User Tag List

View Poll Results: Hva synes du om Tidshjulet?

Voters
41. You may not vote on this poll
  • En veldigbra serie!

24 58.54%
  • Ikke så bra.

3 7.32%
  • Vet ikke men skal lese den!

6 14.63%
  • Vet ikke og vil ikke lese den.

8 19.51%
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 21 to 31 of 31

Thread: Tidshjulet - Robert Jordan

Standard Medlem Dadaph's Avatar

Default Sv: Tidshjulet - Robert Jordan

Aldri døm et spill ut fra demoen.

Standard Medlem Kadryal's Avatar

Vel, demoer pleier å ha en mening av å gi et inntrykk av et spill, slik at om man ikke liker det trenger man ikke hele spillet...
    Men det skal sies at jeg ikke er fan av fps spill, i hvert fall ikke når det ikke virkelig er shooters. Gjorde sitt det, og demoen fortalte meg nok til at jeg ikke ville like hele spillet.

Standard Medlem Dadaph's Avatar

Demoer gir et visst inntrykk av hvordan et spill er, ja. Men sjelden nok til at man kan bedømme hele spillet.
    Det er flere spill jeg har likt hvor jeg har mislikt demoen.

Men liker du ikke skytespill, er det egentlig forståelig at WoT ikke faller i smak.
    Jeg liker ikke bilspill, så da unngår jeg dem.

Standard Medlem EagleJin's Avatar

Quote Originally Posted by Dadaph View Post
    Overhypet serie, mener nå jeg.
    Starten er god, iallefall etter de tørre introkapitlene. De første 2-3 bøkene er jevnt over ganske spennende og gode. Men der stoppet det for meg. Bok 4-5 syntes jeg ble både tunge, ensformige og direkte kjedelige, dessverre.
    Det var en serie med mye potesiale, men personlig orket jeg ikke mer enn 5 bøker.
    Godt å se det er fler av oss!

Kom meg aldri gjennom bok 5. Slet nok med bok 3 og 4. Håper virkelig siste boka kommer snart, slik at Kadryal (og jeg) kan få ro

Standard Medlem Cutter's Avatar

Synd at han er død, jeg elsker bøkene hans. Jeg blir rett og slett revet med . Håper at den siste boka blir bra selv om den ikke blir skrevet av han.
    Last edited by Cutter; 25th March 2008 at 17:48.

Standard Medlem dark kwen's Avatar

har lest an
    veldig bra men visse steder det ble litt mye tekst, spesielt tanken på at han bruker et vanskelig språk og at han skriver veldig detaljert
    kan bli kjedelig men en veldig bra serie

mjau mjau katteøre Ichigo's Avatar

Quote Originally Posted by dark kwen View Post
    har lest an
    veldig bra men visse steder det ble litt mye tekst, spesielt tanken på at han bruker et vanskelig språk og at han skriver veldig detaljert

Kjedelig innimellom, men de kapitlene som er spennende er det til de grader..

Standard Medlem Cutter's Avatar

Quote Originally Posted by dark kwen View Post
    har lest an
    Personlig liker jeg at han skriver såpass detaljert. Men jeg er enig i at noe kan bli litt kjedelig.
    Last edited by Cutter; 31st March 2008 at 15:32.

Standard Medlem pretense's Avatar

Holder på med et WoT-maraton nå, leser en god del om dagen, hver dag og har nå kommet til bok 5. Det jeg merker er at hvis man leser WoT på den måten blir det veldig mye gjentagelser - forklaringer på objekter og uttrykk som man er blitt kjent med 1-2 bøker tidligere blir forklart på nytt igjen.

Er også lett å irritere seg over all skildringen i et actionfylt avsnitt, men har funnet ut at det hjelper å ta ned tempoet og lese rolig slik at man får noe ut av skildringene/tankene selv om at det er så spennende at man vil skumme i gjennom det.

Ellers er jeg veldig fornøyd. Har bare lest til bok 8 for mange år siden og begynte fra begynnelsen av etter vinterferien. Først med den prolog-boka som jeg ikke husker navnet på. Anbefales spesielt til de som har lest ferdig bok 1 eller mer tidligere og skal starte på nytt igjen.

Standard Medlem dark kwen's Avatar

Quote Originally Posted by emopea View Post
    Ellers er jeg veldig fornøyd. Har bare lest til bok 8 for mange år siden og begynte fra begynnelsen av etter vinterferien. Først med den prolog-boka som jeg ikke husker navnet på. Anbefales spesielt til de som har lest ferdig bok 1 eller mer tidligere og skal starte på nytt igjen.
    du mener "new spring"
    den er veldig bra
    jeg også anbefaler den til de som liker de andre bøkene
    men den burde ikke leses før uti serien fordi, hvis jeg ikkje husker helt feil så inneholder den et par spoilere....
    husker ikke men veldig bra bok, som de andre i serien xD

Standard Medlem Theriza's Avatar

Default Re: Tidshjulet - Robert Jordan

Veldig bra serie, dog den kan bli ganske langtekkelig til tider (men har klart å pløye meg gjennom Silmarillion, så dette skal nok gå bra det også ^^)

Kjøpte første bok i England etter å ha fått serien annbefalt. Begynte å lese, men la den raskt fra meg igjen. Første del av bok en er etter min mening ekstremt tørr og langtekkelig. Tok den opp et halvt år senrer, og kom gjennom resten av serien på noen måneder.

Må nok lese hele serien om igjen om jeg skal få med meg siste boka. Det er så mye stoff at man egentlig bare kan gi opp å huske alt uten å ha lest et par ganger...eller så er det kanskje bare jeg som har dårlig hukommelse ^^

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)