User Tag List

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 20 of 41

Thread: Spørsmål om kjøp av Katana...

mjau mjau katteøre Ichigo's Avatar

Default Spørsmål om kjøp av Katana...

Har hatt lyst på en katana for evigheter,er sykt tøffe våpen... men,er det noen plasser i Trondheim hvor de seller? har ikke lyst på sånn "kape av foten"-katana... men hvor? i alle fall greit og vite hvis jeg skal kjøpe

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Default Re: Spørsmål om kjøp av Katana...

Er vel egentlig 18-årsgrense på kjøp av "våpen"
    Dette gjelder såvidt jeg vet også pyntesverd.

Sutrefaen Sharingan's Avatar

Default Sv: Spørsmål om kjøp av Katana...

Men du kan om du vil dra til utlandet (nærmeste er Sverige) å kjøpe. De har forsåvidt aldersgrense der også, men hvis du får en over atten til å betale/være med (sånn som jeg gjorde) så er det absolutt ikke noe problem for at du kan få et pyntesverd.

Default Re: Sv: Spørsmål om kjøp av Katana...

Quote Originally Posted by Sharingan
    Men du kan om du vil dra til utlandet (nærmeste er Sverige) å kjøpe. De har forsåvidt aldersgrense der også, men hvis du får en over atten til å betale/være med (sånn som jeg gjorde) så er det absolutt ikke noe problem for at du kan få et pyntesverd.
    For det finnes jo ikke regler for å ta med seg slike sverd inn i landet, gjør det vel? : ))

(jo)

Default Sv: Re: Sv: Spørsmål om kjøp av Katana...

Quote Originally Posted by Tajshin
    For det finnes jo ikke regler for å ta med seg slike sverd inn i landet, gjør det vel? : ))

(jo)
    Hehe, blader på skarpe gjenstander må ikke være over tjue centimeter, og den MÅ være i bagasjen som skal oppbevares i lasterommet.
    Ellers så er det ikke mange gangene norske tollen tar seg tid til å sjekke bagasjen din på vei hjem fra sverige...

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Default Re: Sv: Re: Sv: Spørsmål om kjøp av Katana...

Hehe, blader på skarpe gjenstander må ikke være over tjue centimeter, og den MÅ være i bagasjen som skal oppbevares i lasterommet.
    Ellers så er det ikke mange gangene norske tollen tar seg tid til å sjekke bagasjen din på vei hjem fra sverige...
    Du synes vel det er greit å kjøre i 120km/t i 80-sonen når det ikke er fartskontroll også? Jeg stiller meg kritisk til din holdning til norsk lov.

Standard Medlem

Default Sv: Re: Sv: Re: Sv: Spørsmål om kjøp av Katana...

Quote Originally Posted by Sensei
    Du synes vel det er greit å kjøre i 120km/t i 80-sonen når det ikke er fartskontroll også? Jeg stiller meg kritisk til din holdning til norsk lov.
    Dette var jo bare en forferdelig dårlig sammenligning. Ser ikke akkurat muligheten for å dra så veldig mange paraleller mellom disse to sakene, utenom at de begge to strider mot norsk lov da.

Uansett, husker det var en butikk som het Dathor som i et desperat forsøk på å cashe inn på Ringens Herre filmene solgte en del forskjellige sverd. Hovedsaklig slike en finner i Ringenes Herre, men jeg mener at jeg så enkelte asiatiske sverd der også. Nå jeg jeg ikke om denne butikken driver med det enda, eller om den i hele tatt eksisterer, men i så fall så finner du butikken i Fjordgata(iallefall der den lå for 4-5 år siden.

Kan vel til slutt nevne at det er fullt mulig å finne det du er ute etter på f.eks. qxl.

Standard Medlem Mr.Mag's Avatar

I Trondheim??

Du kan få noen andre til og kjøpe for deg på Walhalla. Der selger de sverd i haugevis.

i allefall hvor er Walhalla? å ja ofcourse skal jeg få noen andre til og kjøpe for meg

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Default Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Spørsmål om kjøp av Katana...

Quote Originally Posted by Toshiyoki
    Dette var jo bare en forferdelig dårlig sammenligning. Ser ikke akkurat muligheten for å dra så veldig mange paraleller mellom disse to sakene, utenom at de begge to strider mot norsk lov da.
    Trengte jeg flere paralleller enn det at det bryter med norsk lov? Mitt mål var bare å poengtere hvor tåpelig det er å si at det er greit å gjøre noe ulovlig når ingen passer på.

Standard Medlem Fidelity's Avatar

Du kan jo sikkert bare ringe meg når du er i byen så skal jeg vise deg! xD

Visste dere forresten at det står i norsk lov at menn har rett til å bære sverd?

Helt Sant!

seriøst? og det er ikke skrevet om? jeg tror jeg må lese loven en gang jeg...mwuhahaha

Men problemet er at jeg ikke mora og faren ville blitt glad vis vi måtte ha kjørt på deg også + at jeg ikke har pepling hvem du er...

Standard Medlem

Finns en affär i Oslo som säljer Japanska replika svärd mm. BLADE svärdet finns, nördigare kan det inte bli Affären finner du brevid Budo-Fitness i centrum.

Standard Medlem Fidelity's Avatar

Hehe selvfølgelig (Jeg er ikke så skummel, helt sant) det lar seg sikkert ikke gjøre. Men jeg ville ha gjort det! ^^

Standard Medlem topdog's Avatar

ikke svrige sverd! der selger de bare dritt! ikke gjør det! du kommer bare til å finne dritt sverd...

Quote Originally Posted by kenshin
    ikke svrige sverd! der selger de bare dritt! ikke gjør det! du kommer bare til å finne dritt sverd...
    Det er ikke snakk om sverd som man skal ha til å kutte opp folk, det er snakk om pyntegjenstander. Ergo selger dem helt greie sverd i Sverige.
    Kom gjerne med grunner til hvorfor sverdene i Sverige er så crap som du skal ha dem til...

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Default Re: Sv: Spørsmål om kjøp av Katana...

Kom gjerne med grunner til hvorfor sverdene i Sverige er så crap som du skal ha dem til...
    Sverdene er på lengde med halve slira, slira er skakk inni, så sverdene blir liggende i press når de er inne og blir veldig tunge å ta inn og ut av slira. Må si at det som Shinonome kjøpte i Sverige er det dårligste pyntesverdet jeg har sett. Spesielt slira virket _veldig_ billig laget.

中二以下亮の脳 Tyblazitar's Avatar

Default Sv: Re: Sv: Spørsmål om kjøp av Katana...

Quote Originally Posted by Sensei
    Sverdene er på lengde med halve slira, slira er skakk inni, så sverdene blir liggende i press når de er inne og blir veldig tunge å ta inn og ut av slira. Må si at det som Shinonome kjøpte i Sverige er det dårligste pyntesverdet jeg har sett. Spesielt slira virket _veldig_ billig laget.
    Dette høres da veldig generaliserende ut... siden et dårlig sverd ble kjøpt i Sverige, er alle svenske sverd dårlige?

Standard Medlem zety's Avatar

Spesial bestill dem fra Japan.
    det tar 5måneder å få sverdet ferdig og det koser rundt 120000 +++

Det er ordentlige sverd som Japanske Samurai familier kjøper for pynt. (de kan sikkert brukes. så et program med det og det slipet noe in i hampen lenge)

Quote Originally Posted by zety
    Spesial bestill dem fra Japan.
    det tar 5måneder å få sverdet ferdig og det koser rundt 120000 +++

Det er ordentlige sverd som Japanske Samurai familier kjøper for pynt. (de kan sikkert brukes. så et program med det og det slipet noe in i hampen lenge)
    Er ikke stinn av gryn jeg heller da: P

men takk...?

Men gidde itj og skriv meir ettersom æ ska eta vårrull!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)