User Tag List

Results 1 to 11 of 11

Thread: Busou Renkin

You will need a larger parking lot after 3 months p33r's Avatar

Default Busou Renkin

Sjanger: SHOUNEN (aka. "young boy" aka. "POWERUP" aka. "samme sjanger som naruto, dragonball etc.")
    Utgivelsesår: 2006
    Episoder: 26 planlagt
    Busou Renkin (bokstavlig: "Arms Alchemy") handler om Kazuki Muto som ved en freak accident får implantert en liten sak med navn "kakugane" som gir han muligheten til å summone et spyd som han kan bruke for å sloss mot de onde "homunculus"ene. Hørt det før? Konseptet er nok kjent.

Men denne serien er virkelig ikke som alle andre, spyder hans er direkte styrt av hans viljestyrke og hans kakugane reagerer på hans kampvilje. Serien er et powerup og fightingspetakkel uten grenser kun avbrutt av små klipp med highschool drama. Det er SHOUNEN POWER i rå form. Seriøst, bare introen burde være nok til å vinne over en ordentlig Shounen-serie elsker.

Spørmålet mitt er enkelt: Liker du Bleach? Naruto? Får du sommerfugler i magen når noen skriker "BAN-KAI"? Blir du het av at noen powerer up? .. jaok kansje ikke den siste. Men hvis du på noen måte liker typiske Shounen-serier kommer du til å ELSKE Busou Renkin.

Enda ikke overbevist, ok, vi har den mest homo-erotiske villanen EVER:
    Spoiler Spoiler: bilder

Enda usikker? I såfall kan jeg nevne at denne introen er lagd av PURE SHOUNEN JUSTICE:
    [media]http://youtube.com/watch?v=UPDJ-CbabU8[/media]

Busou Renkin i stikkord
    Shouen, Powerup, fighting, POWERUP, fighting, MER POWERUP, litt school drama, POWERUP, POWERUP, POOWWWEEEERRRUPPPPP.

Min vurdering av: Busou Renkin
    9/10
    Jeg er litt baised, fordi jeg ELSKER powerup animèer. Fightingen er super og handlingen er ikke helt standar. Verdt å se, ikke så lang, lett underholdning.

Lenker
    ANN sin Busou Renkin side: http://www.animenewsnetwork.com/ency...me.php?id=6601

Standard Medlem Fidelity's Avatar

Default Sv: Busou Renkin

HAHA! Homoerotisk villain og våpen... hmmm tiltalende på en merkelig måte.... o.O

Standard Medlem hitsuji's Avatar

tihi. Joda liker nå powerup..men dette virker som en blandig av Fullmetal Alchemist og Angelic Layer..!
    Forresten, minner ikke homo-sommerfugl-skurken om noen i Yakitate!! Japan? :-S

いいですね

Er relativt lite Fullmetal Alchemist i denne, annet enn alchemy da. Men det er jo mer en generell greie

Og believe me, denne serien er ikke hva den virker som!
    It's even better!

Og haha, yes, Yakitate!! Referansen kan jeg se.
    Men denne karen er en VILLAIN! Hvor stilig er ikke -det-
    Vi har en villain i en maske som skryter av kroppen sin til stadighet, just wow!

Vil anbefale denne serien passe bra ;p

(I en bisetning vil jeg dog anbefale alle å heller se Code Geass om de faktisk er ute etter den beste serien på lenge. Not for narutards, btw.)

CrewcareLoli Yuiko's Avatar

Jeg har lest den første boka av mangaen basically kun fordi det var av samme forfatter som Rurouni Kenshin (), og jeg må faktisk si at jeg er litt skuffet. Har jo som sagt bare lest første boka, men etter den strålende Kenshin-serien (som jeg by the way forguder over alt på jord), så må jeg si at Nobuhiro Watsuki skuffer denne gangen. 3/6 for min del...

いいですね

Quote Originally Posted by Yuiko View Post
    Jeg har lest den første boka av mangaen basically kun fordi det var av samme forfatter som Rurouni Kenshin (), og jeg må faktisk si at jeg er litt skuffet. Har jo som sagt bare lest første boka, men etter den strålende Kenshin-serien (som jeg by the way forguder over alt på jord), så må jeg si at Nobuhiro Watsuki skuffer denne gangen. 3/6 for min del...
    Nå er dette strengt tatt en helt annen serie. Og nei, jeg ville aldri lest mangaen.
    Serier som dette trenger litt animasjon, lyd og farge for at det skal være noe

Nå skal jeg si at de første 15 episodene trodde jeg det var en helt generic shounen anime, men den har faktisk sine twists. Kinda funky!
    Kan anbefale den til de som liker BURNING SHOUNEN POWERUPS og ACTION!
    Den har også sin bunch of comedy!

Standard Medlem Gammis's Avatar

denne animen er en anime jeg virkelig liker, og openingen er også fantaskisk bra(mener da jeg) så de 20 første episodne 2 ganger på litt under ei uke ell no, men som jeg sa, dete er en anime som jeg virkelig liker, den virker litt andeledes enn andre serien med at handlingen får noen små forandringer her og der.

9/10

中二以下亮の脳 Tyblazitar's Avatar

Fikk endelig somlet meg til å se slutten av denne, kongeserie! Herlig shounen power indeed, med fint plot og awesome karakterer (alt for lite Moonface though). 8/10

...også åpningssangen, da.

Makka na chikai!
    Itsu made mo, itsu made mo, oitsuzukerun da
    Doko made mo, doko made mo, ashita he no yuuki wo...

*synge med*

Standard Medlem SoulSeth's Avatar

Som en anime minnet denne serien veldig mye om DBZ, med konstante styrke-oppgraderinger opp igjennom serien, som av og til følte kom på ganske raskt, men historien og forholdet mellom hovedpersonene var interessant, og trakk opp skikkelig.

Etter min mening, selv om man ikke like Shounen burde man se serien bare for Papillion. Som Mr 2 fra One Piece er han totalt absurd, kler seg rett og slett sjokkerende, og har en oppførsel og holdning som er bare nydelig. <3

Standard Medlem Albelda's Avatar

Dette var en fantastisk anime!! Jeg kan ikke komme på noe som ikke gikk slik jeg hadde håpet
    Slutten var nydelig. Virkelig verdt å se.

Sofasnekker'n Shiraishi's Avatar

Vil bare nevne at Captain Bravo får for lite oppmerksomhet i denne tråden. Han er en som kunne kommet til finalerunden i SaiGar med letthet.

Og OP-sangen er noe av det beste jeg har hørt, selvsagt. Selv om Nice Radio har en tendens til å voldta den.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread