User Tag List

Results 1 to 4 of 4

Thread: Fate/Stay Night

Standard Medlem

Default Fate/Stay Night

Fate/stay Night - フェイト/ステイナイト
    Episoder: 24. Avsluttet serie.
    Aldersgrense: T for Teen.
    Genre: Eventyr, fantasy, drama.
    Regissør: Yuji Yamaguchi
    År: 2006

Plot:
    Shirou Emiya mistet foreldrene sine under en stor brann som liten og ble funnet og adoptert av en magiker ved navn Kiritsugu Emiya. Shirou ser veldig opp til sin adoptivfar og streber etter å være hjelpsom og en beskytter av det gode. Men han har begrensede krefter og klarer aldri å ble en like god magiker som sin far. Helt til han en dag, uten å mene det, framkaller en kvinnelig "Servant" ved navn Saber for å beskytte seg. Med denne "Servanten" har han uten viten, blitt med i "The Holy Grail War". Shirou er nå en "Master" av i alt syv som kjemper om den utlimate premien, nemlig The Holy Grail, som oppfyller et ønske for den som tar den i eie. Men for at det skal gå, må hver Master og sin respektive Servant slå de andre som kjemper for samme sak i kamper på liv og død. (Plot er tilpasset og oversatt fra animenewsnetwork.com)

Personlig mening:
    Jeg syntes at dette er en mer eller mindre, oppskriftsmessig, perfekt anime. Den har stort sett alt som skal til for å holde interessen på topp gjennom alle de 24 episodene, og den krydres med fargerike karakterer og utrolig underholdende kampscener. I tillegg til å være en drama/fantasy-serie inneholder den også humor og disse pinlige "gutt-liker-jente-og-kommer-opp-situasjoner-der-han-blir-veldig-flau" som kjenner og liker fra f.eks "Love Hina". I begynnelsen kan den minne litt om Elfen Lied av grunner jeg lar den enkelte bedømme, men dette forsvinner etterhvert. Alt i alt en veldig god anime, som anbefales. Happy watching!

Karakter: 9/10

Default Sv: Fate/Stay Night

detta er muligens den beste animen jeg har sett i det siste(bortsett fra higurashi no naku koro ni kanskje), og som saint sa over meg så har denna serien alt du kan be om. det er en a de seriene du bare MÅ se neste episode på før du går å gjøre det som står på planen din, og den havna hvertfall rett på "må kjøpe anime" lista mi rett etter siste episode hehe

-d-

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Default Re: Fate/Stay Night

Hmm.. Synes ikke denne serien var noe spesielt bra... Den er bra og jeg likte den godt, men det var ikke noe veldig "wow-effekt" for min del. Var noe som ble litt for klisjé-aktig for min del.
    Spoiler Spoiler: Som f.eks

Pga slike ting så kommer ikke serien helt opp hos meg, men den er absolutt bra fordetom og verdt å se.

Om jeg skal gi den en score så må det bli 7/10.

Standard Medlem

Default Sv: Fate/Stay Night

Har sett serien, liker hovedpersonene, bra handling (litt klisjé er det) men, jeg gir den 9/10!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)