User Tag List

Results 1 to 7 of 7

Thread: Manga-tema

Standard Medlem Jeian's Avatar

Default Manga-tema

Nå har det seg slik at jeg har et Kunst & Håndtverks-prosjekt (populært kallt Knus & Hærverk ) på gang på skolen. Der har jeg bestemt meg for å tegne en liten historie og da skal jeg selvsagt tegne manga Mitt eneste problem er at jeg har et kraftig jernteppe og kommer ikke på en historie! Derfor spør jeg dere om dere har noen historier jeg kan tegne.

Det hadde vært bra med noen raske svar, men pliiiis, ikke skriv bare "Det må være action!" Utdyp det litt mere! Som f.eks: "A møter B på en Cafè. De blir irritert på hverandre osv, osv." Jeg tegner hva som helst bare det er en bra historie, dessuten så kan det være en innspirasjon til andre her på forumet.

Når jeg blir ferdig er det også kanskje en mulighet for at jeg legger ut historien min, hvis jeg finner en scanner, da... Så post i vei!

Standard Medlem Robisiux's Avatar

Default Sv: Manga-tema

kk... en kar skal kjøpe en pakke med dassruller i en butikk. Denna karen er en ninja (ofc). Så kommer en gammel bestemor inn og rapper pakka fra ninjaen. Det blir krig om pakka og bestemora løper som juling fra ninjaen.
    (elns )

Standard Medlem Jeian's Avatar

Quote Originally Posted by Robisiux
    kk... en kar skal kjøpe en pakke med dassruller i en butikk. Denna karen er en ninja (ofc). Så kommer en gammel bestemor inn og rapper pakka fra ninjaen. Det blir krig om pakka og bestemora løper som juling fra ninjaen.
    (elns )
    Joda! Takk for ideen, men jeg skal tross alt levere det inn som et ordentlig prosjekt gjennom skolen, så jeg tror vi må holde oss litt innefor litt seriøse grenser, men kanskje hvis jeg får lyst, så kan jeg tegne den

Hmmm....
    Kunne vært om to stykker som møtes på en Cafè og skal ha en liten prat.
    A blir sur på B og det blir slossing! Helten vinner (selvsagt) og vi kan sikkert ikke se bort i fra at B tar harakiri

Standard Medlem Manji's Avatar

Du kan prøve å huske en artig,pinlig,skummel(you name it)epidsode du selv har opplevd. Gjerne på skolen eller i nærområdet så du kan tegne en setting læreren din eller andre kan kjenne igjen.

Standard Medlem hitsuji's Avatar

A er en liten gutt som ikke har noen venner. Han er ganske sterk, men kan ikke se det selv. Alle i familien hans er døde og han gjør det ikke så bra på skolen. Jenta han er forelska i liker en annen,- nemlig fienden B. Og i en kamp mellom A og B, finner A ut at han har en 9 halet demon inni seg..
    Eller var kanskje denne historien brukt..?

Ok..her er en ny en:
    La oss kalle hovedpersonen noe fint..hm..SAU! Joda sau lever i en verden ikke så ulik vår egen verden for en sånn 700 år siden. Han er ikke helt voksen ennå, men har ganske god kvinne-teken.
    I denne verdenen følger ingenting de lovene vi er vant til. Magien flyter konstant i selve årene til alt som lever, både planter og dyr. Og den går i krets gjennom alle vesener og inn i hjertet av jorda.
    Alle trenger denne magien for å leve, den er slags "energi"/chakra.
    "Slemme mennesker" forgifter magien, og den må da renses av jorda for å bli ren nok til å bli tatt opp av andre organismer. Hvis man bruker mye energi, må man gå igjennom en slags tiltrekknings seremoni for å få "påfyll".

Hele flommen av magi blir voktet av et råd, for dessuten en god del spesialtrente voktere. Disse beskytterene kan utnytte magien til enkle formål som energikuler, flammer osv.
    Men det som beskytter magien mest, er 9 steiner som samler opp mye av forrurensningen i strømmen, og verger av dårlige ånder.

Problemet er.. I det siste bgynner ting å gå galt. Planter dør, smådyr er syke. 2 av steinene er sprukket og den giftige rene magien i dem flommer ut, og inn i kretsløpet.
    Steinene hadde ingen trodd kunn sprekke, og rådet lukter ugler i mosen. Sau må dra frem motet sitt, og finne fienden som forrursaker skadene. <- vi kaller fenden Ulv.

Ulv var en pleide å være svak, men han vokste seg grådig etter makt og prøvde til slutt å dra til seg ren magi for å bli sterk og mektig.
    Men magien trakk inn i han og ødela det han en gang var. Han ble ikke sterk, men forvridd og hevnsyk.
    Den gangen han dro til seg magien, ble det en kraftig reaksjon. Den drepte hele familien til Ulv, og satte seg som en onskapsfull klump i hjertet som gjorde han udødelig.
    Nå er Ulv kommet for å få fjernet den onde magien og ta hevn over de som (han mener) feil-ledet/oppmuntret han til å trekke til seg magien,- nemlig rådet.
    Siden rådet er nært koblet til steinene, er de svært viktige og må beskyttes. Men rådet får problemer, og Sau må hjelpe.
    Det endelige oppgjøret blir en kamp om liv og død, hvor Sau blir stadig svakere p.g.a. de ødelagte steinene.

Er ikke noen fan av happy ending, men hvem som dør får du bestemme.

Håper du iallefall forstod noe av handlingen, og lykke til med prosjektet!

Standard Medlem

Hovedperson (A) er helt sikker p&#229; at han har superkrefter, men han har ikke funnet dem enda. Historien g&#229;r ut p&#229; at han pr&#248;ver &#229; finne ut hva superkreftene hans er. Han pr&#248;ver alt fra superstyrke, til superkysser, til superkokk etc.
    Han finner til slutt ut at han ikke har noen superkrefter, og r&#248;mmer da hjemmefra for &#229; leve ut i villmarken.
    Men der treffer han en virkelig superhelt, nemlig jungeljenta (B). A treffer B ved at han faller inni en krypskyter felle, men blir reddet av B. A blir forelsket i B, men B er ikke noe s&#230;rlig begeistret for A. A finner ut at den eneste m&#229;ten &#229; treffe B p&#229; igjen er &#229; bli reddet igjen. A setter seg i nye farer gang p&#229; gang bare for &#229; f&#229; B til &#229; redde ham. Men en dag blir han ikke reddet, og han m&#229; klare seg p&#229; egen h&#229;nd! Men han finner da ut at han gjennom &#229; bli utsatt for alle slags mulige ulykker og feller, er blitt nesten ud&#248;delig, og enser ikke smerte, samt at han er blitt veldig sterk.

Hum, osv osv. Bare en id&#233;

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)