User Tag List

Results 1 to 4 of 4

Thread: Mushishi

Standard Medlem Kris's Avatar

Default Mushishi

Mushishi

År: 2006
    Episoder: 26
    Sjanger: Drama, fantasy

Ginko er en Mushi-shi, i en verden full av små merkelige skapninger kalt Mushi vandrer han rundt med ryggsekken sin mens han søker etter viten om dette bemerkelsesverdige "fenomenet". På sine reiser møter han mange typer Mushi, og mennesker som har problemer på grunn av dem, men Mushi er da like levende skapninger som mennesker? Etterhvert finner Ginko mer ut om Mushienes natur.

Mushishi er en mystisk og - hva skal jeg si - søt anime, serien fascinerer deg med sine små mysterier. Episodene har ingen sammenheng med hverandre og viser heller et nytt kapittel i Ginkos reiser. Historien har dype røtter i japansk folkelitteratur, men på ingen måte hindrer det noen som står utenfor i å like serien. Musikken som pynter den allerede altfor vakre serien består for det meste av piano og veldig rolig, tradisjonell japansk musikk. På selve tegningene er det ingen ting å utsette på, figurene er simplistiske mens bakgrunnene er detaljerte og rett og slett nydelige. To farger som preger serien er grønt og hvitt, som i skog og frodighet.

Serien er, som du kanskje har skj&#248;nt, veldig rolig og jeg m&#229; si den rett og slett er avslappende. Etter hver episode sitter du igjen med en sterk f&#248;lelse av melankoli, og du vil antageligvis merke det resten av dagen. Etter min mening er dette en av de mest unike animeene, og Mushishi er helt klart en av mine favoritter og jeg elsker den s&#229; veldoig veldig h&#248;yt. <3 Den har gjort meg fan boy, og det hender ikke ofte.
    Jeg gir den en 9 ut av 10. Den f&#229;r ikke full score, fordi det bare er 26 episoder. Det er for lite.

Anbefaler den til alle som vil pr&#248;ve noe nytt, og alle andre.

Spoiler Spoiler: Bilder!

Default Sv: Mushishi

Jeg husker jeg s&#229; denne serien mens den fortsatt var ongoing, og at jeg ble hekta etter f&#248;rste episode... en virkelig fortryllende serie.
    For de av dere som er interessert s&#229; fins det en splitter ny live-action film basert p&#229; dette konseptet. http://www.imdb.com/title/tt0862946/

Standard Medlem hitsuji's Avatar

JA!^^ Denne serien er s&#229; s&#248;t!
    Jeg s&#229; den for ganske lenge siden, rett etter jeg hadde fullf&#248;rt FMA, s&#229; det var "litt" kontrast.
    Er veldig gla i m&#229;ten den er animert. Den gir litt f&#248;lelse av Min nabo Totoro. Selv om at den har mange elementer som er klisje, syns jeg den er (som du sier) unik.
    ->-

Standard Medlem Kataya's Avatar

M&#229; nok hive meg p&#229; b&#248;lgen her! Enig at serien er nydelig. Begynte &#229; se p&#229; den for et par dagre og den fanget meg helt. Har ikke sett noe lignende trooor jeg... Elsker animasjonen og fargene. ^^

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread