spill til PS3. Du tror vel kanskje at de andre også blir betalt for å gjøre det. Bare søk på google og du finner tonnevis av artikler der utviklere mener det ikke er noe særlig vanskelig å utvikle til PS3 i forhold til andre konsoller.

Og hva prøvde du å få frem med den lista over spill? Forundrer meg ikke at Xbox har flere kommende spill en PS3. Hadde bare kjøpt en bitteliten brøkdel uansett. Og per dags dato er det en god del spill jeg har mye mer lyst på som er PS3 exclusive en spill som er Xbox exclusive. Oppfatt ikke dette feil. Det finnest mange spill på Xbox som er exclusive jeg har lyst på, jeg sier bare at jeg har mer lyst på PS3 spilla. MGS4 er et godt eksempel på dette.

Og visst jeg får et skikkelig bra tilbud på en 360 kjøper jeg den om jeg har råd, ingen tvil.

Quote Originally Posted by Havok View Post

Factor 5 er eid av SCEA..
    Og? Du er kanskje uenig i at 7x3,2 GHz er latterlig bra? Det sier seg selv at det vil være dyrt å utvikle et spill til en slik prosessor.
    Last edited by NothgaliC; 27th July 2007 at 11:58.

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Hmmm. Jeg må si at jeg selv foretrekker PS3, har kjøpt, og er veldig fornøyd med mitt kjøp. Gidder ikke greie ut en stor lang post om dette, men er noen ting jeg vil nevne likevel.

Hovedgrunnen til at jeg valgte PS3 var pga spillene, spesielt Final Fantasy serien. En annen grunn er bakoverkompabiliteten, jeg trenger ikke ha alle maskinene stående fremme, holder med PS3 for å spille et veldig stort spillbibliotek. Jeg har mange PS1- og PS2-spill, og jeg kan fortsette å spille dem på PS3.

Når det kommer til Sixaxis, så er det et nytt element i spilling, og det funker fint. Det var et helvete å kjøre bilspill med, men Rub A Dub, dette bittelille nedlastbare spillet hvor man skal styre en and rundt i en balje med vann var egentlig veldig morsomt. ^^ Ellers så er det mye spennende man kan bruke den til, i Folklore, et spill jeg synes ser spennende ut, må du bruke sixaxis til å trekke sjeler ut av fiendene, noe i hvertfall jeg synes er en litt morsom vri på det.

Angående grafikk, så er det ingen av dere som kan nekte på at dere liker spill som ser grafisk pene ut. For min egen del, så er det allikevel ikke grafikken som avgjør om at spill er bra eller ikke, men ingen av dere kan nekte på at dere vil bli interessert i noe som ser helt vilt ut på det grafiske.

Noth: Det er ikke så enkelt som 7x3,2.

Standard Medlem

selvsagt ikke. Men det er fortsatt latterlig bra.

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Mulig, dog er det egentlig en svakhet at det er dyrt å utvikle spill for PS3 imo. Men det vil egentlig ikke ha så mye å si for min del, for jeg kommer til å kjøpe færre spill nå enn før, rett og slett fordi jeg ikke spiller på den måten jeg gjorde før. Er usikker på om jeg kommer til å kjøpe f.eks Tekken 6, for jeg har ikke lenger ork til å sette meg ned å bli god i slike spill.

Så jeg vil i hvertfall bli ganske selektiv i hvilke spill som kjøpes inn.

Standard Medlem

Skal si meg enig med deg sensei. Det er en svakhet at det er så dyrt å utvikle spill til PS3. Spesielt når det fåreløpig er så få som har PS3. Men dette er forhåpentilgvis noe som forandrer seg.

Og personlig tror jeg at jeg skal kjøpe rundt 1 spill i måneden, kanskje 2 noen ganger.

Det er faktisk allerede spill ute til PS3 som har overbevist meg. Dette er igjen smak og behag og har ikke noe med kvaliteten på konsollen i seg selv. Sigma for eksempel, resistance, motorstorm, etc.
    Unskyld å måtte si det, men spillene er konsollen.. uten bra spill så kan konsollen være så bra og kraftig som du bare vil..

Gidder ikke å forklare hvorfor du ikke skal bruke nexgenwars selv så jeg bare drar frem en random film som forklarer det http://www.youtube.com/watch?v=Cx3zVUdBxB0
    Ok, la oss ta www.vgchartz.com da. Der er det følgende stats:
    Xbox 360: 10,19 millioner
    Wii: 9,57 millioner
    PS3: 3,89 millioner

Og som du kanskje ser på tallene, er ikke de så veldig langt unna det NGW sier.

Det at NextGenWars er drevet av en 18 åring og at han legger til en kode for å øke salgstallene dynamisk er det ikke grunn til å tro at det ikke er "reliable". For meg virker det som om han som lagde videon er ute etter å ta NGW. Du kan uansett ikke nekte for at PS3 har solgt minst. Så om tallene er 100% korrekt er egentlig irrelevant.

Jeg tviler sterkt på at det er på grunn av at Sony publiserer spillet de sier at de ikke har noe problem med å programmere spill til PS3. Du tror vel kanskje at de andre også blir betalt for å gjøre det. Bare søk på google og du finner tonnevis av artikler der utviklere mener det ikke er noe særlig vanskelig å utvikle til PS3 i forhold til andre konsoller.
    Er sikkert mang som mener det, mens det er også de som mener det motsatte.

Og hva prøvde du å få frem med den lista over spill? Forundrer meg ikke at Xbox har flere kommende spill en PS3. Hadde bare kjøpt en bitteliten brøkdel uansett. Og per dags dato er det en god del spill jeg har mye mer lyst på som er PS3 exclusive en spill som er Xbox exclusive. Oppfatt ikke dette feil. Det finnest mange spill på Xbox som er exclusive jeg har lyst på, jeg sier bare at jeg har mer lyst på PS3 spilla. MGS4 er et godt eksempel på dette.
    Jeg la til listen for å gi noe til tråden, ikke for å skyte inn at det er mer til 360. Det igjen er irrelevant, spesielt når mesteparten av spillene til PS3 og 360 kommer på begge konsoller.

Og visst jeg får et skikkelig bra tilbud på en 360 kjøper jeg den om jeg har råd, ingen tvil.
    Så bra.

Og? Du er kanskje uenig i at 7x3,2 GHz er latterlig bra? Det sier seg selv at det vil være dyrt å utvikle et spill til en slik prosessor.
    Snakket jeg noen gang om kostnadene når det kommer til utvikling av spill? Jeg sier at PS3 er en "dyr" maskin, og hvis folk får valget mellom PS3 til 6000 og Xbox 360 til 3000, så tror jeg et hvem som helst som ikke er en renspikka fanboy ville valgt den billige. Hvis du skyter inn Wii i den listen også, ville nok de fleste valgt Wii. Det koster btw en del penger å utvikle til 360 også. Men igjen, 360 har XNA, som er en SDK som lar deg lage spill til 360 som du kan - hvis Microsoft liker spillet - selge på XBLA. Dette er veldig billig for nystartet selskaper som ønsker å utvikle spill lett og billig.

Og når det kommer til BR, jeg kunne ikke bry meg mindre om det, eneste bra med det er lagringsplassen for spill. Om det kommer BR filmer er uintressant, da jeg bruker spillkonsoler til å - jeg vet ikke - spille på.

Standard Medlem

Jeg skal si meg litt enig med med den første uttalelsen der. Men PS3 er fortsatt bedre en 360 og Wii på det punktet i mine øyner.

Jeg har allerede sagt at PS3 har solgt minst. Og jeg har aldri gitt intrykk for noe annet.

Selvsagt er det folk som mener det. Hvorfor skulle det ikke være det?

Jeg vil ikke si at PS3 er dyr med tanke på hva som befinner seg inne i den. Og at den har Blu-Ray. Du må også tenke på at for 5,795 kroner får du PS3+2kontrollere+3spill. Så egentlig er det ikke så alt for mye dyrere en 360.

Tja, egentlig ikke. Kanskje visst du bare ser på prisen, men det er så mye mer til det. Jeg er ikke en renspikka fanboy selv om jeg kanskje fremstår som en. Jeg mener bare at PS3 er bedre en Xbox på nesten alle punktene. Eneste er Xbox live og antall spill. Men jeg synest fortsatt PS3 er overlegen med tanke på kvaliteten av spillene som jeg har sagt flere ganger allerede.

Og visst noe er dyrt å utvikle vil det mest sannsynlig si at det også er vanskelig eller hvertfall utfordrende.

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Quote Originally Posted by Havok View Post
    Og når det kommer til BR, jeg kunne ikke bry meg mindre om det, eneste bra med det er lagringsplassen for spill. Om det kommer BR filmer er uintressant, da jeg bruker spillkonsoler til å - jeg vet ikke - spille på.
    Kanskje det ikke betyr noe for deg, men du skal ikke glemme at PS2 har hatt en del å si for at DVD er hva det er idag

Men jeg synest fortsatt PS3 er overlegen med tanke på kvaliteten av spillene som jeg har sagt flere ganger allerede.
    Det har jo nesten ikke kommet noen spill til maskinen enda, og av de som har kommet er kanskje 1 eller 2 AAA titler som faktisk er verdt 699 kroner.

La oss se på det et øyeblikk:

Bestselgere på Xbox 360:Bestselgere på PlayStation 3:Bestselgere på Nintendo WiiAlt jeg sier med dette er at jeg ikke forstår hva du mener med at PS3 har flere bra spill...

Quote Originally Posted by Sensei View Post
    Kanskje det ikke betyr noe for deg, men du skal ikke glemme at PS2 har hatt en del å si for at DVD er hva det er idag
    Og jeg brydde meg like lite om at PS2 kunne spille DVD filmer som at PS3 kan spille BR filmer.. Poenget ditt er? Jeg brukte ordet "Jeg" i utalelsen min gjorde jeg ikke?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread