User Tag List

Results 1 to 6 of 6

Thread: Rozen Maiden

hey, meido~! oliyzia's Avatar

Default Rozen Maiden

Rozen Maiden
    Episoder: 24 over to sesonger (jeg har tenkt til å dra begge sesongene i en post :P)
    Sjanger: Drama/humor
    Utgivelsesår: 2004/2005

Rozen Maiden handler om en gutt, Jun, som har droppet ut av skolen og bruker dagene på å handle på internett. En dag får han et brev der det står at han har blitt valgt ut tilfeldig til å... tja, det står egentlig ikke hva han begir seg ut på, men Jun krysser av at han aksepterer og senere finner han en koffert på rommet sitt. I kofferten ligger det en dokke som ser så naturtro ut at man skulle tro den er levende.

Spoiler Spoiler: Videre handling, litt spoiler

Spoiler Spoiler: Dokker :o (bilder)

Personlig synes jeg denne serien er dritbra. Den har spenning, humor, drama, jeg sitter selv og tuter som et uvær flere steder i serien og det er utrolig lett å bli revet med. Første sesong (Rozen Maiden) handler stort sett mest om Jun og Juns utvikling fra å være en hjemmesitter som nekter å gå ut av rommet sitt til å bli en mye mer sympatisk, bedre gutt. Andre sesong (Rozen Maiden Träumend) handler mye mer om the Alice Game og dokkene, man blir også mye bedre kjent med hver enkelt av dem.

Anbefales!

Spoiler Spoiler: Ymse screenshots

Standard Medlem SoulSeth's Avatar

Default Re: Rozen Maiden

Hehe, har sett denne serien før og vil si at det som jeg satte størst pris på var animasjonen og designene. Alle var så bra gjennomført ^^

Hadde spesielt sansen for Suigintou.

Standard Medlem Midori's Avatar

Default Sv: Rozen Maiden

Har sett første sesong av serien, og prøver å få sett andre sesong. Sliter en del med å finne.
    Så langt kan jeg med trygghet erklære at dette er den beste animeén jeg har sett, og etter all sannsynlighet kommer til å se. Karakterene, animasjonene, historien, plottet og kostymer... Jeg elsker alt sammen. Selvsagt har den et par små detaljfeil her og der, men jeg skal ikke begynne å pirke.

Identifiserer meg også veldig godt med Jun, og liker ham selv om han er (etter all sannsynlighet) like uhøflig og irriterende som jeg pleide å være. -_-
    Hina Ichigo's stemme går meg på nervene iblant, men dette er sikkert meningen.
    I likhet med SoulSeth liker jeg Suigintou (elsker latteren), men liker kanskje Souseiseki litt bedre (søte kvinnelige crossdressers er tufft!), og Suiseiseki (original og festlig karakter) hakket over det igjen. Men alt i alt er jeg glad i dem alle sammen, vanskelig å plukke en favoritt. Vil ha....

http://www7.tok2.com/home/drowin0/
    Fan-made Rozen Maiden fighting spill. Har en glitch i Solo Storymode, og en overpowered Kanaria på speed, men ellers et vellagd og underholdene spill for RM fans. (Ikke for Epileptikere!)

Standard Medlem Kataya's Avatar

Default Sv: Rozen Maiden

Har sett hele serien. Den var litt pussig. Men det mest skuffende var slutten. v_v
    Spoiler Spoiler: spoiler

Favorittdukke: Souseseki. <3 Eller Suigintou.. ^^

Alt i alt så er serien ganske bra. Har hørt at det skal komme en ny sesong som heter Overtüre.. Eller noe sånt. O.o

Standard Medlem Jokkis's Avatar

Nettopp sett ferdig RM. Synes det var en utrolig bra anime, selv om slutten i sesong 2 kanskje var litt rar. Fengende karakterer som man blir glad i. Søte dukker, da!

Standard Medlem Takan's Avatar

Jepp Rozen Maiden er definitivt bra Håper det kommer mer :'D

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)