User Tag List

Results 1 to 5 of 5

Thread: Coverkunst

Default Coverkunst

Vet ikke om dette er riktig forum, men det er vel ikke så farlig.

Idag skal dere slippe å lese marlee gå rundt grøten, jeg kommer til poenget:
    Når jeg kjøper en cd (som jeg har gjort ganske mye av i det siste...) er det en ting jeg bryr meg om som jeg nesten blir litt erta for, nemlig coveret, eller omslaget om du vil. Hvordan en cd ser ut kan for meg være vippepunktet på om jeg kjøper den eller ikke. Selvfølgelig bør jeg ha et visst inntrykk av musikken på forhånd, men det har faktisk hendt ca tre ganger at jeg bare kjøpte cd'en fordi den så fin ut. Og tro det eller ei, jeg har ikke angret på noen av de tre kjøpene siden.
    Spoiler Spoiler: Det er snakk om disse her:

Så, hva er coveret for deg? Mener du at coveret bør gjenspeile noe av det artisten/bandet vil si med musikken sin, eller bør det bare være et random pent bilde? Vil du ha bildet av band/artist på forsiden? Hva gjør at dere blir interessert/uinteressert i en cd? (som følge av coveret)

Her er mine topp 5 cd-cover:
    Spoiler Spoiler: Ja, de er bak denne spoilertaggen!

Si noe om ditt forhold til cd'er og coverkunst, og post gjerne bilder av dine favorittcovere. Husk spoilertags

中二以下亮の脳 Tyblazitar's Avatar

Default Sv: Coverkunst

Hmm, har ikke noe s&#229;nt s&#230;rlig forhold til coverart, kanskje det har noe &#229; gj&#248;re med at jeg ikke kj&#248;per CD-er lenger. =p Dog liker jeg ganske godt en del av Weird Al sine, og jeg har da sett en del morsomme i butikker som jeg ikke husker lenger. Og de tre &#248;verste du postet der var bare <3.

Coveret trenger ikke n&#248;dvendigvis reflektere musikken, men det er fint hvis den gj&#248;r det. Se p&#229; dette coveret, for eksempel:

Spoiler Spoiler: trykk

Artisten Athana hadde lagd en sang som han kalte "The Gate". Moren min h&#248;rte denne, og ble inspirert til &#229; lage et bilde (hun er kunstner) som hun kalte "Porten". Han likte bildet godt og syntes at det reflekterte musikken hans ganske bra, s&#229; han tok det p&#229; coveret p&#229; den nye plata hans. Et flott eksempel p&#229; hvordan musikk og billedkunst kan g&#229; h&#229;nd i h&#229;nd (moren min var faktisk p&#229; lokal TV i dag og snakket om dette sammen med Athana ^^).

Ehja, m&#229;tte bare skryte litt. Det var da litt on-topic ogs&#229;.

Standard Medlem Zabuza's Avatar

Tja. Bare for &#229; si det rett ut. Det eneste jeg bryr meg om n&#229;r jeg skal kj&#248;pe meg en CD er musikken Selv om Mutter albumet til Rammstein hadde et rart cover p&#229; seg men samtidig s&#229; interesang ut.
    Spoiler Spoiler:

Men ellers s&#229; vil jeg hels ha et cover som er enkelt og ikke s&#229; s&#230;rlig p&#229; virkende p&#229; meg. Jeg vil helst at musikken skal p&#229; virke meg. Et enkelt CD cover men samtidig ganske d&#229;rlig laget til er en av Manowar CDene sitt cover.
    Spoiler Spoiler:

Men til slutt s&#229; er det kun musikken jeg bryr meg om

(Selv om jeg m&#229; innr&#248;mme at kakelakken p&#229; Papa Roach sitt album fikk meg til &#229; kj&#248;pe CDen )

Standard Medlem Jeian's Avatar

Quote Originally Posted by Zabuza
    Tja. Bare for å si det rett ut. Det eneste jeg bryr meg om når jeg skal kjøpe meg en CD er musikken Selv om Mutter albumet til Rammstein hadde et rart cover på seg men samtidig så interesang ut.
    Spoiler Spoiler:
    Hehe... Rammstein eier, men Mutters albumforside ser faktisk slik ut:
    Spoiler Spoiler: Mutter

Anyway. Et CD-cover som fikk meg til å kjøpe den var Black Debbaths CD "Naar vi døde rocker" Det er en tungrock hyllest til Ibsen og sangene har navn som "En rockefende" (En folkefiende), "Motörhedda Gabler" (Hedda Gabler), og selvsagt "Naar vi døde rocker" (Naar vi døde vågner) som er navnet på CD'en8D. Det er selvagst flere sanger, men gidder ikke skrive dem.

Albumet ser slik ut. Legg merke til at det er Ibsen som rir på bukken som spretter opp av graven han
    Spoiler Spoiler: Naar vi døde rocker

blablabla Imbefalath's Avatar

Default Re: Coverkunst

Jeg kom over
    Spoiler Spoiler: dette
    nå nettopp. Fenget meg litt.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)