User Tag List

Page 1 of 47 123411 ... LastLast
Results 1 to 20 of 933

Thread: "In Progress" av cosplay kostymer

#2 Cosplay Desucon 2 Kiyu's Avatar

Default "In Progress" av cosplay kostymer

Nå som vi alle er klar over at Desu-con kommer, har sikkert mange startet på arbeidet med kostymet sitt allerede.
    For de som har et kamera: ta et bilde av hvor langt dere har kommet, fortell oss litt om hva dere har gjort og vis oss det! Legg gjerne ved evt. noen referansebilder også, så vi vet hvordan kostymet ser ut. Det er lov å poste flere innlegg ettersom man blir mer og mer ferdig med kostymet etterhvert. Men pass på å ikke poste de rett etter hverandre.

Dette er In Progress som vi kaller det på engelsk : D

Da gleder vi oss til å se dere på Desu-con!

----------

Bruk dette opplegget når dere poster: (ikke påkrevet, men mer som en guideline)

Karakter:
    Serie:
    Progress:

Info:

<BILDE(R)>

------------

Her er et eksempel på mitt eget kostyme:

Karakter: Yuna
    Serie: Final Fantasy X (PS2 spill)
    Progress: 20% ferdig

Info: Jada. Det dere ser der er den gule obien til Yuna. Det er HÅNDBRODERT, mind you! Det der er 3 dagers non-stop heftig brodering. Ja, jeg vet. Jeg tar meg vann over hodet xD Hadde aldri trodd selv at jeg kom til å brodere noen ting noen gang. Det mest vanlige er at man maler på mønsteret, men siden jeg ikke hadde maling for øyeblikket og det lå broderitråd etter min mors bunadsbroderingsprosjekt, satte jeg meg likegodt ned og broderte hele greia.
    Ørepynten har jeg laget av noe som heter Dass Bronto. Et hvitt leireliknende materiale som kan lufttørkes. Dass Bronto kan man få tak i hobbyforretninger. Har dessverre ikke rukket å malt enda, så den er foreløbig helt hvit. Jeg har også laget pynten som henger fra obien til Yuna, men har ikke tatt noe bilde enda. Alt er dessverre umalt : D

Jeg er åpen for alle slags spørsmål som har med cosplay generelt å gjøre, så det er bare å sende meg en PM eller noe i den duren. :]
    Attached Images Attached Images
    Last edited by p33r; 5th June 2007 at 00:37.

Sutrefaen Sharingan's Avatar

Default Sv: In Progress av cosplay kostymer

Håndbrod...? What? Behøver jeg å si at du nok en gang lager kostymer av en annen verden? Ah. Sant, jeg får ta noen bilder etterpå og poste dem her.. Men GOOOOD! Den håndbroderte saken var bare syyyk!

Ja, du behøver faktisk det. Et par ganger om dagen skal nok oppfylle kravene for min daglige dose >:] Du må! Du må ta bilder og poste! : D
    RAWR. Jeg tror jeg er syk selv som faktisk broderer. @.@

Global Moderator
    Pumpecrew
    Heika-sama's Avatar

Du...du er for mye..! @A@
    h-håndbrodere..fgdsgfdgs!

Det så utrolig bra ut, fatter ikke hvordan du får det til! Kan ikke jeg få kidnappe deg og ha deg i et skap så kan du være sy- og broderingsmaskina mi? ;3

Jeg har ikke gjort så mye på kostymet mitt enda. Har kjøpt inn en del av materialet, men hadde tenkt jeg skulle drive med det i sommerferien.

Jeg kan jo legge ut bildet av det mislykka førsteforsøket mitt på chakra-knivene :P Selv om en venn var innom og ødela dem enda mer ;_; (spør ikke meg om hvorfor, men siden jeg ikke skulle bruke de uansett så sa jeg han fikk lov hvis han hadde veldig lyst, noe han tydeligvis hadde).

Standard Medlem

.......
    Nå får jeg dårlig selvtillit. xD
    Det er helt SYKT! Håndbrodert?!!
    Jeg gleder meg til å se det ferdige kostymet på desu-con! Hittil ser det UTROLIG bra ut.

Selv har jeg ikke engang fått startet på kostymet mitt... ^^'
    Last edited by -Yami-; 5th June 2007 at 19:17.

Standard Medlem n@rumon's Avatar

jeg har lagd ferdig kostymet mitt! skal være kaoru hitachiin(søsteren min skal være Hikaru)fra Ouran high school host club
    men det blir en overraskelse åssen den ser ut

Standard Medlem Mirashi's Avatar

Maaa, jeg har bare kommet så langt at jeg vet hvor jeg skal kjøpe parykk og hvor jeg skal kjøpe stoff! Argh, må mase på mamma så vi får satt igang... *Gå og mase på mamma*

CrewcareLoli Yuiko's Avatar

Quote Originally Posted by n@rumon View Post
    jeg har lagd ferdig kostymet mitt! skal være kaoru hitachiin(søsteren min skal være Hikaru)fra Ouran high school host club
    men det blir en overraskelse åssen den ser ut
    Hohoho! Det er det sikkert ufattelig vaskelig å gjette seg til også

Omfg jeg visste du skulle brodere, men SÅ FINT?? XDD omg. du as.. skukke vært lov XD men ser jo utrolig bra ut!! lykke til videre da ;D blir nok kjempefint <3 også må vi passe på at desucon2 er der når du er i norge da. XD hyl!

#3 Cosplay Desucon 2 Red's Avatar

Default Sv: "In Progress" av cosplay kostymer

Kakashi-kostymet mitt har vært ferdig i flere måneder nå. Lagde det over juleferien og så snart jeg fikk bekreftet at det kom til å bli et Desucon2! Men hvordan kostymet ser ut er en overraskelse til selve connet! X3

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

@Kiyu: Jeg har bare én ting å si... Jeg forguder arbeidet du har gjort på den obien! *bøye seg i støvet* Gleder meg skikkelig til å se det ferdige resultatet på neste Desu-con

Karakter: Kaguya Sumeragi
    Serie: Code GEASS
    Progress: 15 %

Info:
    Tja, ikke så mye å si egentlig... Har skaffet en del stoff og mønster og slikt, og så har jeg så vidt begynt å sy den røde og hvite greia som Kaguya har utenpå kimonoen / kjolen sin x3 Jeg har også anskaffet en parykk, så nå mangler jeg bare de gule båndene. Har ikke kamera for hånd akkurat nå, så jeg får nok ikke postet noen bilder... ^^;

Jo, jeg har et spørsmål som jeg håper noen av dere fagkyndige kan hjelpe meg med På de vedlagte bildene så ser dere at Kaguya har hodepynt på seg. Jeg må nesten regne med å lage dette selv, så er det noen som har noen smarte ideer til hva slags materiale jeg kan bruke? Alle ideer er gull verdt! ^_^
    Attached Images Attached Images

Hmm. Jeg har dessverre ikke kommet så langt i serien at jeg har sett den jenta her xD
    Men etter hva jeg kan se av bildet.. så virker den hodepynten ganske elastiskt : D Slik at du omtrent bare kan ta et gult hårstrikk rundt hodet(du vet de svære greiene som man skal ha rundt hele hodet), og adde på den juvelen foran. Men når jeg tenker meg om, ser det også ut som noe gullpynt, altså metall.
    Isåfall kan man ta en tykk ståltråd i fargen gull hvis du finner det, eller evt. male den gull, bøye den slik at den passer til hodet ditt, for så å feste til juvelen. Ståltråden kan man få i alt-mulig-butikker som Biltema, Chlas Olsen, Europris etc. eller i byggevareforretninger. Jeg har ikke vært og sjekket i byggevareforetningene selv, siden jeg har en Chlas Olsen sentralt i byen, men jeg er sikker på at de har det.

Selve juvelen er en egen prosess. Har du noen ideer allerede om hvordan du skal lage den selv, eller skal jeg stormbraine litt og foreslå en metode? : D

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Wai, takk takk! Mange gode ideer det der ja Tror nok egentlig at det er metall. Må snart ta meg en tur til Clas Ohlson og se om jeg finner noe x3

Juvelen tror jeg ikke skal bli noe stort problem. Det finnes plastikkopier i sånne sett for smykker og sånt som man kan finne på Europris, hihih ^^; Men hvis du finner på noe annet smart, så kan du jo dele det også ^_^

Standard Medlem EvilDennis's Avatar

Karakter: Uchiha Itachi
    Serie:Naruto
    Progress:0%

Info:
    Jeg har ikke begynt enda men jeg skal enten lage eller kjøpe akatsuki cloak det blir gøy! har ingen bilder enda så !

Karakter: Rider
    Serie: Fate/Stay Night
    Progress: Nja, har sånn cirka nettopp starta
    Info: Først tenkte jeg skulle kjøpe en sort tricot (er det sånn det skrives?) og sy på det lilla hun har på kjolen, men min elskede mor (<3) kom med en mye bedre idé: Et skjørt! Et langt skjørt vi bare klipper opp. Mamma har hjulpet meg da å sy litt inn og slikt, fjernet linningen og klippe det litt. Tror dette blir ganske bra
    Våpenet vet jeg ikke helt hvordan jeg får fiksa enda, men det går nok med hjelp av mamma. (Elsk på henne som gidder å hjelpe meg)
    Parykk har jeg funnet en perfekt av som bare er å skaffe. Dyrt, men akk.
    Masken er jeg usikker på hvordan jeg skal lage det også, men idéer ser ut til å komme flytende, så det kommer nok til meg om ikke så lenge^^
    Hanskene hennes kommer nok ikke til å bli noe problem xD
    Takk til min elskede tante som hjalp meg å finne ut hvor vi kunne finne alt sammen ^__^

Bilder:
    Spoiler Spoiler: Rider

Spoiler Spoiler: Våpenet

Spoiler Spoiler: Rider igjen (Litt stort bilde)

Spoiler Spoiler: Det jeg skal lage det lilla/rosa av

Spoiler Spoiler: Skjørtet som skal bli kjolen

Spoiler Spoiler: Begge tingene

Spoiler Spoiler: Skjørtet før det er forandret på

Spoiler Spoiler: Lilla stoffet, er synd å ødelegge <.<

Spoiler Spoiler: Slik skjørtet ser ut nå

Det var da det, kommer til å poste mer ettersom jeg kommer lenger. Skjørtet begynner å nærme seg en kjole nå xD
    Last edited by Mirashi; 8th June 2007 at 23:59. Reason: Glemte tante <.<;;;

mjau mjau katteøre Ichigo's Avatar

Quote Originally Posted by Mirashi View Post
    Karakter: Rider
    Serie: Fate/Stay Night
    Progress: Nja, har sånn cirka nettopp starta
    Info: Først tenkte jeg skulle kjøpe en sort tricot (er det sånn det skrives?) og sy på det lilla hun har på kjolen, men min elskede mor (<3) kom med en mye bedre idé: Et skjørt! Et langt skjørt vi bare klipper opp. Mamma har hjulpet meg da å sy litt inn og slikt, fjernet linningen og klippe det litt. Tror dette blir ganske bra
    Våpenet vet jeg ikke helt hvordan jeg får fiksa enda, men det går nok med hjelp av mamma. (Elsk på henne som gidder å hjelpe meg)
    Parykk har jeg funnet en perfekt av som bare er å skaffe. Dyrt, men akk.
    Masken er jeg usikker på hvordan jeg skal lage det også, men idéer ser ut til å komme flytende, så det kommer nok til meg om ikke så lenge^^
    Hanskene hennes kommer nok ikke til å bli noe problem xD
    Takk til min elskede tante som hjalp meg å finne ut hvor vi kunne finne alt sammen ^__^

Bilder:
    Spoiler Spoiler: Rider

Spoiler Spoiler: Våpenet

Spoiler Spoiler: Rider igjen (Litt stort bilde)

Spoiler Spoiler: Det jeg skal lage det lilla/rosa av

Spoiler Spoiler: Skjørtet som skal bli kjolen

Spoiler Spoiler: Begge tingene

Spoiler Spoiler: Skjørtet før det er forandret på

Spoiler Spoiler: Lilla stoffet, er synd å ødelegge <.<

Spoiler Spoiler: Slik skjørtet ser ut nå

Det var da det, kommer til å poste mer ettersom jeg kommer lenger. Skjørtet begynner å nærme seg en kjole nå xD

Får du gjort kostymet ditt likt bildet (anime) kan jeg garrantere deg at du blir hawt lol;D

Jeg tror det blir fint jeg!

Sutrefaen Sharingan's Avatar

Karakter: Momochi Zabusa
    Serie:Naruto
    Progress:98%

Info:
    Er ferdig med både kostyme og sverd (bare siste finishen igjen på sistnevnte). Det eneste jeg mangler på sverdet er å lage skjeftet, men det er litt småproblemer som jeg må fikse først.
    Ellers lurer jeg på om jeg skal gå som en "pyntet" Zabusa eller om jeg skal kjøre ham orginalt fra serien...? Meninger kan sendes på PM...
    Bilder skal bli tatt idag (les: SKAL). Så da kommer de vel iløpet av kvelden ^^

Mirashi: Det kommer til å bli bra! Rawr. Pass deg for siklende otakuer på Desu-con >:]

Sharingan: jeg er for lat til å sende PM. Jeg synes du skal kjøre den ORIGINALE Zabusa. :nods:

Tror jeg tar på meg skikkelig stygt undertøy i tilfelle noen skulle få den idéen at det er gøy å dra opp kjolen <.<;; Eller holde kjolen nede med klesklyper.
    Sharingan, du burde komme som vanlig Zabusa. Helt klart^^
    Last edited by Mirashi; 30th June 2007 at 18:36.

Standard Medlem Rockshoujo's Avatar

Karakter: Yuki Eiri/Eiri Uesugi og kanskje Genjou Sanzo to av mine fav karakterer
    Serie: Gravitation og kanskje Saiyuki to av mine fav. Anime's og Manga's
    Progress: 100% på Eiri Yuki og 70% på Sanzo

Jeg lovte å være Eiri på Desu con 2 for noen, og jeg har det kostymet fra før. Men helt siden jeg for første gang så Saiyuki så har jeg hatt lyst til å lage Sanzo's kostyme. ^_^ Så på Torsdag var jeg i byen å kjøpte ca 3 meter hvitt stoff kom hjem å begynte å måle, klippe og sy, ble ferdig etter noen timer. Og jeg ble veldig fornøyd med den Kimonoen, jeg har aldri lagd en Kimono HELT fra SCRATCH før så jeg er veldig stolt nå! XD
    Fikk ordna meg linser i fjor og jeg bruker omtrent daglig linser og siden lilla er min fav. farge så har jeg lilla linser, og de skal jeg selvfølgelig ha på når jeg er Sanzo!

Linker til gallerier istedefor å sette opp bilder her, må gjøre dem så små for å få dem opp her.

Yuki: http://outgoing.rightstuf.com/sleeves/rsdvd2015.jpg
    Sanzo (han blonde med hvit Kimono): http://www.saiyuki.com/image_show.php?ID=6&Pic=35

Meg som Yuki (de to første bildene der er av meg som Shuichi Catboy, en ide jeg fikk å måtte lage):http://images.cosplay.com/gallery.ph...92&member=7531
    Meg som Sanzo (sorry for lilla hår og svart neglelakk, skal selvfølgelig ha blondt hår og ikke noe neglelakk når jeg er han): http://images.cosplay.com/gallery.ph...23&member=7531

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)