Hei!
En god stund siden sist jeg var aktiv her inne, men jeg får håpe det fremdeles finnes barmhjertige samaritanere her inne.
Jeg kommer stadig tilbake. I hvertfall når jeg har rotet meg bort i noe jeg ikke kommer meg ut av på egenhånd.
Så for den saks skyld: la oss håpe jeg finner en løsning på mitt problem og at jeg ikke ser noen av dere igjen på en god, god stund!
Nå var det sagt, let move on.

Jeg trenger en måte å konvertere jpeg over til pdf i høy kvalitet. Jeg er forøvrig usikker på om jpg-filen er særlig god kvalitet i utgangspunktet.

Les mer..
Jeg har havnet i en vansklig situasjon hvor jeg har påtatt meg et ansvar som redaktør, eller prosjektleder for et tidsskrift (42sider). La oss gå for det sistnevnte, det høres bedre ut. Jeg kan hverken skrive, fotografere, designe, eller gjøre noe "grafisk" som det heter. Jeg trodde layout var en theme jeg hadde på piczo, for de som husker det. Jeg er svært lite teknisk av meg og sleit meg gjennom den tekniske helomvendingen som nano har gjort på hjemmesiden for å finne "log in"-knappen. Sa jeg nano? jeg mente Japani.. Desu?

Kort fortalt i presens:
Jeg er klok og har lastet ned et gratis program (Serif Pageplus). Enkelt og greit, pek og klikk. Jeg har til og med fått til noe stilig og vil se hvordan det ser ut. Problemet er at i gratisversjonen kan jeg ikke lagre som pdf, kun jpeg. Jeg mistenker at kvaliteten synker kraftig når jeg trykker export as jpeg, men slik kan det ikke være.
Jeg har deadline 1. august. Da skal jeg ha opptrykket å hånden. Jeg har dårlig tid, lite kreativitet og ser frem mot mye tekstproduksjon og "grafisk" arbeid. Jeg trenger ikke dette tekniske tullballet nå. Noen må hjelpe meg å finne en løsning, i hvertfall sende et par oppmuntrende ord.

- There's a geek out there for everyone. Where's mine?

Din for alltid, Onkel Kato!