User Tag List

Results 1 to 7 of 7

Thread: Anmeldelse: Jigoku Shoujo

Standard Medlem Mette's Avatar

Default Anmeldelse: Jigoku Shoujo

Jigoku Shoujo
    Sjanger: Skrekk
    Utgivelsesår: 2005-2006
    Antall episoder: 26
    Offisiell side: http://www.jigokushoujo.com/

Handling
    Tenk deg at noen har gjort deg en stor urett. De fleste ville nok ønske hevn over vedkommende.
    Tenk deg at du nettopp får den muligheten, at du kunne sende dem til helvete.

Ville du fortsatt gjøre det selv om det betydde at du selv ville dra dit når din tid kommer?

Enkelt sagt er dette Jigoku Shoujo i et nøtteskall. Det går rykter om at hvis du besøker ei spesiell side på internett, vil Jigoku Shoujo, jenta fra helvete, ta hevn for deg ved å sende hvem du vil til helvete. Jigoku Shoujo, Enma Ai er ei vakker ung jente som tar imot ønskene til diverse folk som vil ta hevn. Til å hjelpe seg har hun den vakre Honeonna, den mystiske Wanyuudou og bishien Ichimoku Ren.

Folk begynner å forsvinne, og etterhvert får journalisten og alene-faren Shibata Hajime snusen i ryktene. Snarerer at de er sanne. Og hva slags syner er det datteren hans Tsugumi ser? Shibata bestemmer seg for å finne ut mer om Jigoku Shoujo samt hjelpe folk slik at de ikke dømmer seg selv og andre til evig fortapelse i helvete.

Musikk
    Musikken i serien passer bra, det er mye bruk av trommer. Det gir det hele en litt småskummel stemning til tider.
    Åpningen blir sunget av SNoW, "Sakasama no Chou", og sluttsangen "Karinui" blir sunget av Noto Makimo. Åpningen har en slags happy følelse og jeg har fått den på hodet etter å ha hørt på den noen ganger. Sluttsangen er mer trist og melankosk, og passer såvidt bedre til serien synes jeg.

Karakter
    Siden jeg ikke har sett hele serien enda vil jeg ikke gi en altfor høy karakter. Det var en episode jeg syntes blei for grunn, ellers er det interessant å se hvordan noen kan bli så desperate etter hevn. Noen skjønner enn bedre, mens andre ting er kanskje ikke sett på på samme måte som her i vesten.
    Jeg vil i alle fall se mer, og jeg vil anbefale denne til alle som liker skrekk animer, eller bare folk som liker litt drama og noe som ikke prøver å være morsomt.

8

Spoiler Spoiler: Noen bilder fra serien.

Standard Medlem Mr.Mag's Avatar

Default Sv: Anmeldelse: Jigoku Shoujo

Dette må jeg få sjekket ut.

Standard Medlem Gammis's Avatar

fin anmeldelse, ser på serien selv og synes den er veldig bra!
    veldig spennende til tider også!

mjau mjau katteøre Ichigo's Avatar

Har litt problemer med og skjønne de 15 første episodene... Hvorfor fortsetter De aldri liksom? Hele tiden den samme ulla,noen sint,internett klokka 12... om og om igjen ... Skjønner ikke helt serien jeg...

CuteMaid~ kohaku's Avatar

Kjempebra anmeldelse! Jeg ser faktisk på serien, syns den er kjempebra!! Fine serien ^^;

Standard Medlem Mette's Avatar

Default Re: Anmeldelse: Jigoku Shoujo

Det blir faktisk en forklaring på grunnen til alt i de siste episodene. Jeg for min del synes det var interessant å se hvor langt enkelte folk ville gå for å få hevn over de som gjorde dem urett.

Standard Medlem Kid_Omega's Avatar

Har aldri hørt om den, men etter å ha lest introen gleder jeg meg til å se den. Ser virkelig fram til det ^^

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)