User Tag List

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 22

Thread: Firefly

Standard Medlem Katai's Avatar

Default Firefly

Tenkte jeg skulle starte en tråd om Firefly.
    Jeg så Firefly etter jeg så Serenity og jeg syns Firefly er en genial Sci-fi serie og skjønner ikke helt hvorfor den ble kansellerte.
    Er det noen som har sett Firefly og hva synes dere om serien?

Men:
    Jeg vill anbefale Firefly hvis man ikke har sett den da, 10 timer Sci-fi,det er god underholdning (Joss Whedon, mannen bak Angel har også lagd denne serien)

Standard Medlem Gusj's Avatar

Default Sv: Firefly

Firefly er ein genial country/science-fiction-serie, men det vart berre lagd 14 episodar av den.
    Grunnen til at den blei stoppa var fordi det amerikanske publikumet ikkje likte den. Filmen, Serenity, vart lagd for å slutte serien. Dumt at det er mykje som ikkje vart forklart i Serenity.

En tøff serie med verdens søteste blooper.

Hadde den ikke vært kuttet så tidlig hadde jeg fulgt med fast.

Hagane no Renkinjutsushi Alchemist's Avatar

Så serien for et halvår siden eller noe.
    Jeg leste et sted etter jeg så den hvorfor de hadde kansellert den, men husker ikke hvor eller hvorfor. Fikk vite om den her etter jeg så anmeldse av filmen, så tenkte jeg at jeg måtte sjekke ut serien. Veldig bra skjønner ikke hvorfor de kansellerte den, de lagde filmen for å "avslutte" serien siden Fox(eller hvem det var) bare la den ned plutslig.

Standard Medlem Ifrit's Avatar

Vel, har kun sett filmen... vel, jeg må innrømme jeg ikke har sett filmen, da den kjedet meg så totalt at jeg sluttet å se den omtrent halvveis. For å være ærlig syntes jeg den hadde alt for lite karakterutvikling (jeg har ikke så lyst til å måtte se serien for å kunne skjønne noe av filmen) og historien utfoldet seg for meg som om den verken hadde mål eller mening. Kan hende filmen var mer eller mindre kun laget for fans av serien, ikke vet jeg, men den interesserte meg i hvert fall lite. Hvordan den kan ha nådd en så høy rating på IMDB er, som de sier, beyond me.

Hagane no Renkinjutsushi Alchemist's Avatar

derfor jeg sa at filmen ble lagd for å "avslutte" serien, kansje ikke så rart du ikke skjønner mye om du ikke har sett den. De sa det den gangen jeg så de anmelte filmen tilomed.

Har sett noen episoder, men ikke av egen vilje ^^
    Er grei nok

Standard Medlem Bell's Avatar

Så serien først, og det er nok lurest. Filmen er bra nok alene, men enda bedre hvis man har for-historien.

Jeg er egentlig ikke noen stor fan av Joss Whedon, men denne serien synes jeg han greide bra, selv om de avsluttende episodene er finansiert of regissert av fans (hvis ikke jeg tar 100% feil her). Har også hørt at det avsluttes fordi 1) ikke nok penger, og 2) Joss selv mislikte serien.

Standard Medlem Wackywocky555|'s Avatar

Default Re: Firefly

Har sett serien og filmer flere ganger i år. Helt klart en av de beste Sci-fi seriene der ute. Bare slått av Doctor Who og Torchwood spør du meg.
    Det som er uvanlig med Firefly er at den er en western film i fremtiden. Den har ingenromvesener og holder seg nærmere realiteten en de fleste sci-fi serier. Derfor blir den ofte kalt "An oddball of a sci-fi series". Dette gjør den selvførgelig bar mye bedre. Helt klart en "Må sees" for alle sci-fi fans.

hey, meido~! oliyzia's Avatar

Likte Firefly veldig godt, har sett den ganske nylig. Synes det er veldig synd at den ble lagt ned Episodene ble såvidt jeg vet sendt på TV i feil rekkefølge slik at den første episoden ble sendt sist som en julespesial eller noe, da er det klart at det blir vanskelig å følge med og få oversikt over figurene.

Standard Medlem PrincessMidna's Avatar

Så omtrent første halvdel av filmen da den gikk på TV sist uke, men var for trøtt til å følge med... Hovedgrunnen til at jeg vil se serien, og deretter hele filmen, er enkelt og greit pga den utrolig geniale og brilliante Nathan Fillion ;D
    Tror nok jeg kommer til å like filmen mer/skjønne mer av den etter å ha sett serien =)

Standard Medlem ywea's Avatar

Jeg elsker serien og filmen. ( kommer vel ikke som noen overraskelse med tanke på avtaren ) Grunnen for at den ble kanselert var som sakt at den ikke fikk nok seere, nå skal det også sies at den ble sendt på Fox midt på natten...... Greia var jo også at Star Wars nerdene satt en del kjepper i hjulene på serien. I Firefly er the alliance slemme og det var ikke så pupulært. Den siste tingen som serien fikk mye kritikk for var at hovedrollene var kriminelle og sånne mennesker kan man jo ikke heie på på.....

Grunnene for at jeg liker serien og filmen er musikken, det faktumet at de ikke har lagt på lyd i verdensrommet og blandigen mellom western og si-fic. Og så klart humoren.

Det er helt sinnsykt å se hva de har fått til med en butdskjett som er så lavt at det er til å grine av og lånte rekvistitter fra The si-fic chanel.

jeg vil også kjøre romskip og ha plastikk dinosaurer

Master of Prefixes Tharanee's Avatar

Joiner @ywea på at det er utrolig hva de fikk til på crappy budsjett. Og hele ideen med serien er jo kjempebra. Det er troverdig og det er humor. At hovedfigurene er "slemme" syns jeg er en artig plottwist på historien. Whedon sa selv at han hadde såvidt fått begynt på det store plottet han ville slippe løs i denne serien og var visst litt skuffet over kanselleringen. Fans er det ihvertfall nok av skal man tro alle nettsidene som samler underskrifter for å få den på lufta.

Så fant jeg ikke linken hvor jeg leste dette men sånn det står nå så er det visst en annen Tv kanal som har sagt seg villig å vise Firfly, og Whedon er og med på det. Problemet er at Fox ikke vil selge de rettighetene de sitter på dermed stikker kjepper i hjula for at vi får se mer awesome stuff. Er visst derfor det også ble sluppet løs en film (fox hadde rettigheter for tv visning men ikke film=P)

Standard Medlem ywea's Avatar

mhm, filmen ble jo laget to år etter serien og alle skuespillerene sa ja samme dag de ble spurt. Er jo ikke akkurat de det skal stå på for å si det sånn. men uansett vil jo serien aldri bli den samme etter Serenity

Standard Medlem marky's Avatar

Hvis dere følger nøye med ser dere at det fiksjonelle selskapet fra Alien-filmene (Weyland-Yutani) nevnes noen ganger. Vi ser blant annet et skip med logoen deres på. Joss Whedon var også med å lage Alien Oppstandelsen.

Har tenkt å se serien, men må bare få settet med ned og gjort det

Den är episk. Så bra att jag satte mig ned och subbade den till svenska för att min sci-fi nörd till mor (med usla engelskakunskaper) skulle kunna få uppleva den. Har dock inte uppskattat hans andra serier alls. Men sci-fi plus vilda västern är ju en drömkombo.

Standard Medlem Folian's Avatar

mener den ble avsluttet pga at den gikk samtidig med serien 24 og alle vet jo hvor populær den ble... (aldrig sett en eneste episode av 24 i protest )
    men dvd salget eksploderte mener jeg

Firefly er den beste Sci Fi serien som finnes, at det bare finnes 1 sesong er et stort bevis på at folk ser på mye drit, så utrolig masse dårlige serier det er som ikke blir kansellert (Battlestar Galactica for og nevne en), mens geniale serier blir det. Firefly har de beste karakterene i en serie noensinne, mest troverdige fremtids univers og noen av de beste episodene i noen serie ever, da mener jeg alle serier som finnes. Jeg blir så irritert over at denne serien ble kansellert vær gang jeg hører navnet.

Check denne siten for konge quotes fra serien

http://www.thehallway.net/storage/fi...otes/index.htm

Mal: "Well they tell you: never hit a man with a closed fist. But it is, on occasion, hilarious."

You will need a larger parking lot after 3 months p33r's Avatar

Når man snakker om Firefly er det jo viktig å bringe opp Hey Ash sin sammenligning av Firefly og Uncharted 2, behold:
    http://www.gametrailers.com/video/un...d-2-hawp/59110

Firefly er uten tvil en fanfavoritt, men jeg har prøvd den ut på en del non-scifi folk og den har ikke slått så godt an. Men den var en awesome opplevelse mens den gikk :>

Standard Medlem tanketom's Avatar

Problemet med non-sci-fi-folk er at dei som oftast fokuserar på at det er i framtida ein gang, det er romskip og slikt fungerar jo ikkje på ordentleg! Men i dei fleste av mine sci-fi-favorittar, så er ikkje teknologien eigentleg i sentrum (sjølv om lightsabers jo er fantastiske), det er karakterane og historia som utfoldar seg som er viktig.

Firefly har nokre av dei beste karakterane i ein serie, nokon sinne!

(Ja, eg er bitter for at kjærasten min ikkje orka meir enn 4 episodar av Firefly. Men ho likar i det minste Star Wars!)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)