User Tag List

Results 1 to 6 of 6

Thread: Monster

Default Monster

Monster

Aldersgrense: Mature (May contain sex, drugs, and extreme graphic violence)

Sjanger: Drama/Psykologisk Thriller/Spenning...osv

Episoder (evt. hvor mange hittil):¨
    74 eps på 24 min per.
    Episodelista

Serien var på lufta fra 2004-04-06 til 2005-09-27

Opening Theme:
    "Grain" by Kuniaki Haishima
    Ending Theme:
    #1: "For The Love of Life" by David Sylvian (eps 1-32)
    #2: "Make It Home" by Fujiko Heming (eps 33-74)

Offisiell hjemmeside(Japansk)
    Vil du vite mer

Liten oppsummering av handlingen:

Serien tar for seg den unge legen Kenzou Tenma, som er på vei oppover i verden. Han er en av de beste kirurgene i landet, og han er forlovet med datteren til den rike eieren av sykehuset han jobber på. Men så en dag må han velge mellom å reddet livet til en liten gutt som er skutt i hodet, eller en person med høystatus. Han blir bedt om å redde Borgemestern(tror jeg??) over gutten, selvom gutten var der før han. Men på grunn av tidligre hendelser som Tenma har vært igjennom på sykehuset, velger han å reddet gutten. Som et resultat av handlingen hans mister han alt, og bare en liten stund senere ender toppsjefene på sykehuse hans opp døde. Dette ender med at Tenma blir gjort til hoved mistenk, og han er nå en på flukt for å få renvasket navnet sitt.

Anmeldelse/personlig mening:

Detta må være den beste historien jeg noen gang har vært borti, om det er hollywood, tv serier eller aen anime. Den vrir hjernen din rundt og rundt, og når den endelig slipper taket for å la deg skjønne litt av hva som egentlig har skjedd. Kommer en ny twist, og historien fortsetter å vri hjernen din om og om igjenn. Itillegg til historien har denna serien den mest gjennomførte karaktern jeg noen gang har vært borti, en nevrotisk spesial agent som taster samtaler han har med folk direkte inn i hjernen sin, så han kan hente ut smådetaljer seinre når han måtte trenge dem. Så er du på utkikk etter en dyp, lang og genialt gjennomført serie, med masser a orginale og blandt de best lagde karakterne noen sinne...MÅ DU FÅ MED DEG DENNA!!!

Karakter: 10/10 duh...

Standard Medlem Rhaven's Avatar

Default Sv: Monster

Whoo, det var alt en fin Monster-tråd, da slipper jeg å lage.

Dette er en veldig bra serie. Jeg er på episode 21, men er kjempeglad for at jeg fortsatt har en del igjen, fordi den er så spennende. Anbefaler den til alle som vil se en litt mer seriøs serie enn f.eks. One Piece (jada, One Piece eier også =) ).

Tenma er en bra hovedperson, den typiske helten som må, anklaget for mord, flykte fra politiet mens han leter etter den egentlige morderen. Han er også utrolig snill og idealistisk. Er spent på om han kommer til å forbli slik gjennom hele serien eller forandre seg.

Standard Medlem Fidelity's Avatar

Innebærer denne serien en grov tannlegescene?

Standard Medlem Seikmann's Avatar

Takk, har allerede begynt å se på serien, men jeg kunne ikke laste ned mer siden jeg hadde lite med harddiskplass. nå har jeg masse så godt med en påminnelse.

Standard Medlem

Kudos til OP for å dra frem en så bra serie, som mange kanskje ikke får med seg?

Detta må være den beste historien jeg noen gang har vært borti, om det er hollywood, tv serier eller aen anime. Den vrir hjernen din rundt og rundt, og når den endelig slipper taket for å la deg skjønne litt av hva som egentlig har skjedd.
    Enig, monster har en jævlig solid storyline. En ting jeg liker er at alle de tilsynelatende små historiene inne i den store har bra med substans og utfyller hovedplottet. Og de kommer som perler på en snor, for å være banal. Et par av dem er bare helt fantastiske. Ekstremt bra drama\thriller 10\10 word

Standard Medlem

Default Re: Monster

Yay Holder også på med Monster for tida. Utrolig bra historie. Har aldri vært så særlig interessert i anime før, men fikk litt lyst på litt mer etter å ha sett Death Note.

Mange god gjennomtenkte karakterer og alltid spennende. Har kommet til episode 22 eller noe sånt, og ble litt forvirret, siden det ble en del nye karakterer innimellom, men håper at serien bare fortsetter slik

Meeeen... et spørsmål. Som jeg vet, finnes det bare en japansk versjon av serien. Ser den med tysk tekst, siden det er morsmålet mitt. Har dere funnet norsk tekst eller finnes det en engelsk dub? Har nemlig en del kompiser som også kunne vært interessert i serien, tror jeg

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)