User Tag List

Page 13 of 13 FirstFirst ... 310111213
Results 241 to 259 of 259

Thread: Generelle PC-spørsmål

Standard Medlem Porphyra's Avatar

Default Re: Generelle PC-spørsmål

Ah, så herlig å få dette oppklart. Jeg kjøper som regel alt av filmer og serier jeg også, så lenge jeg har mulighet til å få tak i det og pengene strekker til. Men da serier gjerne koster en del, synes jeg det er greit å laste ned og se om jeg faktisk synes det er bra, istedenfor å bruke hundrevis av kroner på noe jeg aldri kommer til å se på likevel. Så jeg har ikke dårlig samvittighet for å laste ned litt jeg heller, da det faktisk blir kjøpt senere uansett. Takk for oppklaring! Da tar jeg sjansen på å laste ned et par episoder til, og kjøper så serien når den kommer ut på DVD ; )

Heisann Håper dere kan hjelpe meg med et lite lydproblem. Jeg Har prøvd flere ganger å koble pcen min (acer med windows 7) til tven min (en samsung) med en hdmi kabel. I begynnelsen fungerte lyden bare avogtil, men i det siste har det ikke fungert i det hele tatt. Fikk det faktisk til i går, leste en post på nettet om at jeg måtte inn på lyder -> avspillingsenheter -> angi "Realtek HDMI" output som standarenhet. Prøvde dette i dag, men nå kommer det bare lyd fra pcen...Noen som har noen tips?

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Hvilke enheter har du å velge mellom utover Realtek HDMI?

kan bare velge mellom realtek digital output og speakers. Den andre er ikke på listen lenger, men var der i går...

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Den er nok bare et valg når du har plugget i HDMI-kabel. Prøv å oppdatere driverne herfra.

Du skal i hvert fall ha denne som er merket "Vista, Windows7 Driver (32/64bits) Driver only (Executable file)".
    Om det høres kjent ut for deg at du har et ATI-grafikkort, så laster du ned HDMI-driveren for ATI også. Jeg tror egentlig du har det. Du kan sjekke det enten ved å se om du har et Catalyst Control Center-ikon nede i høyre hjørne, sammen med ikonet for lyd og nettverk. Alternativt kan du høyreklikke på Min Datamaskin og velge Behandle. Deretter velger du Enhetsbehandling og ser hva du har under Skjerm.

Oppdaterte driveren, men ingenting skjedde. Prøvde å koble pcen til tven, men kommer fortsatt lyd fra pcen...prøvde å laste ned HDMI-driveren for ATI og ATI Mobility Radeon HD 5650 men da fikk jeg beskjed om at "ingen driver ble støttet av denne driverpakken". What to do now? O_o

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Er du sikker på at du har Radeon HD 5650 da?

er det det står..

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Last ned herfra og se om det hjelper. Du skal velge Notebook, Radeon HD, 5xxx-series og den versjonen du har av windows 7. Du ser om du har 32 eller 64-bit ved å høyreklikke på min datamaskin og velge egenskaper.

Prøvde det, men da fikk jeg denne mld:

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Sikker på at du tok riktig av 64 og 32 bit? Hvis ikke bør du ta kontakt med de du kjøpte maskinen av; Det er åpenbart noe som ikke er som det skal.

Systemtype: 64-biters operativsystem står det ihvertfall, og jeg lastet ned 64-bit versjonen. Kan jeg prøve å ta alternativet på "select your product" auto detect and install? Kan det hjelpe, eller er det lite vits i? sukk...skjønner ikke hvorfor det ikke vil funke!!

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Er verdt et forsøk.

Nope...ingenting funker...prøvde også å bruke S/PDIF, men ingen resultat der heller...jeg får vel ta kontakt med de jeg kjøpte pcen hos :/ men tusen takk for hjelpen! gir en lyd hvis jeg finner ut av det

Standard Medlem Kyrremann's Avatar

Når jeg kobler PC'en til TV'en så må jeg velge "Realtek digital output" for å få lyd ut av TV'en via HDMI-kabelen. Har du prøvd det?

har allerede prøvd det, ja. Funket den ene dagen, men neste dag så kunne jeg ikke velge Realtek digital output, den var bare vekke...og vet ikke hvordan jeg kan få den tilbake :/

Standard Medlem Raimy's Avatar

Noen som vet hvor mikrofon-innstillingene er på Win7? Den har virket før, men nå virker ikke den...

Standard Medlem Gorerotten's Avatar

Quote Originally Posted by Raimy View Post
    Noen som vet hvor mikrofon-innstillingene er på Win7? Den har virket før, men nå virker ikke den...
    Høyreklikk på høytaler knappen nederst til høyre og velg innspillingsenheter?

Standard Medlem

Har litt problemer med å bruke FTP-tilkobling over internett. Når eg så kjører nettverksdiagnose, får eg opp at HTTP og HTTPS fungerar fint, men at brannmuren sannsynlegvis blokkerer FTP-portane. Desverre veit eg ikkje korleis eg skal fikse dette, nokon som veit?
    Merkelig nok etter å ikkje ha fungert ei stund, så fungerte det no for ikkje så lenge sidan...

Oppdatering:
    Fremdeles sliter eg med å få enkelte sider til å virke som dei skal. Men eg får då ikkje opp FTP som mulig feil. Legger inn to bilete frå Photobucket, ei side som ikkje fungerar for meg lenger.

Sida slik eg vanlegvis ser den:

Sida slike eg ser den av og til:

Veit at dei andre datamaskinene i huset heller ikkje får til å vise desse sidene, som får meg til å lure om det kan vere noko med nettverket?
    Last edited by Kurodai; 19th May 2012 at 20:57. Reason: Oppdatering

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)