User Tag List

Page 2 of 13 FirstFirst 1234512 ... LastLast
Results 21 to 40 of 259

Thread: Generelle PC-spørsmål

Standard Medlem Yuri's Avatar

Default Re: Generelle PC-spørsmål

PC-en min har i det siste laget en rar lyd.
    Dette skjer av og til når jeg bare har den på, spiller et spill, eller nettopp sluttet av et spill. Selv har jeg hatt en mistanke om at det kan være det nye skjermkortet jeg puttet inn for drøyt to måneder siden (Gigabyte GeForce 9800 GTX 512mb). Jeg begynner å lure på om det kan være noe feil med det, eller at jeg har satt det inn feil? Merker ingenting av dette når jeg sitter foran PC-en utenom en uvanlig summelyd. Jeg ga "tilfeldigvis" PC-en et svakt kakk på toppen da den lagde denne summelyden, og da sluttet den. O_o. Jeg kan svært lite om data og slikt, så jeg aner rett og slett ikke hva årsaken kan være. Så om noen har noen ideer om hva det kan være, vil jeg gjerne høre ^^

Standard Medlem Yatch's Avatar

hmm.. kan være en vifte som skjærer mot noe..

Sutrefaen Sharingan's Avatar

Det høres mest sannsynlig ut som om viften din vibrerer når den roterer, mot noe annet. Dete r derfor den gir en litt merkelig lyd. Ikke et helt uvanlig "problem".

Standard Medlem pretense's Avatar

Når du får lyden kan du "kjenne" på kabinettet hvor det er krafig vibrasjon. Ofte kan en løs skru eller løse ting som får lov til å vibrere mot kabinettet gi ekstra lyd. Et annet tips er å rense viftene for støv med jevne mellomrom siden det ofte kan være en kilde til ekstra viftestøy.

Her er en ting som funker for mitt skjermkort..
    Jeg har HD3870x2, og når det blir ekstremt kaldt, så lager det BRÅK.

Uansett.. det jeg gjør, er å ta fingeren min på midten av skjermkort vifta, og stoppe den helt, så tar jeg fingeren bort og får den til å surre igjen.. Da lager den ikke lyd lengre.. Hvis det ikke funker en gang, gjør jeg det en gang til, og da bruker det å fungere..

Prøv å se om det hjelper..

Standard Medlem Mr.Mag's Avatar

Jeg sender ut en link på msn. Hvordan fikser jeg dette?

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Det var da voldsomt til utfyllende informasjon.

Hva slags link er dette? Spam av noe slag? Isåfall tipper jeg at det er msn hos deg som er infisert av et virus (eller noe sånt) av noe slag. Vanskelig å gi noe konkret hjelp uten at jeg vet hva slags link det er snakk om. Hva linker det til osv.

Hemmelig
    "Nyanyanyanyanya!"
    marilla's Avatar

Det er mange msn-virus av den typen. Jeg er usikker på om løsningen avhenger av hvilket virus du har, men det kan hende f.eks. ad-aware kan ta den http://lavasoft.com/products/ad_aware_free.php . Prøv å laste ned det, scanne, og la den ta det den finner. Bruk webmessenger eller noe sånt i mellomtiden, jeg har ihvertfall ikke hørt om folk som har klart å spre virus derfra. But i might be wrong.

Standard Medlem Nariuz's Avatar

Ah, det er et irriterende virus xD Det er ikke så enkelt å fjerne det fordi det er for det meste helt likt. Men den enkleste metoden kan være å bytte til noe annet enn Windows live messenger.

Kan for eksempel prøve pidgin (www.pidgin.im) eller amsn (www.amsn-project.net) dette vil fikse problemet

Hemmelig
    "Nyanyanyanyanya!"
    marilla's Avatar

Og bare for å ha det klart - måten du får det på er at du enten har trykket på en link som noen har pastet med noe som ligner på "Hey, i found ur pic on facebook, lol *fake link*" eller "hey, is this you? -> *sende bilde som heter navn.jpg.exe" eller noe sånt. Som en tommelfingerregel - når folk sender ting til deg som du er LITT usikker på, spør om de faktisk sendte det.

Nei nei nei.. Måten du blir kvitt MSN-virusser på, er:

1. Reinstaller MSN
    2. skift MSN passord..

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Som neppe hjelper noen ting om viruset er litt intellektuelt oppbygd. (Med mindre du sletter alle skjulte filer og mapper som henger igjen, og renser registeret først, noe som kan være mer arbeid enn det er verdt.)

Ellers kan jeg foreslå SuperAntiSpyware som et antispyware-program som har kommet veldig den siste tiden. Har fått mer sansen for det en Ad-aware.

Kawaii ^_^ Nemii's Avatar

Jeg trenger litt hjelp...

Noen filer på den eksterne hardisken min er skrivebeskyttet og jeg aner ikke hvordan jeg fjerner det :S

Noen som har peiling?

Standard Medlem Makkuro's Avatar

Har litt problemer med MSN. Får beskjed om at den er midlertidig utilgjengelig, men det har stått det i flere måneder nå. Noen forslag?

Quote Originally Posted by Nemii View Post
    Jeg trenger litt hjelp...

Noen filer på den eksterne hardisken min er skrivebeskyttet og jeg aner ikke hvordan jeg fjerner det :S

Noen som har peiling?
    Du kan prøve å høyreklikke på filene og velge "Properties" ("Egenskaper" på norsk, kanskje?) fra kontekst-menyen som kommer opp. Der skal det være mulig å gjøre filene skrivebeskyttet via en avkrysningsboks.

Du kan også se etter om det finnes en skrivebeskyttelse på selve den eksterne disken din.

Quote Originally Posted by Makkuro View Post
    Har litt problemer med MSN. Får beskjed om at den er midlertidig utilgjengelig, men det har stått det i flere måneder nå. Noen forslag?
    Kanskje Windows Firewall eller en firewall i routeren din blokkerer for tilkoblingen? I så fall må du inn og tukle med firewall-innstillingene. Da trenger du kanskje hjelp av noen som kjenner prosessen trinn for trinn.

Det funket visst ikke. Det som er rart er at den gamle MSN virker (7.0) men ikke den nye

Desto større grunn til å tro at det er Windows Firewall som blokkerer...

Prøv Control Panel->Windows Firewall->Allow a Program through Windows Firewall for å se om det dukker opp der, for eksempel.

Brannmuren tillater programmet, men jeg får fremdeles ikke kontakt. Det er heller ikke noe annet program som blokkerer MSN

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Har du prøvd å reinstallere msn? Gammel og ny versjon? Det kan tenkes at det er et problem med MSN i seg selv. Siden Microsoft er flinke til å tvinge folk over på de nye versjonene sine. MSN 7.0 er jo flere år gammelt.

Det har jeg prøvd mange ganger, jeg har slette alle filer som har lignet på messenger filer flere, men kommer meg ikke noe videre.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)