User Tag List

Results 1 to 18 of 18

Thread: Oppgave for øl-crewet

Standard Medlem Jarlaxle's Avatar

Default Oppgave for øl-crewet

Igår så satt jeg og koste meg med en kald øl; men det var ikke en hvilken som helt øl! Det var en Akairyu fra Ringnes (som var pokkers så god skal det sies!!).
    Spoiler Spoiler: Bilde

På øl boksen stod det følgende: "Ringnes Akairyu er inspirert av klassisk asiatisk dry-beer, kjent for sin lettdrikkelighet. Akairyu betyr rød drage, og assosieres med styrke, suksess og respekt i Østen. ..."

Så mitt lille spørsmål til øl-crewet blir da; smaker Akairyu, fra Ringnes som fåes kjøpt her i Norge, som øl man får tak i i Japan/øst-Asia? (Ettersom jeg selv aldri har hvert i Asia har jeg ingenting å sammenligne den med... )

EDIT: Når jeg tenker over det så er kanskje øl-crewet mer spesiallisert i å drikke mye øl, ikke nødvendigvis vite mye om øl...

Beercrewambassadør Thamus's Avatar

Default Re: Oppgave for øl-crewet

haha, jeg har lurt på det samme. Har ennå ikke smakt det ølet, men tenkte å begi meg ut på den på tirsdag

For meg virker det som om den er mer kina inspirert enn japansk, men jeg har aldri vært i nærheten av japansk øl. Jeg visste egentlig overhodet ikke at det var noe eget japansk øl. Tenker mest sake når det kommer til japansk alkohol vet'.

(og ja, hvertfall min spesialitet innen øl-crew er å drikke mye øl)

Default Sv: Oppgave for øl-crewet

Jeg har smakt et kinesisk øl som er meget likt denne Ringnes versjonen av Akairyu, men smaken har en viss forskjell i konsistens.

Du kan smake samme forskjellen i teen, sammenlign Earl Grey med DPR Kina sin grønn te og du vil kjenne at dybden og aromaen er variert. Ølet har en litt større forskjell, ettersom det er en gjæringsprosess:
    Ringnes-versjonen er nå dårligere enn den kinesiske versjonen mener jeg, siden den kinesiske har en ikke fullt så alkohol-holdig, men sterkere krydret smak og bedre volum.

Jeg tror faktisk at det er samme ølet jeg har smakt, men er ikke Akairyu Japansk?

Standard Medlem SoulSeth's Avatar

Har selv smakt denne ølen, og syntes den var god, men minnet helst bare om en bedre Budweiser ^^

Thamus: two thumbs up for your speciality.

Standard Medlem Mr.Mag's Avatar

Får man kjøpt disse i vanlige butikker?
    Har sykt lyst å prøve! I Trondheim er det så pokkers fint vær at det er skam og ikke være ute med en øl godt planta i handa, hehe

Ja, det er noe "taste of the world" opplegg Ringnes har gående.
    Jeg har funnet den på mesteparten av Meny og Ultra butikkene hvertfall

Standard Medlem Melkerullpushern's Avatar

Hei jeg er ikke medlem av øl-crew, har vel ingen planer om det med det første, holder meg alkoholfri for øyeblikket. Men jeg vet en sang som kan være theme sangen deres, CC Cowboys - River i. Da har jeg sagt mitt.

Chevalier
    Pensjonert Community Manager

Tror nok flertallet av øl-crew ville sagt at en eller annen sang av "The Cure" må være theme-song... HOWEVER EMO THEY MIGHT be... oh, jeg burde kanskje passe meg for å skrive litt spam-ish innlegg nå som jeg ikke har "swingen" ^^

- Sapporo er heller ikke så værst mener nå jeg da... litt søt men.... man
    overlever <3

Master of the lords of the masters! mats's Avatar

Quote Originally Posted by madcow
    Tror nok flertallet av øl-crew ville sagt at en eller annen sang av "The Cure" må være theme-song...
    The Cure: Why can`t i be you! -Indeed!

Quote Originally Posted by Jarlaxle
    ..(Ettersom jeg selv aldri har hvert i Asia har jeg ingenting å sammenligne den med... )
    Man får kjøpt innportert asiatisk øl på de fleste Sushi-stedene i Oslo..

Hmm, theme song...?
    Har egentlig ikke noe direkte behov for en sang tror jeg.
    Vi kan vel ev.f&#229; hver v&#229;r? (og n&#229;r den spilles m&#229; vedkommende styrte pilsen han/hun har? )

Og for &#229; kommentere asiatiske &#248;l tingen (det jeg egentlig kom hit for) s&#229; har de japansk &#248;l og.
    Spoiler Spoiler: wohoo tenker jeg:D

Men skikkelig importert skal pr&#248;ves neste gang jeg er p&#229; en japansk restaurang^^

Av asiatisk øl husker jeg bare Kirin (japansk). Den er ikke helt feil; frisk og fin i smaken og gir veldig lite av bitter ettersmak. Må nesten kjøre en sammenligning av Kirin og Akairyu nå

Jeg foreslår tema øl-smaking for neste Beer-crew treff!

Og helt til slutt; Akairyu funker visst som bare det, bare se hvordan det gikk med Thamus :|

Standard Medlem Midori's Avatar

Både Kirin (japansk øl) og Asahi (også japansk øl) kan kjøpes på vinmonopolet. Foretrekker selv Kirin av disse to, da jeg synes å huske at Asahi smakte litt mindre.
    Er ikke noe glad i europeisk øl, og amerikansk øl har jeg aldri smakt - men europeisk øl blir for sterkt for meg. Har ikke sett dette ølet i butikken ennå, men skal være på utkikk. Drikker vanligvis ikke så mye, da. Så noen kjenner er jeg nok ikke.
    Har vært bortom kinesisk øl én gang i Spania, og jeg syntes ikke det var så godt. Men på den tiden var jeg vel 15 år gammel, og hadde ikke vent meg til smaken av alkoholholdig drikke.

Du kan smake samme forskjellen i teen, sammenlign Earl Grey med DPR Kina sin grønn te og du vil kjenne at dybden og aromaen er variert. Ølet har en litt større forskjell, ettersom det er en gjæringsprosess:
    Ringnes-versjonen er nå dårligere enn den kinesiske versjonen mener jeg, siden den kinesiske har en ikke fullt så alkohol-holdig, men sterkere krydret smak og bedre volum.
    Kan disse to overhodet sammenlignes da, Toby? o.O Earl Grey er jo svart, kunstig aromatisert og ekkel fabrikk-lagd te. Og DPR Kina har jeg ikke vært borti, men grønn te har da en helt annen smak, farge og aroma. Så får det diskuteres om disse masseproduserte teposene egentlig kan kalles te.
    Kanskje Pepsi og Cola ville vært en mer effektiv sammenligning. Personlig smaker jeg ikke forskjell på svineriet, men kjenner mange som tydeligvis gjør det.

Standard Medlem Orersama's Avatar

Sapporo p&#229; flaske er noe av det bedre som f&#229;es her i min mening, Kirin g&#229;r funker ogs&#229; flott, men de har ingenting som er i n&#230;rheten av en god pils.

F&#229;r teste 赤い竜 n&#229;r jeg kommer hjem.

Standard Medlem Zabuza's Avatar

Quote Originally Posted by Melkerullpushern
    Hei jeg er ikke medlem av øl-crew, har vel ingen planer om det med det første, holder meg alkoholfri for øyeblikket. Men jeg vet en sang som kan være theme sangen deres, CC Cowboys - River i. Da har jeg sagt mitt.

Ta heller en sang fra selveste Kong Jokke Jokke - To fulle menn for eksempel Det passer jo utmerket

Jeg drakk en Akairyu igår kveld. Den var helt grei, men ikke helt som annet asiatisk øl jeg har smakt. Allikevel var den bedre og mindre bittert enn det vanlige ølet som Ringnes brygger, men dette forblir min mening.
    Er ikke egentlig en stor tilhenger av øl, så jeg har aldri lært meg å beskrive forskjellene.

Standard Medlem

Kj&#248;pte meg en boks Akairyu en fredag for noen uker siden, og det blir nok med den ene. Ekstremt kjedelig og tamt &#248;l. Smakte skikkelig utvannet, ganske s&#229; likt den amerikanske Budweiser dersom en skal sammenligne den med noe. Mener ogs&#229; &#229; huske at prisen var noe ugunstig, iallefall sett fra en students st&#229;sted.

Tror den kostet 15kr p&#229; Meny da jeg kj&#248;pte? Uansett billigere for studenter og andre kreaturer med lite penger enn en "billig" &#248;l p&#229; f.eks. M&#248;llers til 35kr stykket.

**Edit:**
    Den koster 25 p&#229; Meny. Fortsatt billigere enn p&#229; M&#248;llers.

Standard Medlem

hey, i`m kim

Er paa en japansk oey utenfor japan mainland akkurat naa og har bosatt meg for en god stund.  Okinawa ishigaki

Den japanske oelen i norge smaker ikke som japabnsk oel, pluss at den er drit dyr!
    her er den dyreste oelen 5 til 10 kroner for halvvliteren paa utestedene
    Saa hvis dere er hypp paa aa drikke billig japansk oel og osake saa ta dere en tur hit, anbefales

ps: jeg trodde folk i norge drakk mye, men paa disse oeyene er faen meg alle folka alkiser!

mhv kim

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)