Det er på tide at me skaffer meg et nytt skjermkort... Har tittet litt rundt, og kommet frem til at dette kan være et rimelig valg: Asus Radeon HD 4850 512MB GDDR3. Noen som mener dette er et dårlig valg?
Det er på tide at me skaffer meg et nytt skjermkort... Har tittet litt rundt, og kommet frem til at dette kan være et rimelig valg: Asus Radeon HD 4850 512MB GDDR3. Noen som mener dette er et dårlig valg?
Jeg kjenner ikke deg, vet ikke noe om PCen din, og jeg vil ikke bli flamet for dette.. men..
Pass på og sjekk om du har PCI-express port på hovedkortet ditt, så du ikke risikerer at du må kjøpe nytt hovedkort for at hardwaren skal passe. (Har skjedd meg i mine yngere dager)
det du må sjekke er om du har pci-e 1.0 eller 2.0, problemet ditt vis du har 1.0 er at da får du ikke akkurat utnyttet kortet ditt fullt ut vis du kjøper et 2.0, men du vil kunne bruke det uten problemer.
Også det med kortet du vurderer å kjøpe, jeg har hørt mye bra om det, og kan si at det antagligvis vil være et bra kjøp til den prisklassen. jeg har storebroren (altså 4870) og er meget fornøyd med hva det gjør, så lillebroren burde ha litt futt det også.
Men nå har ikke forskjellene vært spesielt store enda i praksis, så om han har PCIe 2.0 eller ikke har fint lite å si. (Kanskje fem til ti prosent om han kjøper et skikkelig dyrt kort). Har man PCIe fra før er ikke det alene verdt prisen for nytt HK...
Video rendres hovedsakelig av CPU og ikke skjermkortet, med mindre skjermkortet har støtte for akselerasjon av video-formatet du ser på. (Nye skjermkort har støtte, men ikke gamle). Så videoen du ser er nok belastet på CPUen din, tenker jeg.![]()
Etter å ha hatt en litt større opprydning på harddisken, hvilket inkluderer sletting av programmer man ikke bruker eller ikke vet hva gjør, () merket jeg i dag det ubehagelige faktum at iPoden min ikke lenger vil kommunisere med iTunes. Ettersom det eneste Apple programmet jeg slettet, var noe som "Apple mobile device", antar jeg at det er dette jeg trenger. (jeg har iPod, ikke iPhone, hvordan skulle jeg vite at det var nødvendig? T.T). Er det noen som vet hvordan jeg kan få dette re installert? Har søkt etter det på nettet, men ikke funnet noe relevant. Please, help me.
![]()
Har du prøvd å innstallere iTunes på nytt?
Prøvde å reparere det med installasjonfilen, det gav ingen resultater, så holder på å re installere nå.
Hvis ikke det funket, prøv å laste ned nyeste quicktime, gå til legg til/fjern programvare, fjern den gamle quicktime'n, reinstaller den nye, restart, se om problemet er fikset.
Det fungerte fint med å re installere så det er no need. =^-^=
Kek nice ^_^
Spørsmål spørsmål:
Har muligens noen form for spyware innstallert - har ikke sett mye til de vanlige symptomene, men bare for å være på den sikre siden planlegger jeg å installere windows på nytt (jada, ville heller prøvd linux, men med null erfaring + bærbar med de hardwareproblemer det etter sigende kan medføre...).
Problemet er (sjølsagt) at jeg har en heil haug med greier som jeg gjerne skulle ha tatt en backup av. Det ligger for det meste i "dokumenter"-mappa, og spørsmålet er rett og slett: Er dette trygt? Jeg laster ikke ned filer dit, og det aller, aller, aller meste som ligger der er bilder og tekstfiler,
Du tar jo bare backup av det du vet hva er selvsagt.![]()
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)