User Tag List

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 22

Thread: Welcome to the N.H.K.

You will need a larger parking lot after 3 months p33r's Avatar

Default Welcome to the N.H.K.

Sjanger: Humor/Drama
    Utgivelsesår: 2006
    Episoder: 24
    Welcome to the NHK handler om Tatsuhiro Satou. En ung man som aldri ble ordentlig ferdig med vidregående, bor i tokyo på moren og faren sin regning + sosialen. Han har ikke ett direkte oppfylt liv og bruker 90% av tiden sin til å se på TV. Han er hva man i den japan kaller en "Hikikomori", med andre en person som er redd for å gå ut eller tilbringer store deler av livet sitt hjemme alene.

Vår gode venn Satö har ikke gått ut på ca. 2 år, men på et punkt bestemmer han (og han snakkende møbler) seg for at han må få seg en jobb. Det er vel trygt å si at Satou ikke har det helt bra og muligens trenger en tur ut. Hans forsøk på å få seg en jobb går ikke helt supert og han ender opp hjemme igjen. Så dukker det opp en relativt mystiskt jente som lover å hjelpe han, kan det gå bra?

ANN sier det vel bedre enn jeg klarer:
    Quote Originally Posted by ANN sin summary
    Satou Tatsuhiro is a 22 year old man, who is a NEET (Not in Employment, Education, or Training) and a hikikomori (meaning acute social withdrawal). He thinks everything around him is a conspiracy, including the reason why many people, including himself, become hikikomori. Satou comes up with this strange conspiracy theory which includes the Nihon Hikikomori Ky?kai (NHK), a secret organization with the intention to make the world filled with hikikomori. Satou wants to break free from the NHK's clutches, but cannot, since he finds it too frightening to go outdoors by himself; that is until he meets Misaki Nakahara, who selects Satou for this "project" to cure him of his hikikomori ways.
    Handling
    Welcome to the N.H.K handler om: Konspirasjonsteorier, Otakudom, Folk som har problemer, å lage hentaispill, det mildt sagt kaotiske livet til Satö, pyramidespill og hans (i han sitt hodet) snakkende møbler. Og selvfølgelig, OM DENNE SANGEN:

PURU PURU PURURIN

Min vurdering av Welcome to the NHK
    8/10
    Utrolig story, vidunderlige characters, og når du trodde ting ikke kunne bli værre klarer NHK å kaste characterene enda lengre ned i søpla. Hvis du har litt skadefryd er dette en super feelgood serie og en utrolig bra serie om de mindre positive delene av Otaku-kulturen.

Lenker
    Japanske utgiveren sins ide: http://www.kadokawa.co.jp/hikky/index.php?cnts=top
    Welcome to the NHK på ANN: http://www.animenewsnetwork.com/ency...me.php?id=6357

Standard Medlem Mr.Mag's Avatar

Default Sv: Welcome to the N.H.K.

Jeg ELSKER den serien der!

Steike, jeg har hatt gode latterkramper mens jeg s&#229; den serien der. Den sangen er elsk <3

Standard Medlem hitsuji's Avatar

mm, serien er Kjempebra. syns det er litt mange pinlige øyeblikk, men ellers er jo animasjonen dritgod, og snakkende møblene er lattis.

Men er pururin-sangen sunget av den samme som synger
    til RizelMine?

mjau mjau katteøre Ichigo's Avatar

Sangen i seg selv gir meg en god og glad f&#248;lelse,jeg SKA se serien

*t&#229;rer i &#248;ynene* s&#229; godt likte jeg sangen,og nei jeg er ellers aldri Emo... T&#248;ffe sangen!!!

fyrer op B...tlord med en gang jeg.. t&#248;ffe sangen.... PURU PURU PURURIN... hun dama synger bra... FFS it's great! *takke p33r*

Hvis jeg er lei meg skal jeg h&#248;re sangen og v&#230;re i str&#229;le hum&#248;r...

いいですね

Quote Originally Posted by hitsuji
    mm, serien er Kjempebra. syns det er litt mange pinlige &#248;yeblikk, men ellers er jo animasjonen dritgod, og snakkende m&#248;blene er lattis.

Men er pururin-sangen sunget av den samme som synger
    til RizelMine?
    Pururin sangen blir sunget av Rumi Shishido if&#248;lge hva jeg rakk &#229; researche, hvor openingen til RizelMine er sunget av Rie Kugimiya (Kjent for Shana i Shakugan no Shana, Zero (Louise) i Zero no Tsukaima, Sabato i Bokusatsu Tenshi Dokoro-chan osv.) - S&#229; det er ikke samme person nei ^^
    Pururin-dama er ikke s&#229; veldig kjent egentlig, iallefall har jeg ikke h&#248;rt s&#229; mye om henne.
    Kanskje den hadde v&#230;rt bedre med Rie Kugumiya istedet

Men ja, this series is great, alle b&#248;r plukke den opp. Den har en passende ending ogs&#229;

(Gawd, jeg b&#248;r sove f&#248;r jeg spammer ned forumet mer.)

Standard Medlem Mr.Mag's Avatar

Jeg m&#229;tte bare se serien en gang til da denne tr&#229;den kom opp.

Det er en scene der Satou sitter og laster ned visse 18-&#229;rs grense bilder som inspirasjon, og har slike tissues i nesa..LATTIS <3

Anbefaler serien til alle.

Standard Medlem Fidelity's Avatar

HAHAHA!! xD Dette er priceless! Genial takk for anbefalingen! =D

Standard Medlem hitsuji's Avatar

Favoritt scenen min er i f&#248;rste eps, da han blir s&#229; lei av pururin-sangen at han banker i bordet og s&#229;nne imagin&#230;re puddinger dukker opp! lmao!

いいですね

Quote Originally Posted by hitsuji
    Favoritt scenen min er i første eps, da han blir så lei av pururin-sangen at han banker i bordet og sånne imaginære puddinger dukker opp! lmao!
    Hva med da det går så langt at han begynner å synge på den selv? Hihi.
    Det må ha vært mitt favoritt pururin-moment

"Puru puru.. oh crap what am I singing"-moment

Uansett, I RECOMMEND THIS SERIES, AGAIN!

mjau mjau katteøre Ichigo's Avatar

Har sett seks episoder og lever meg til rota av min sjel i animeen! Den er stein bra Jeg og vil ha sånn "galge"-spill.

Og hanf er flink til og scrolle på nettet etter fine bilder
    Last edited by Ichigo; 7th March 2007 at 21:30. Reason: Leif Skrive har vert på besøk!

N.H.K er absolutt en av de 'søteste' anime/manga'en som finnes.Også PURU PURURIN sangen,den er til å bli hekta på!

Standard Medlem Shinonome's Avatar

Puru Puru Pururin! Hehe, denne serien kan ikke annet enn å sies å være hysterisk morsom samtidig som den er veldig bra laget! Jeg må bare ha den sangen i bilen xP

Jeg har bare sett noen episoder sammen med p33r, men syns serien er grisebra til nå. Har store planer om å se resten på TG om ett par uker.

Hagane no Renkinjutsushi Alchemist's Avatar

En veldig bra anime, som jeg kan si er blitt en av mine favoritter.
    Men liker manga`en bedre, de har forandra veldig mye i animen. Blandt annet grunnen til at satou ser snakkende møbler å tror alt er en konspirasjon mot han er pga han sniffer et eller annet "lovlig" pulver han kjøper på post ordre. Å Misaki er alt for forelska i Satou i animen.
    Hadde heller ikke skada om de hadde bytta klær noen ganger i animen.
    Ellers er den veldig bra å anbefales å se, kansje ikke for de under 16 da men.
    Last edited by Alchemist; 22nd March 2007 at 20:19. Reason: teite japani smilys .-.

Rosa sjokoladebrus Lokenagi's Avatar

morsom og fin serie, akkurat sett den ferdig.
    fikk minst et latteranfall i vær episode

Standard Medlem Vangen's Avatar

Har sett tre episoder av den. Greit nok. Får se om jeg ser mer av den når jeg kommer på det.

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Denne serien overasket meg veldig. På en positiv måte. I begynnelsen var serien veldig morsom, men ikke så mye mer. Hadde nok bare blitt en av de seriene som var morsomme, men som jeg ikke husket så veldig godt.
    MEN! Plutselig tar serien en mye mer seriøs vending (selvom "lawl@" humoren fortsatt er der). Og på grunn av det ble jeg veldig positivt overasket. Veldig mye dypere serie enn jeg hadde trodd først.

Spoiler Spoiler: Final episode comment

Alt i alt en kjempeserie, som er morsom og gripende og for min del fenger den veldig. Forholdet mellom det som er morsomt, det som er trist og det som bare er koselig, er veldig bra. (Som når de nesten kysser; *nestenNESTENNESTENTELEFONENRINGER!!!111*)
    For min del er denne serien en 9/10.

Sensei highly approves!
    Last edited by Sensei; 2nd April 2007 at 10:01. Reason: Endret noe

Halvveis tilbake! Antony's Avatar

Så faktisk hele serien sammen med Sensei i helga. Denne serien likte jeg veldig godt!
    Må si at jeg personlig likte serien best i starten og en del utover, da det var mest fokus på morsomheter og humor. Utrolig mange pricelss moments, som jeg fniser av hver gang jeg tenker på den. Den som p33r nevnte var søt.
    Spoiler Spoiler: Big time spoiler

Synes serien gjorde det bra i å blande drama/kjærlighet og ikke minst humor.
    Gode karakterer også - veltenkte. Satou ligger et sted på favorittkarater-listen min.
    Litt rart, men dette er så og si den eneste serien jeg har sett, uten at jeg har begynt å gråte, snufse eller sitte igjen med en tung klump i halsen.

Score: 8/10

btw: Skal laste ned Pururin-sangen og ha den som ringetone på mobilen \o
    Lærer nok teksten utenatt til slutt også!

中二以下亮の脳 Tyblazitar's Avatar

Fiine serien. Jeg likte både de morsomme og de mer alvorlige tingene, men de alvorlige litt mer. Den delen Antony nevnte var først morsom, så bare tragisk trist. ;__;

Og romantikken, så herlig! <3

Standard Medlem

fineste scenen av det jeg har sett må være når han tråkker på den der dokka til naboen ansikts utrykkene var bare hærli hehe =P

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread