User Tag List

Page 6 of 13 FirstFirst ... 3456789 ... LastLast
Results 101 to 120 of 248

Thread: Japansk kampsport

Standard Medlem Shippuuden-08's Avatar

Default Sv: Japansk kampsport

Umm, jeg kan anbefale et her på Mortensrud som er ganske tøff ^^ (WetGoat)
    Men jeg selv går på Karate, noe jeg har gjort i over 6 år..^-^ Det er driit kult
    også har jeg lilla belte...men har gått glipp av en del graderinger, så tenker
    meg at jeg kunne ha vært ganske høyt oppe nå.. ''/ Men vi lærer masse kult xD

Standard Medlem

Quote Originally Posted by Kamashi View Post
    Kyokushinkai Karate her ^_^

Kyoku = Jordens Poler
    Shin = Sannhet kan også bety virkelighet
    Kai =Møte/forene

I motsettning til Shotokan, er Kyokushinkai en veldig hard type karate.
    De har tatt tittelen "The Hardest Karate in the World" ?????????
    Ved Kyokushinkai er det også styrkekrav ved hver gradering.

Spoiler Spoiler: Styrkekrav . Liste

Europamesteren I kyokushinkai Heter Antonio Piñero han er over 60 år gammel
    og har 7.dan. (7ende svarte beltet) Han har trent Karate i over 50 år, og er høyt respektert. I fjor var han på sommerleir på Tjøme. Han reiser nå i alle land i europa for å instruere.

Grunnleggeren av Kyokushinkai Masutatsu Oyama, skal ha drept 70 okser med bare nevene, og hevdet at Kyokushinkai kommer til å redde verden.
    for mer informasjon trykk på denne linken http://www.masutatsuoyama.com/

Jeg har nå 7.Kyo ettersom jeg ikke bestod de tekniske prøvene til gradering.
    Men til sommeren kan jeg prøve prøve på nytt
    Woohoo var personlig venn av pinero før. Kjente han fra masse stevner ute på Tjøme der.

Nå trener jeg ikke lengre... miss it a bit.

Standard Medlem munter's Avatar

har akkurat begynt med kendo...klarer ikke helt å skrike når jeg slår med sverdet...men gøy er det...^^

Standard Medlem Gruffaloo's Avatar

Jeg har/hadde grønt belte i ju jitsu og driver med brazillian ju jitsu nå som er en variasjon av judo som igjenn er en variasjon av ju jitsu.

Standard Medlem MoccaMastah's Avatar

Oppdatering:
    Jeg har nå fullført min overgang fra TKD til BJJ. Sluttet på TKD og trener nå BJJ 3 ganger i uken, ved siden av kickboxing 4-5 ganger i uken.
    Er sjeleglad over å ha slutte på TKD, det var mer pingleri/liksomselvforsvar/koreanskpugging enn det var kampsport.
    Har etter rundt 7 år med TKD oppnådd et litt dårlig forhold til "kampsporten".
    Men men skal ikke fylle denne greia med hvor mye jeg misliker TKD (eller hvor mye jeg elsker BJJ)

Hvor trener du forresten Qmuxu?

Quote Originally Posted by MoccaMastah View Post
    Oppdatering:
    Jeg har nå fullført min overgang fra TKD til BJJ. Sluttet på TKD og trener nå BJJ 3 ganger i uken, ved siden av kickboxing 4-5 ganger i uken.
    Er sjeleglad over å ha slutte på TKD, det var mer pingleri/liksomselvforsvar/koreanskpugging enn det var kampsport.
    Har etter rundt 7 år med TKD oppnådd et litt dårlig forhold til "kampsporten".
    Men men skal ikke fylle denne greia med hvor mye jeg misliker TKD (eller hvor mye jeg elsker BJJ)

Hvor trener du forresten Qmuxu?
    HAHAHAHA jeg er nesten helt sikker på at jeg trener med deg... Ask ikke sant?

Quote Originally Posted by Qmuxu View Post
    HAHAHAHA jeg er nesten helt sikker på at jeg trener med deg... Ask ikke sant?
    Visst faen er jeg Ask.
    Men hvem nøyaktig er du?
    Ylva?

Visst faen er jeg Ask.
    Men hvem nøyaktig er du?
    Ylva?
    Ja... eller Mats som jeg _egentlig_ heter

Standard Medlem Limonade's Avatar

Jeg har lyst til å begynne med å trene Kendo.
    Bor i Oslo, men likte ikke det der i Oslo Kendoklubb med at "vi varmer ikke opp".
    Instant turnoff!
    Men, jeg skal høre på OSI (tror jeg de heter) om de tar inn folk som ikke går på universitetet. Vet noen om det går?

Har trent Karate siden jeg var knøtt, fikk 3. brunt, og så gadd jeg ikke mer pga. visse holdninger i klubben. prøvde meg på Jiu Jitsu, men det falt ikke helt i smak. Trente et par (les: brunt) hakk over elin1801 (oransje, på den tiden. hva hun har nå, vites ikke av meg) i Tiger Karateklubb.
    Savner det litt. Er i dårlig form.

Standard Medlem Iamsaint's Avatar

Gik på TKD i 3,5 år i sandvika (fikk rødt belte) men slutta.. har lyst til å begynne på Aikido eller noe annet japansk men, er ikke sikker på om det er noe i nærheten av meg da.

Standard Medlem

Quote Originally Posted by Iamsaint View Post
    Gik på TKD i 3,5 år i sandvika (fikk rødt belte) men slutta.. har lyst til å begynne på Aikido eller noe annet japansk men, er ikke sikker på om det er noe i nærheten av meg da.
    Oslo er nærme nok er det ikke? Mange Aikido klubber i oslo. Det er jo en halv time unna.

Quote Originally Posted by Limonade View Post
    Jeg har lyst til å begynne med å trene Kendo.
    Bor i Oslo, men likte ikke det der i Oslo Kendoklubb med at "vi varmer ikke opp".
    Instant turnoff!
    Men, jeg skal høre på OSI (tror jeg de heter) om de tar inn folk som ikke går på universitetet. Vet noen om det går?

Har trent Karate siden jeg var knøtt, fikk 3. brunt, og så gadd jeg ikke mer pga. visse holdninger i klubben. prøvde meg på Jiu Jitsu, men det falt ikke helt i smak. Trente et par (les: brunt) hakk over elin1801 (oransje, på den tiden. hva hun har nå, vites ikke av meg) i Tiger Karateklubb.
    Savner det litt. Er i dårlig form.
    Fullt mulig. Er du atten så er det bare å stikke innom en trening sier de!!
    Last edited by Tyblazitar; 4th April 2008 at 18:02. Reason: merget dobbelpost

Standard Medlem

noen som veit om kass kampsportklubba det er i Trondheim? ska dit på folkehøgskole no til høsten å har alltid hatt lyst til å begynne me noe

I Trondheim har du en masse greier, du har;
    Shotokan Karate http://www.trondheimkarate.com/
    Judo http://www.judokwai.no/
    Ju Jitsu http://www.tjjk.no/
    Tae Kwon Do. ITF og WTF http://www.trondheim-tkd.no/
    Brasiliansk Jiu Jitsu<3 http://www.trondheim-bjj.no/
    Kung fu (Wing chun og Kim son Quang) http://www.trondheimkungfu.com/
    http://www.ntnui.no/wingchun/index.php
    Kickboxing <3 http://www.tkbk.no/
    Aikido http://www.trondheimaikido.no/
    Acudo http://www.acudo.com/
    Kendo http://folk.ntnu.no/brandser/trondheim_kendo/index.html
    Boxing
    Bryting (ja jeg regner boxing og bryting som kamsport selv om det ikke trenes i pyjamas)
    Det er vel flere Bokse og bryteklubber i trondheim. Googleeeeeee
    Krav Maga http://www.freewebs.com/kravmaga-trondheim/
    Capoeira http://org.ntnu.no/capoeira/
    MMA http://folk.ntnu.no/jakobsve/meny.htm
    Det er de jeg har i hodet nå
    Det står også Kali Sikaran og Shootboxing utenfor døren på senteret vårt, selv om jeg har aldri sett noe til de.

Da har jeg oppdatert med linker til noen av klubbene. De finns sikkert flere klubber av noen typer men det er bare å benytte seg litt av google tenker jeg.

Hvilken kampsport(er) har du trent i før?
    Og hva søker du i en kamsport?
    -Selvforsvar
    -Trening
    -Sosialt
    -Gøy
    Last edited by MoccaMastah; 12th April 2008 at 11:52.

Standard Medlem

I Trondheim har du en masse greier, du har;
    Shotokan Karate
    Judo
    Ju Jitsu
    Tae Kwon Do. ITF og WTF
    Brasiliansk Jiu Jitsu<3
    Kung fu (Wing chun og Kim son Quang)
    Kickboxing <3
    Aikido
    Acudo
    Kendo
    Boxing
    Bryting (ja jeg regner boxing og bryting som kamsport selv om det ikke trenes i pyjamas)
    Krav Maga
    Capoeira
    Det er de jeg har i hodet nå
    Det står også Kali Sikaran og Shootboxing utenfor døren på senteret vårt, selv om jeg har aldri sett noe til de.

Hvilken kampsport(er) har du trent i før?
    Og hva søker du i en kamsport?
    -Selvforsvar
    -Trening
    -Sosialt
    -Gøy

damn... fleir enn i hadde forventa

har egentli ikkje holdt noe særli på med kampsport utenom litt på fritiden med venner
    hva jeg søker etter.... vel jeg ser jo selvfølgelig etter alt d du nevner, men jeg vil at det skal være seriøst slik at det ikkje blir for mye tull å tøys og mindre trening

synes capoeira ser veldig kult ut å har lyst til å prøve d
    helst noe litt Jet Li fightingstyle xD

hvis du har noen fleire opplysning som f.eks noen linker til de forskjellige klubbene el.l hadde d vært supert^^

Sånn da er den forrige posten oppdatert med linker.

Er det først og fremst selvforsvar du har i hodet, så vil jeg anbefale
    Krav maga og BJJ, de har et tilbud sånn at du kan trene begge to.
    Det er ikke mye til jet li fighting, spessielt ikke på BJJ (det er en form for brytig/bakkekamp/submissionwrestling hvis det sier deg noe). Men det funker som faen.

Ulemper med BJJ og Krav:
    -Mye nærkontakt med folk (hovedsakelig menn) hvis du ikke er glad i det (gjelder BJJ)
    -Fungere dårlig mot flere angripere (Gjelder BJJ)
    -Hmmm det er vel alt jeg kommer på

Fordeler:
    -Fullt mulig noe av det mest effektive jeg har sett, mot en person (BJJ)
    -Utviklet av det israelske forsvaret med et mål: å overleve (Altså; Ingen pyjamas, ingen mønster, ikkenoe slå ut i luften, Men simpelt enkelt selvforsvar) (Gjelder Krav Maga)
    -Tar også hensyn til flere angriper og våpen (Gjelder Krav)

Desverre går ikke Jet Li fancypancy kicks og selvforsvar så veldig godt sammen.

TKD er en fin sport hvis du vil ha det gøy å være litt sosial, men personlig mener jeg at det er sotre mangler ved denne sporten;
    -Du finner småunger med nesten svartbelte
    -Dårlig selvforsvar
    -Mye mønster og annet slå-ut-i-luften tull
    -Hvor hard trening du har kommer helt ann på hvilken trener du får
    -Pinglete sparring
    -Kan gå tregt å kjedelig i starten

Positive ting er:
    -Fancye spark
    -Godt treningstilbud (Mange saler, mange treninger, gode konkuransetilbud)
    -Det blir morsommere jo høyere opp man kommer

Men TKD uansett hvor fancy det ser ut, lærer deg på ingen måte og banke opp gjenger med angripere (slik enekelte av og til ser ut til å tro) En er vel problematisk nok hvis alt man kan er fancy filmspark.

Kickboxing er en storartet kampsport hvis du vil komme i god fysisk form og liker å slå folk^^ Det er ikke like mye praktisk selvforsvarsverdi her, p.g.a. at hvis du i en situasjon knuser nesen til en person i stede for å bruke f.eks. grep eller lignende man lærer på BJJ eller Krav, Så kan du enne opp med å pådra deg straffeskyld.

Ulemper:
    -Ikke så praktisk selvforsvar
    -Kan være litt hardt (ikke noe problem hvis man bare har viljen)

Fordeler:
    -Artig Artig ARTIG!
    -Kamprettet trening (ingen mønster bukking o.l.)
    -Man kommer i god fysisk form (selv om det er litt hva man gjør det til selv)
    -Man lærer god kampteknikk

Acudo er en fin kampsport hvis du har lettere sadistiske tendenser, og ingteresserer deg for akupunktur.
    Kampsporten er basert på akupunktur punkter. Har ikke trent der så lenge så kan ikke si noe spessietl om selvforsvarverdien der.
    Men de ligger ikke på topp når det gjleder fysisk trening.

Fordeler med Acudo:
    -Morsomt og bedrive, og greie folk.
    -Bryting (jess en kamsport der man lærer punkter og tradisjonelle ting, der man allikevel tester stoffet ut og bryter til en gir seg!)
    -Billig (bare 149 i månden)

Ulemper
    -Er litt i tvil om selvforsvarsverdien
    -Mange punkter å pugge
    -Ikke noe spessielt med fysisk trening

Jeg har til nå bare postet i ting jeg selv har trent i (med unntak av Krav Maga, de trener i samme senter som oss. Har aldri trent med dem, men mange av de trener både BJJ som meg, Og Krav)

Har ikke mye peiling på de andre sportene, men kan nevne min oppfatning sånn generelt (jeg kjenner en del folk som har trent i mye rart^^)

Innen det jeg vil kalle effektivt selvforsvar finner du:
    Judo, Ju jitsu, BJJ, MMA, Krav Maga, Boksing kombinert med bryting, Og kickboxing.

Selvforsvarsmessig er det noen jeg ikke har så stor tro på:
    TKD , Shotokan Karate, Aikido, Capoiera (det er en dans for pokker )

TKD er signet opp der på egen erfaring, Aikido og Capoeira har jeg ikke hørt mye positivt om i henhold til selvforsvar.
    Shotokan kan vel være litt hva man gjør det til (Judo og Ju jitsu går i samme kategorien)
    Capoeira har ikke verdens mest effektive teknikket til kamp, men som jeg har oppfattet er de som trener det i god fysik form. Og det er alltid viktig i kamp, uansett hvor dødelig teknikkene dine er, hjelper det ikke så lenge du er i fysisk god form.
    En annen viktig ting for at en kamspsport skal være effektiv er god sparring, det hjelper ikke hvor dødelig sensei sier teknikken er, så lenge du ikke kan få den inn mot en motstander som gjør motstand.

Håper det var til hjelp, kan sikkert skrive mer hvis jeg gidder senere. Men det er din avgjørelse uansett, håper du velger noe med reell kampverdi hvis det er det du vil.

Lykke til ^^
    Last edited by MoccaMastah; 12th April 2008 at 17:19.

Standard Medlem

Mocca Mastah! En boksing og wrestling er MMA. Mixed Martial Arts. De fleste MMAere trener mange kampsporter og kombinerer de. Eks. BJJ er en meget populær kampsport. Vet ikke om du har hørt om Bass Rutten. En God BJJer.

Eller vil jeg også si at TKD er, ja, en tilsynelatende good for nothing kampsport. MEN og det er et stort men. TKD har de raskeste såarkene som trenes. Altså ingen fancypancyspark. Med unntak av noen av hoppe sparkene og sånt. Men man ser forskjell på brukbare spark og ikke.

Uansett kan du spark fra TKD har du så absolutt overtaket i en åpen gate slåsskamp. Ettersom spark har lang rekkevidde.

BJJ. Er praktisk mot flere. Jo det er ikke bare submissions det dreier seg om der. Og du lærer faktisk å sette en person ut av spill på kort tid.

Det samme gjelder Aikido. LÆR filosofien i stilen. Aikido har det beste fotarbeidet jeg har sett i en kampsport og mange av teknikkene der er meget brukbare. Eks. Tenkan.

Jet li. Har trent wushu kung fu og wing tsun.

Capoiera er en meget lærerik danse/kampsport-form. Rytmen i capoiera, noe du bruker et år på å lære til å begynne med, er ufattelig god å ha inne. Du tilegner deg lynraske bevegelser og blir mye flinkere på å time. Ellers er mesteparten av capoiera mere dans og mindre kampsport.

Jeg vil også anbefale å finne en som kan trene deg/dere i kuntao. Dette er en meget grei form å lære. Gir deg masse og er en eksepsjonell kampsport basert på bla. angrep fra avstand. En film som er ute nå heter Ong Bak en kan finne den på patekompaniet, burde sees i forbindelse med kuntao så vil en skjønne litt.

Ellers meget heldige dere er i trondheim som har så mye forskjellig kampsport.

PS. Hvis du ikke liker å ligge sammen med en annen mann er du desverre litt ute å kjøre i kampsportverdenen. Og rimelig usikker på legningen din.. vil jeg mene.
    Last edited by Sekiumasuki; 14th April 2008 at 19:53. Reason: Sorry major typo

Standard Medlem

woho^^ tusen takk begge to, dette var mye hjelp! vel jeg har allerede holdt litt på med bryting, shootfighting å er ikkje noe kjempefan av det, så jeg tro en kampsport med spark, slag osv er tingen for meg. synes det er veldig morsomt med triks/akrobatikk så jeg tror noe i rettningen mot capoeira kanskje er tingen for meg.

har sett filmen Ong Bak, en genial film som burde sees av alle! ^^

Bas Rutten har jo sortbelte 5.dan i Kyokushin karate og sort belte 2.dan i tkd. Han lærte seg ikke sw før han hadde hatt en drøss med thai boksing og pancrase kamper. Hvis du skal nevne en god bjjer så nevn ihvertfall Rickson Gracie

Til Sekiumasuki

Uhmm MUlti martial arts? du mente vel Mixed Martial Arts, som er en kamspsport sammensatt av flere elementer, men det er fortsatt EN kamsport. Crosstraning (det å trene i flere kamsporter) er noe helt annet.

Og hva enn du gjør, ikke ta film for fakta. Ong Bak er en fin film jeg har sett den. Men det er lite realistisk Thai Boksing i den. Dette er fordi at for de fleste er en god clinch mye mindre interessant enn noen hoppeknær.

Og hva nøyaktig prøvde du å si om TKD? At det er en good for nothing kampsport (enig) Men at du kan dominere en en "gatekamp" med TKD spark? (uenig)
    Dessuten er TKD fullt av unyttig spark, Jeg fikk rødt belte i TKD før jeg sluttet. Og hele greia var bare shit.
    Ærlig talt trippelt svingspark på stedet uten noe hofterotasjon?

BJJ er ikke effektivt mot flere angripere, fordi det ble ikke utviklet eller trent for flere motstandere. Jeg trener BJJ og vil selv si at det har liten verdi mot flere angripere. Selv om det kommer såklart ann på hvordan du trener, selv om det er grappling vil jeg si BJJ har høyere verdi mot flere angripere enn mange andre kampsporter (det er også litt individuelt).

Har liten tiltro til _ing _un, såklart finner du gode skoler her og der, men når ingen engang vet hvordan navnet staves sier det seg selv at du kan finne mye rart.

Aikido kan ha så mange "dødelige" og "effektive" teknikker de bare vil, så lenge man ikke går sparring mot en motstander som gjør motstand lærer du ingenting.

Bas Rutten er vel et dårlig grappling eksempel, utifra at han baserer seg mest på striking, og har sin bakgrunn der.
    Skal man nevne GUD i grappling er det så klart Fedor, selv om han trener Sambo og ikke BJJ.

Skjønner ikke helt hva som er greia med å påstå at jeg er usikker på min egen legning, når jeg ihvertfall bare prøvde å gjøre det tydelig at BJJ ikke er noe for deg hvis du ikke liker kroppskontakt. Mulig du misforsto.
    Virket dessuten på Raiyu's andre post som han var en som ikke likte mye kroppskontakt.

Standard Medlem

ikke det at jeg har noe imot mye kroppskontakt, har som sagt holdt litt på med shootfighting, men jeg såg gjennom de linkene du skrev ned å kom fram til at kung fu virker som tingen for meg

Kung fu (Wing chun og Kim son Quang) http://www.trondheimkungfu.com/

igjen tusen takk for all info

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)