User Tag List

Results 1 to 12 of 12

Thread: Hellsing

Standard Medlem Rhaven's Avatar

Default Hellsing

Mangen med vampyrer med pistoler, prester med kniver og nonner med samuraisverd...

Hellsing!

Volumes: i butikken: 7. Serien lages fortsatt.
    I tillegg kan nummer 8 lastes ned, og det finnes også en pre-historie kalt the Dawn, men jeg har ikke lest de to. Jeg foretrekker å kjøpe bøkene fordi for- og etterordene er så artige, dessuten er de fine å ha i hylla. Bøkene er dog ganske dyre på Outland, tror de koster 140.

Finnes det anime? En 13 episoder lang TV-serie har også blitt laget (jeg hater den, ikke se den) og en OVA serie lages nå (den er hakket bedre).

Handlingen

Hellsing er en manga laget av Kouta Hirano. Hellsing handler om den hemmelige organisasjonen ”Order of the Royal Protestant Knights” (også kjent som ”the Hellsing Agency”) og dets kamp mot vampyrer, ghouls, og andre overnaturlige fiender som truer kongeriket England. Lederen er den tøffe dama Integra Hellsing. Med seg på laget har hun butleren Walter, en gjeng vakter og soldater, og... den mektige vampyren Alucard.

I tillegg finnes det en lignende organisasjon bestående av katolikker. Dette er vatikanets hemmlige organisasjon. De dreper også vampyrer og andre uhumsketer, og HATER Hellsingorganisasjonen fordi de har en vampyr som jobber for dem.

Min mening: Dette er min favorittmanga, men den skiller seg ut fra annen manga på mange måter, så det er fare for at noen vil mislike den selv om de elsker all annen manga. Den er mye mørkere og mer seriøs i stilen. Tegningene er (i min mening) ganske stygge i vol. 1., men de forandrer seg mye, og karakterene ser nesten helt annerledes ut i vol.7. Hehe. En artig detalj er at hvert kapittel i manga-serien har navnet sitt etter et gammelt RPG-spill, som for eksempel Final Fantasy!

Det er mye blod og splatting, særlig i de siste bøkene. Derfor vil jeg ikke anbefale den til folk under 12 år. Selv om jeg vil si at Battle Royale er MYE mer voldelig enn Hellsing, da.

I tillegg er det svært mye om religion, og hvis noen tar seg nær av det, enten det er kristne, muslimer, os.v., er heller ikke dette serien for dem.

Karakter: 9 av 10, minus for for lite dialog i de siste bøkene. Ellers er det som sagt min favorittserie, og jeg bare må gi den bra karakter. Vær enige eller ikke.

Si fra hvis det er noe mer dere lurer på, som mer og karakterene, eller noe.

Standard Medlem Kataya's Avatar

Default Sv: Hellsing

Hellsing er også en av mine favoritt mangaer. Kjøpte dog et par bøker i England. der er det mye billigere. Bare et par ting å si noe på. Det skrives Kohta Hirano. ^^ Og kanskje du burde presentert noe om hvem Seras Victora og Alucard er. Ellers mye bra.

Sutrefaen Sharingan's Avatar

*Host*
    Har hørt om managaen, meeeen det spørs om jeg kjøper den... Har egentlig spesialisert meg på komedier og litt magiaction i mangasjangre...
    Hvis du gir meg en litt mer utfyllende intro om historien i mangaen, så kanskje du klarer å omvende meg...

Beercrewambassadør Thamus's Avatar

Default Re: Hellsing

Jeg kjøpte den første boka nå (109 kr, hurra for feilprising \o/ -Den koster egentlig 139 som du sier overfor) og jeg er egentlig meget fornøyd.
    Er enig i at tegningene kan være langt bedre, men om de blir bedre etterhvert får det duge.

Gleder meg til å lese mer, hittil har det vært veldig underholdene. (men jeg likte animeen og da, til tross at den ikke eide noe særlig handling)

Standard Medlem arthas_'s Avatar

Hihi, fikk første boken av søskenbarnet mitt idag. Har hele serien + The Dawn på pcn, men ikke fått lest ennå. Gleder meg ;D Gleder meg også til å se Rip Van Winkle, Girlycard og Walter som ung i anime'en!

You will need a larger parking lot after 3 months p33r's Avatar

Spoiler Spoiler:

Det blir faenmeg ikke bedre enn dette. I <3 THIS SERRIES.

Standard Medlem

Default Re: Hellsing

Etter &#229; ha sett Hellsing-animeen, og lest 5, 6, 7 volumer av mangaen kan jeg si at Hellsing-mangaen sparker rumpestumper, mens animeen ikke gj&#248;r det.

You will need a larger parking lot after 3 months p33r's Avatar

Animeen er d&#229;rlig tegnet, d&#229;rlig animert, men har god musikk. Men det er EN ting som animeen har, og det er GROWING BOOBS (legg merke til hvordan puppest&#248;lsene blir st&#248;rre og st&#248;rre desto lengre inn i serien man kommer)

Halvveis tilbake! Antony's Avatar

Quote Originally Posted by p33r
    Animeen er d&#229;rlig tegnet, d&#229;rlig animert, men har god musikk. Men det er EN ting som animeen har, og det er GROWING BOOBS (legg merke til hvordan puppest&#248;lsene blir st&#248;rre og st&#248;rre desto lengre inn i serien man kommer)
    Kanskje det har noe med den ekstremt dristige og hey... trange drakten til Seras? ;p

Tja, animeen er ikke s&#229; forferdelig animert, synes jeg, men den kunne v&#230;rt forbedret s&#229; veldig mye mer p&#229; mange m&#229;ter. Hellsing OVAen derimot var b&#229;de helt sinnsykt bra animert og tegnet. Tegningene har s&#229; og si alle likhetstrekkene som manga-tegningene har. Jeg vil ikke si at den er d&#229;rlig tegnet - det er bare mangaen som er s&#229; sinnsykt bra tegnet i forhold!

Ja, musikken er helt elskovsaktig. Tror faktisk Hellsing har det kuleste anime soundtracket jeg har v&#230;rt bort p&#229;. S&#229; utrolig mange gode l&#229;ter - stilige rytmer, stilige trommer, stilige gitarer og stilige vokaler (p&#229; de sangene det er).

中二以下亮の脳 Tyblazitar's Avatar

Har kj&#248;pt f&#248;rste volum av Hellsing, ser sinnsykt t&#248;ft ut. Vampyrer og andre undeads = <3

Standard Medlem Rhaven's Avatar

Quote Originally Posted by Sharingan
    *Host*
    Har h&#248;rt om managaen, meeeen det sp&#248;rs om jeg kj&#248;per den... Har egentlig spesialisert meg p&#229; komedier og litt magiaction i mangasjangre...
    Hvis du gir meg en litt mer utfyllende intro om historien i mangaen, s&#229; kanskje du klarer &#229; omvende meg...

Ok, jeg skal pr&#248;ve uten &#229; spoile for mye...

Spoiler Spoiler: Litt spoiler allikevel, da

Genial serie ja, s&#230;rlig fordi jeg er katolsk selv (Alexander Anderson eier!+hun gale nonna)

Fikk manga'n anbefalt en gang, og s&#229; var jeg igang. Har kommet til
    Spoiler Spoiler: spoiler

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)