User Tag List

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 34

Thread: Kornsirkler, tanker og teorier.

Standard Medlem Mr.Mag's Avatar

Default Kornsirkler, tanker og teorier.

Jeg så at det ikke var en tråd for slikt enda.

Så derfor tar jeg meg den frihet og lage en slik tråd.

Det har seg slik at jeg er ganske interresert i kornsirkler, ufo'er overnaturlige vesen, x-files, you name it.
    Jeg lurer på hva deres syn er på slike ting. Enkelte hevder det er mennesker som står bak kornsirklene, og at ufo'er er tull og tøys. I starten trodde jeg først det var mennesker, for liksom...Ufo'er? Hæ?
    Men det har seg slik at jeg har sett noen bilder som rett og slett har tatt pusten fra meg. Jeg tenkte jo såklart jeg kunne legge ut to-tre stykker i første omgang.

Here we go:

Man kan tydelig se at planketeknikken er brukt her..

Hva tror dere? Mennesker? UFO? Noe annet? Post i vei folkens.

Jeg vet også at enkelte lager kornsirkler ved hjelp av photoshop og den slags, men disse skulle visstnok være "ekte".

mjau mjau katteøre Ichigo's Avatar

Default Sv: Kornsirkler, tanker og teorier.

det kan jo være noen ungdommer/voksne som kjedet seg og prøvde det ut,og syntes det var gøy?

UFO står for : Uidentifisert Flyvende Objekt. så det finnes garantert UFO'er i verden

Men jeg holder meg til min teori om ungdommer/voksne som ikke hadde noe bedre å gjøre (eller bare gjorde det for oppmerksomhet)

PS Når du lagde tråden tenkte du på UFO som rommskip?

Jeg tror at dette er en meget interessant diskusjon, og da det er meget omfattende vil jeg gå frem på kornsirkelene først. Men akk, jeg skal ikke diskutere opphavet.

For å forstå kornsirkelen bør visse definisjoner være klare, og helst noen fakta om formen. Er kornsirkelen et ikon, symbol eller tegn etc.?
    Utifra det vitenskapsmenn har skrevet om de er det ifølge logisk derivasjon mulig å finne et universalt tema som angår de alle, sett at vi trekker ifra de særegne trekkene og finner de som er felles. Et av de tydeligste fellestrekkene er selfølgelig geometriske former; og noen av disse kan tolkes videre for å kunne "avsløre" de ekte og falske sirkelene.

Ved å studere de modellene du viser ovenfor, Mag, kan vi se noen klare tegn på at kornsirkelen formidler høyere intelligens enn bare tull og fanteri.
    Den øverste har en klar matematisk kode, for de som kjenner grunnleggende matematikkmatriser ser man to rader av "noder". I den ytterste randen er det syv sirkeler, mens i den indre er det ytterligere syv.
    Syv er et av de mest fascinerende primtallene i grunnleggende tallsystem da det sammenlagt blir fjorten (et oddetall), og det er tallet som vi kan utregne den nærmeste ligningen til pi (3,14^...).

Hvis vi så ser på stjerneformen som nodene vokser fra er det fjorten kanter, men ser man nærmere etter på hvordan lys og skygge er kontraster er det enda flere former: paralellogrammer. At disse sistnevnte formene peker mot en sentral form viser at matrisen skal leses utifra de lagene formene er lagt etter.

Min mening er nå at hvis kornsirkelen er ekte så er det for grunnleggende matematikk og geometri brukt til at dette skal være en utrolig unik form som viser at det finnes intelligent liv i universet.
    Derimot, kontrasten mellom lys og skygge i formen viser en omhyggelig godt planlagt form, og hvis jeg ikke tar feil så er skyggeforholdene i nodene skildringer på tidsforskjeller. Skjønt, jeg ser ikke forholdet dette har med formen, og da er det vanskelig å tro at det er et sammenhengende uttrykk for et budskap.

Standard Medlem Mr.Mag's Avatar

Det er det som slår meg med engang når jeg ser disse sirklene. De har så sykt mye geometri og symmetri.

Det er vell ikke bare jeg som Pythagoras inne i denne?
    Jeg markerte de linjene som viser Pythagoras..

Men det du skriver Toby, er ganske fascinerende. Jeg hadde ikke peiling på den øverste helt til du la ut om 7,14 og alt det der.

Smarte meg som kommer opp med en slik tråd^^ Neida

Default Re: Kornsirkler, tanker og teorier.

Flertallet av kornsikler i verden blir uten tvil laget av mennesker. Hvert år slipper 'grupper' som spesialiserer seg på å lage kornsirkler ut videoer og bilder av hvordan de har gått frem. Det er uten tvil imponerende, men jeg har liten tro på at mennesker står bak alle formasjoner som har blitt funnet.

Mange av kornformasjonene er for kompliserte, for avanserte og for vanskelige å lage i løpet av en natt.

Source: http://www.cropcircleresearch.com/ar...alienface.html

Artig å lese, og jeg er bortimot helt sikker på at mennesker ikke kan lage alt dette.

(fjorten er forøvrig et partall D: )

Standard Medlem Melkerullpushern's Avatar

Jeg så en dokumentar på Tv-Norge om kornsirkler. Da fikk man se en gjeng i aldern 20-30 som drev å laget disse kornsirklene. De hadde festet et tau til en planke å tråkket ned kornet. Men noen av disse sirklene kan umulig være laget på denne måten. De er alt for symetriske. Det klarer ikke fire personer å lage på en natt, ikke så symetriske og ikke så store, det er umulig.

Byakugan_hyuuga Aznakh's Avatar

Jeg er 100% sikker på at det finnes liv på andre planeter, men tviler på at det er avanserte livsformer i dette solsystemet. Jeg tar det ikke som en selvfølge at de er vedig forskjellige fra oss eller at de har utviklet uhyre avansert romfartøy, så om de kommer hit for å ha det gøy i kornsirkler er jeg ikke så sikker på. Kanskje de blir høye på et eller annet og reiser til jorden eller andre planeter for å lage figurer å mønstre?
    Muligheten er jo der, på en måte. Vi verdsetter en god rus, så hvorfor ikke de?

Men helt seriøst: liv andre plasse i rommet: garantert (mener jeg da.)
    Hvem som lager mønstre og former i kornåkere? Det vet jeg ikke. Men spennende og fascinerende er det!

Gamlefar sortulv i trappen bak macen
    Nallefjant
    sortulv's Avatar

Det er mer virkelighetsfjernt at romvesner eller UFOer har skapt disse kornsirklene, enn at mennesker har gjort det. At det er gjort over en natt er nok ganske utvilsomt, og de er nøye utregnet og planlagt. Men det er nok likefullt skapt av en gruppe med folk. "Heisann, denne planeten var interessant. La oss smette innom en tur for å lage noen formasjoner i de slettene der nede. Det vil nok skape litt forvirring, tenker jeg!"

Sutrefaen Sharingan's Avatar

Som Sortulv sa, så tror jeg at utenomjordiske ville gjort annet enn å lage sirkler i en kornåker. Skutt vilt rundt seg på et kjøpesenter? Kanskje, men kornåker? Nein...

Men hvis man ser på sirklene så er det en liten detalj som ingen har nevnt. Nemlig det at de er nødt til å bli lagd med et eller annet snurrende, fordi alle stråene vender samme veien (Indeed, Sherlock!). Men hvis man tenker seg om, hvor mange romskip der ute snurrer? Det kan man umulig vite, men jeg tenker på tallet null. Det hadde vært møkkavanskelig å navigere, med mindre man har kjempemangeøyne.
    Så med denne teorien i lanken tenker jeg at det er ungdommer med fritidsproblemer (selv om det nødt til å finnes noe der ute)...

Gamlefar sortulv i trappen bak macen
    Nallefjant
    sortulv's Avatar

Folk som lager de er nok eldre enn bare ungdommer. Toby Christ påpekte noe viktig i sitt innlegg. Nemlig høye matematiske og geometriske kunnskaper. Dessuten er det nok altfor mye planlegging bak en slik sirkel til at ungdommer ville satt seg inn i det. Kan godt tenkes at det er landeierene selv som står bak, for å få sine Five Minutes of Fame™.

Master of the lords of the masters! mats's Avatar

The Nazca Lines

Noe av det samme. Men disse er laget for flere tusen år siden.
    Fantastiske formasjoner som makerne aldri fikk se, da de kun er tydelige fra luften. Hvor fikk de ideen, evnene og presisjonen fra?

Standard Medlem

Romvesner: ja
    Kornsirkler: nei

Som dere forsår tror jeg på romvesner (noe annet er vel noe usannsynlig?) samtidig som jeg tviler på at de lager kornsirkler.
    Men kornsirklene er flotte formasjoner, altså!

Var det ikke en ansiktsformasjon på mars? (Eller var det bare teit fotomanipulering som kom i bøkene?)

Quote Originally Posted by sortulv
    Det er mer virkelighetsfjernt at romvesner eller UFOer har skapt disse kornsirklene, enn at mennesker har gjort det. At det er gjort over en natt er nok ganske utvilsomt, og de er nøye utregnet og planlagt. Men det er nok likefullt skapt av en gruppe med folk. "Heisann, denne planeten var interessant. La oss smette innom en tur for å lage noen formasjoner i de slettene der nede. Det vil nok skape litt forvirring, tenker jeg!"
    Enig, bare sannsynligheten for det hele viser en usannsynlig høy sjanse for umulighet. Den logsike formen for å beskrive saken er en grei sannsynlighetsligning:
    A - Det finnes liv i universet
    B - Liv A finner jorden, tellus.
    C - Liv A legger spor etter seg på tellus.
    D - Liv A legger ikke spor etter seg på solen eller mars.

A^B^C^D = 0,0000000...^1(?)

Jaja, jeg vil ikke gå inn på det der igjen.

Quote Originally Posted by Sharingan
    Som Sortulv sa, så tror jeg at utenomjordiske ville gjort annet enn å lage sirkler i en kornåker. Skutt vilt rundt seg på et kjøpesenter? Kanskje, men kornåker? Nein...
    Hva i all verden drev deg til å trekke det sistnevnte alternativet? X vs Y blir ikke nødvendigvis Y når det er ubegrunnet, mann.

Men hvis man ser på sirklene så er det en liten detalj som ingen har nevnt. Nemlig det at de er nødt til å bli lagd med et eller annet snurrende, fordi alle stråene vender samme veien (Indeed, Sherlock!). Men hvis man tenker seg om, hvor mange romskip der ute snurrer? Det kan man umulig vite, men jeg tenker på tallet null. Det hadde vært møkkavanskelig å navigere, med mindre man har kjempemangeøyne.
    Så med denne teorien i lanken tenker jeg at det er ungdommer med fritidsproblemer (selv om det nødt til å finnes noe der ute)...
    Det er slettes ikke nødvendig å bruke noe roterende for å lage disse formene, for den enkleste metoden er jo å drasse en planke etter seg.

Dessuten trekker du en konklusjon om at det er romskipet som skaper kornsirkelene. Tror du at romvesener oppfatter det som en fysisk anstrengelse? Det er ikke godt å vite hva som blir brukt i disse tilfellene.

Quote Originally Posted by sortulv
    Folk som lager de er nok eldre enn bare ungdommer. Toby Christ påpekte noe viktig i sitt innlegg. Nemlig høye matematiske og geometriske kunnskaper. Dessuten er det nok altfor mye planlegging bak en slik sirkel til at ungdommer ville satt seg inn i det. Kan godt tenkes at det er landeierene selv som står bak, for å få sine Five Minutes of Fame?.
    Joda, publisitet lokker nok en god del isolerte mennesker ut i verden.

Quote Originally Posted by mats
    The Nazca Lines

Noe av det samme. Men disse er laget for flere tusen år siden.
    Fantastiske formasjoner som makerne aldri fikk se, da de kun er tydelige fra luften. Hvor fikk de ideen, evnene og presisjonen fra?
    Akkurat Nazca-indianerene er det et mysterium, og det samme gjelder Inka-stammene som lærte seg himmelhvelvets dimensjoner og stjernenes baner. Jeg syntes at disse er dog mye mer interessante enn kornsirkeler da de faktisk er av nytte til verden. Hittil fører kornsirkelene bare til hysteri om ukjente kapitteler i astrologien.

Quote Originally Posted by Hellgirl
    Romvesner: ja
    Kornsirkler: nei

Som dere forsår tror jeg på romvesner (noe annet er vel noe usannsynlig?) samtidig som jeg tviler på at de lager kornsirkler.
    Men kornsirklene er flotte formasjoner, altså!

Var det ikke en ansiktsformasjon på mars? (Eller var det bare teit fotomanipulering som kom i bøkene?)
    Kan du vennligst begrunne den første konklusjonen din?

Standard Medlem

Quote Originally Posted by Toby Christ

Kan du vennligst begrunne den første konklusjonen din?
    Vel, jeg tror ikke romvesner har vært på jorda. Jeg må kanskje dykke litt dypere i mitt eget sinn for å forstå hvorfor jeg ikke tror det.
    Kanskje fordi jeg ikke har sett noen?

Det kan jo simpelthen også være at jeg tar det meste jeg leser for god fisk, og dermed nekter å innse at jeg ser romvesner.

(Dette forekommer hos mennesker stadig vekk. Kanskje ikke i samme grad, men øyet ser for eksempel ingen rette horisontale linjer. Det ser linjer som er bøyd, på samme måten man ville sett dem om man så dem gjennom en glassball.
    Fordi vi vet at linjene er rette ser vi dem rette.)

I LØV U Shadowleaf's Avatar

Personlig, så tror jeg ikke at noen romvesner har lagd de kornringene vi har funnet på Tellus til i dag.

Jeg er rimelig sikker på at det finnes intelligent liv der ute, men jeg har aldri skjønt hvorfor de intelligente skapningene absolutt må komme til Tellus med romskip og lage avtrykk i kornåkrer, for så å dra igjen.

Det er ingen garanti for at disse romvesene har bygd seg romskip. Vi sammenligner de for mye med oss selv. Intelligensen er ikke det eneste grunnlaget vi har for å bygge romskip; vi trenger også hendene våre. Grunnen til at mennesket eksisterer i dag, grunnen til at vi kan stå på to ben, skyldes en rekke hendelser og tilfeldigheter. Sannsynligheten for at disse hendelsene skulle skje noenlunde likt i en annen del av universet, er der, men er veldig liten etter min mening. Skulle rasen være nær oss, så er det ingen garanti for at den absolutt skal ha samme teknologi som oss.

Men, ok. Hvis vi nå sier at romvesene hadde intelligensen og evnen til å lage romskip, samt at de kunne reise langt til andre planeter. Hvis de nå skulle finne Tellus og lande der, synes jeg det er veldig merkelig at de ikke forsøker å ta kontakt. Vi, mennesket, ønsker jo å finne liv i universet og da prøve å få kontakt med det, hvis mulig. En av hovedgrunnene til at vi sitter med den teknologien vi har i dag, er på grunn av kontakt og samarbeid mellom mennesker verden over. Hvis romvesene har samme teknologi som oss og ligner oss, så synes jeg det er helt naturlig at de da tar kontakt, hvis de skulle lande her.

Det er mye mer sannsynlig at mennesker at laget disse kornringene enn at romvesener har laget dem. Sannsynligheten for at det er romvesener er, som tidligere nevnt, så utrolig liten. Jeg vil henvise til Tobys regnestykke: Hvis dere nå legger til de omstendighetene jeg mener er nødvendige for at romvesene skal komme til Tellus med romskip, så vil dere se at sannsynligheten blir enda mindre enn den allerede var.

Objection, your honor!
    Det blir litt komplisert å drasse plankene etter seg, når/hvis det skal være helt nøyaktige sirkler...
    I rest my case...

Standard Medlem Manji's Avatar

Objection, your honor!
    Det blir litt komplisert å drasse plankene etter seg, når/hvis det skal være helt nøyaktige sirkler...
    I rest my case...
    Det er ogsaa ganske vanskelig aa tegne sirkler med frihaand, det var derfor vi fant opp passeren.
    Jeg velger aa tro at de menneskene som har laget en del av sirklene har brukt det samme konseptet som med en passer. Ved aa finne et sentrum, plassere en stake der aa feste et tau til den. Ved aa feste planken til andre enden for saa aa strekke tauet helt ut og bevege seg rund staken vil man faa en veldig presis sirkel.

Selv har jeg aldri trodd at det har vaert utenomjordiske vesner som lager disse kornsirklene. Vi vet at mennesket er i stand til aa lage sirklene, noe som ogsaa er blitt bevist. Saa jeg velger aa tro det er mennesker inntil noen andre kan komme aa motbevise det.
    Men jeg vil ikke utelukke at det fins intelligente venser der ute et sted. Det vil virke litt rart hvis vi skulle vaere de eneste.

Quote Originally Posted by Manji
    Det er ogsaa ganske vanskelig aa tegne sirkler med frihaand, det var derfor vi fant opp passeren.
    Jeg velger aa tro at de menneskene som har laget en del av sirklene har brukt det samme konseptet som med en passer. Ved aa finne et sentrum, plassere en stake der aa feste et tau til den. Ved aa feste planken til andre enden for saa aa strekke tauet helt ut og bevege seg rund staken vil man faa en veldig presis sirkel.
    Ergo, en roterende bevegelse...

Objection, your honor!
    I rest my case...
    Du misforsto selfølgelig det jeg skrev. Den enkleste metoden er å bruke planker, og denne metoden er lettest å avsløre ved å se kvaliteten på kornsirkelen. Dessuten er det er fullstendig mulig å lage en perfekt sirkel ved å trekke planken etter seg, det kreves bare litt intellekt.

Quote Originally Posted by Manji

Selv har jeg aldri trodd at det har vaert utenomjordiske vesner som lager disse kornsirklene. Vi vet at mennesket er i stand til aa lage sirklene, noe som ogsaa er blitt bevist. Saa jeg velger aa tro det er mennesker inntil noen andre kan komme aa motbevise det.
    Men jeg vil ikke utelukke at det fins intelligente venser der ute et sted. Det vil virke litt rart hvis vi skulle vaere de eneste.
    Dette er også en metode, men den virker fysisk vanskelig å utføre. Derimot, har man planlagt det hele så er det jo ikke noe vansker med å få noen sterke folk til å hjelpe deg.

Angående hvem som har laget kornsirkelene så antar jeg at det er mennesker da kornsirkelene ikke viser en like høy intelligens. Altså, noen sirkeler er bare latterlig enkelt laget ved å løpe ned kornet, mens noen er raffinerte. Hvis dette er en utenomjordisk rase sin metode å vise sin eksistens på eller å opprette kontakt så er den heller primitiv og frekk metode. Dette gjetter jeg ved følgende:
    1. Primitive raser markerer sitt territorie med enkle tegn som er deres "kjennemerke".
    2. For en høystående rase å lage primitive former i landskap hvor det bor få mennesker så er det en feig invadering av privatlivet til de som bor der.

Det er selfølgelig mulig at kornsirkelene er et grunnleggende steg i kommunikasjonen for å teste menneskets reaksjon, men hvis dette er laget av en intelligent rase så undervurderer de virkelig vår reaksjon.

Standard Medlem

Default Re: Sv: Kornsirkler, tanker og teorier.

..
    Last edited by DypHal; 26th January 2017 at 17:17.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)