User Tag List

Results 1 to 3 of 3

Thread: Dennou Coil - Potensiale? Ja!

いいですね

Default Dennou Coil - Potensiale? Ja!

Dennou Coil (?????)
    (Undertittel: A Circle of Children)

Sjanger
    Science Fiction, Drama, Mystery, Adventure!
    Utgivelsesår
    2007
    Episoder Planlagt
    26

Karakterer

Okonogi Yuuko (Kallenavn: Yasako)

Dette er den såkalte hovedkarakteren i showet
    Hvorfor hun blir kalt Yasako får du finne ut ved å sjekke ut serien!
    Hun er en relativt tilbakeholden og sjenert personlighet såvidt jeg kan forstå. Hun har ingen kunnskap om hvordan ting fungerer i den virtuelle verdenen, men hvem vet, kanskje det blir forandringer der?

Hashimoto Fumie

Her har vi den første "hackeren" vi støter på i serien, som det virker som får en ganske sentral rolle i serien. Hun er passe aggressiv, prøver stadig å beame ting til døde og prosjekterer gigantiske vegger foran seg *host* .. men egentlig ganske ålreit virker det som
    (Hey, jeg prøver å ikke si for mye her.)

Amasawa Yuuko (Kallenavn: Isako)

Og dette, er karakteren vi har ventet på, den "slemme" (men kanskje ikke?) og ekstremt kunnskapsrike karakteren. Her tror jeg vi kan forvente en del. I tillegg til det har hun tidenes tøffeste "assistenter", Mojoene

Okonogi Kyoko

Lillesøsteren til Yasako, hun gjør ikke så mye annet enn å gå rundt, peke på ting, og rope "Unchi!" (Roughly oversatt: Bæsj.), utover det gjør hun andre småfestlige ting som jeg ikke nevner, fordi du skal ha noe å bli overrasket over.

Megabaa (Halvveis oversatt: Mega-gamla, evt Mega-granny)

Tidenes festligste gamling i anime, en hackerbestemor. Scary som få, og driver sjappa som selger alt hackerne trenger, no need to say more.

Densuke

Dette er hunden til Yasako, han er et virtuelt kjæledyr, og blir derfor utsatte for en del ufestlige ... skal man si, virus? You'll come to love him.

Mojoene

Søte, runde, og ekstremt dumme. Ja, de byr på evig søt underholdning til tider. "Nei, ikke spis på den, da dør du."

Halvveis Non-Spoilertastic Story (Ja, jeg utelater informasjon med vilje.)
    Dennou Coil (Roughly Oversatt: "Computer Coil") handler i utgangspunktet om vår tilsynelatende hovedkarakter Yasako, som flytter til en ny by hvor virtuell virkelighet er en smule mer utbredt enn hun er vant til. Ting som er skapt virtuelt, kan man ikke se uten å bruke et spesielt par med briller, historien rundt dette er enda uklar, men du får vite mer iløpet av episodene som allerede har airet. Det virker dog som at det er mest barn som bruker disse brillene, og er mer integrert i den virtuelle verdenen. I denne byen møter hun Fumie, og en misforståelse oppstår. På denne måten blir Yasako innblandet i "gruppen" Fumie er med i. Dette byr på spennende situasjoner.

Vurdering (basert på episoder som hittil har airet)
    8/10
    Jeg gir den kun 8, fordi den har fortsatt stort potensiale til å gjøre ting galt. Men den har også vanvittig potensiale til å gjøre ting riktig. Hvem vet, kanskje den blir en 10er?

Lenker
    Dennou Coil på Wikipedia.
    Dennou Coil på Anime News Network
    Dennou Coil på Tokuma (Japansk) (Offisiell Hjemmeside)

You will need a larger parking lot after 3 months p33r's Avatar

Default Sv: Dennou Coil - Potensiale? Ja!

Jeg har sett til episode 5 og er massively hyped. Jeg elsker denne typen sci-fi og synes konseptet er brilliant gjennomført. Men jeg må alikevel lure litt på, hva er plottet?

Spoiler Spoiler: episode 5

Hemmelig
    "Nyanyanyanyanya!"
    marilla's Avatar

Default Sv: Dennou Coil - Potensiale? Ja!

Jeg er relativt ny til anime-sjangeren, det meste av min erfaring stammer fra Studio Ghibli-filmer og Samurai Champloo, men denne likte jeg veldig godt. Stilen er litt lik den man ser i Ghibli-filmene, plottet virker lovende, og flere av karakterene kan virkelig bli interessante.

Det tar litt tid før man klarer å sette seg helt inn i handlingen, siden endel av omstendighetene rundt denne virtuelle verdenen ikke har blitt forklart ordentlig helt enda. Karakterene og dyrene i denne serien er som sagt herlige, mojo-ene sjarmerer alltid, og en får stor medfølelse med Densuke som får gjennomgå.

Serien virker bra så langt, og har stort potensiale.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)