User Tag List

Results 1 to 9 of 9

Thread: Yakitate!! Japan

blablabla Imbefalath's Avatar

Default Yakitate!! Japan

Yakitate!! Japan
    Antall episoder: 69
    Sjanger: Komedie, matlaging
    Sendt: 2004-2006
    Regissør: Aoki Yasunao
    Forfatter: Hashiguchi Takashi

Handling
    Denne animeen handler om Azuma Kazuma, en 16 år gammel gutt fra "landet" som er kommet til Tokyo for å oppfylle sin drøm om å lage Japan; et brød det japanske folket vil elske like høyt som ris. Derav navnet på animeen, "Yakitate!! Japan". Japan er imidlertidig også et ordspill, da pan er japansk for brød.
    Azuma Kazuma er også i besittelse av såkalte "solhender" (Solar Hands), og ifølge serien er dette en stor fordel for bakere, da de øker farten på hevelsesprosessen.
    Mesteparten av serien omhandler bakekonkurranser av forskjellige slag, der deltakerene lager stadig mer fantastiske brød.

Karakterer

Azuma Kazuma
    Dette er som sagt protagonisten i serien. Sammenlignet med sine bakerkollegaer er han nok heller ignorant når det kommer til kunnskap om brød og råvarer fra andre steder enn Japan, men han er et geni når det kommer til brødbakingen i seg selv.
    Gjennom hele serien er det sjeldent vi ser ham negativ eller deprimert.

Kawachi Kyousuke
    Kawachi er Azumas beste venn og kollega. Han vet riktignok mer om brød enn det Azuma gjør, men Azumas evner til å bake er på et helt annet nivå enn Kawachi sine.
    Med sine utagerende reaksjoner utvikler han seg etterhvert til å bli den komiske birollen.

Azusagawa Tsukino
    Unge Tsukino er en av de tre barnebarna til eieren av den største bakerikjeden i Japan, Pantasia. I tillegg til å gå på skole jobber hun på Pantasias "Southern Tokyo Branch" sammen med Azuma Kazuma, Kawachi Kyousuke, Ken Matsuhiro, Kinoshita Kageto og litt senere nok en person.

Ken Matsuhiro
    Sjefen for Pantasiabutikken der hovedpersonene våre jobber. Han får stadige bemerkninger for sin påfallende afro, og er visstnok Japans fremste brødbaker når det gjelder franske brød.

Kuroyanagi Ryo
    Kuroyanagi er en av de mange "brøddommerene" i serien og er ansatt i en prominent stilling hos Pantasia. Han er 22 år gammel og studerte i sin tid ved Harvard i USA.
    Hans reaksjon når han smaker godt brød er som regel ganske ekstrem, og vi får se en god del av disse gjennom serien.

Personlig mening
    Det er mulig jeg er lett å underholde, men jeg synes denne serien er fantastisk. For ikke å snakke om hvor inspirert jeg blir til å bake brød.
    Jeg kan forstå at det er lett å være skeptisk til en anime som handler om noe så simpelt som brødbaking, men jeg synes absolutt at den er verdt å se. Serien er full av ordspill, forklaringer på alt mulig innen brødbaking pluss enkelte oppskrifter og parodier.
    Dette kunne lett ha blitt en serie som bare fortsatte i det uendelige, men det gjør den heldigvis ikke.
    Musikken er riktignok ikke banebrytende, men den gjør seg veldig, veldig godt i serien.

Karakter: 9/10

jirayafan Howl's Avatar

Default Sv: Yakitate!! Japan

jeg elsker Yakitate!! Japan. Den er er utrolig morsom til tider, jeg husker jeg også ble veldig inspirert når vi skulle bake noe i heimkunnskapstimene.
    Last edited by Howl; 11th August 2007 at 23:30.

Standard Medlem SoulSeth's Avatar

Jeg var ærlig talt overrasket av at en serie om brød og baking kunne være så utrolig underholdende og morsom. Jeg simpelthen elsket denne serien.

Nanyate?! Hele 9.5/10!

jirayafan Howl's Avatar

Quote Originally Posted by SoulSeth View Post
    Nanyate?!
    [spoiler="Spoiler"]ah, kawachi er så utrolig morsom.

Nanyate?
    Last edited by Howl; 11th August 2007 at 23:29.

Standard Medlem Kid_Omega's Avatar

Hørt at den er utrolig morsomt og har veldig mange bra parodier på andre serier.

Vet du om de selger animen online noen steder? outland?

Standard Medlem Bigbo's Avatar

Synes denne serien var ganske morsom, men etter at jeg hadde sett den, så tenkte jeg på at jeg faktisk hadde sett en anime som handler om brød... Følte meg litt patetisk xD Men serien var jo utrolig morsom.

Crazy Yaoi-fangrl (Aicon arrangør) Izuma's Avatar

Kjempeflott serie! Den er så utrolig morsom og jeg kjenner igjen mange parodier der x3
    Jeg begynte å bake takket være det <3
    9.5/10

Standard Medlem Cyazu's Avatar

Kjempefin serie, som skiller seg *litt* ut fra hva annet jeg har sett. Skulle aldri tro en anime basert på matlaging kunne være så morsomt, terningkast 8 av 10.

Savegame.no Crew Spax's Avatar

Serien er beyond genial. Som Cyazu sier, den skiller seg litt ut fra allt annet.

*lage brød i riskokeren sin*

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)