User Tag List

Results 1 to 6 of 6

Thread: Serial Experiments: Lain

Byakugan_hyuuga Aznakh's Avatar

Default Serial Experiments: Lain

Serial Experiments: Lain

Episoder: 13 (13 x 25min)
    Studio: Geneon Entertainment
    Utgitt: 1998
    Sjanger(e): drama, science fiction
    Åpningslåt: Boa - Duvet
    Sluttlåt: Nakaido "Chado" Rei'ichi - Tooi Sakebi
    Regissør: Ryutaro Nakamura

Referat:
    Serien omhandler en ung jente som til og begynne med ikke er eksepsjonelt flink i noe, men klarer seg i det meste. En kan si serien er satt til et paralellt univers, hvor den teknologiske utviklingen har tatt forskjellige veier. Her er det ikke snakk om internett og PCer, her er det snakk om The wired og NAVIer. Serien åpnes ved at Chisa Yomoda, en ung jente på 14 (15?) år. En klassekamerat av Lain Iwakura har mottat flere e-poster fra Chisa, og Lain oppdager senere at og hun har mottat en e-post der Chisa forklarer at hun ikke er død, hun har bare forlatt kroppen sin, og at hun fortsatt lever i beste velgående i the wired. Lain skaffer seg senere en ny og kraftigere NAVI og innstallerer selv en psyche-enhet, en form for hack som lar henne navigere fritt rundt i the wired og lar henne koble seg til "sider" som ellers er utilgjengelige. Hun oppdager snart at hun har et naturtalent med både NAVIer og the wired. Hun er, alt lenge før hun er oppkoblet, en meget beryktet person i the wired, og mange der tilber henne som en gud innen teknologi. Akkurat hva serien formidler er litt vanskelig og forstå, men slik det virker for meg er Lain en form for gud, og noen av problemstillingene i serien er om "virkeligheten" bare er et slags hologram bestående av informasjon fra the wired?

Min mening:
    Hele serien er nydelig gjennomført, og jeg vil si at SE: Lain er det rareste du finner innen både anime og "vanlige" serier/filmer. Jeg elsket serien fra første stund, og alt fra bakgrunnsgrafikken til uttalelsen er nydelig satt sammen. Serien vil sannsynligvis frembringe et stort spørsmålstegn i ansiktet ditt, og det er det jeg liker så godt med den.

Terningskast: 6

Screenshots får jeg poste en annen gang, ok?

Default Sv: Serial Experiments: Lain

hehe det her er noe av det sprøeste jeg har kommet over, og etter første gang jeg så den sytes jeg den var seriøst overrated, men så kom jeg over en billig samle box på nett og kjøptn, og andre gang jeg såen var en hyggli overaskele, for den ga mye mer mening når jeg alt hadde prøvd å fordøye den en gang før.
    så denna er verdt å få med seg viss du ikke har noe imot å bli litt forvirra ti tider, for den har mange dype underlinjer i seg som gjøre ti en genialt gjennomført serie.

-d-

Standard Medlem Kataya's Avatar

Denne serien er bare rar.. Jeg skjønte seriøst ingen ting.. v_v Men fin var den likevel, med fine tegninger og musikk og sånt. Men liekvel, dette er en underlig animeserie..

Beercrewambassadør Thamus's Avatar

Default Re: Serial Experiments: Lain

Jeg har sett den første episoden, og synes det var umåtelig kjedelig..
    Men har meget lyst til å se resten, de seriene som ofte gir en mest tilbake er de som er tyngst å fordøye.

Denne er på min prioriterte serier å se liste

Byakugan_hyuuga Aznakh's Avatar

Default Re: Serial Experiments: Lain

Quote Originally Posted by Thamus
    Men har meget lyst til å se resten, de seriene som ofte gir en mest tilbake er de som er tyngst å fordøye.
    Se, han har skjønt det!
    Veeeeldig langtrukket serie, men jeg syns ihvertfall det var verdt tiden min!

Standard Medlem Grimlord's Avatar

Fikk sett hele serien på Animeaften, og jeg syntes den var BRAINFUCK for meg
    X'D, men det er deler av anime'en som jeg skjønte og som jeg måtte lese meg opp til, særlig diskususjonen om menneske-maskin interaksjon og internett.

flust av det her i anime'en.

Uansett, en bra animeserie som får deg til å tenke. Anbefales.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread