User Tag List

Results 1 to 7 of 7

Thread: Anime Japan 2014

Standard Medlem

Default Anime Japan 2014

hei.. jeg har sååå lyst til å dra, men jeg har egentlig aldri reist noe serlig og aldri alene så e lurte på om noen kanskje skulle eller ville være med? også forslag til hva e kan gjøre på fri dagene i nærheten av hotellet hadde vært fint

er foresten en jente på 21 om det har noe å si...

http://www.japanspesialisten.no/prod...ir-japan-2014/

og om dere hvet om dette er en bra side å bestille fra?

Standard Medlem Katsura's Avatar

Default Re: Anime Japan 2014

Fridagene fyller man lett, bare gå ut av hotellet og gå i en retning. Toyko har så mye rart å by på, så det er bare å starte å gå egentlig.
    Vet av erfaring at steder som Harajuku, Nakano Broadway, Akihabara osv. trenger flere besøk, man får liksom ikke nok av de stedene etter ett besøk (med mindre man er der så lenge at man blir drittlei, men det er en annen sak!)

Godt tips er å finne noe nytt å spise hver dag. Det i seg selv er både en utfordring og spennende. Man oppdager veldig mye rart for å si det sånn (jeg fikk ved en feil crepe med tunfisk, salat og smøreost, men var faktisk ganske godt) ved å gå på vandring og spise på forskjellige steder og legge til side alt man har av reservasjoner ovenfor mat. Godt tips er om du vet eller får vite navnet på hotellet, så kan du søke det opp og finne ut hvor det ligger og se om det ligger i nærheten av noe kult sted eller om det ligger i nærheten av offentlig transport (ikke så fryktelig dyrt, hvis jeg ikke husker feil)

Når det gjelder siden så antar jeg at det er en god side, aldri hørt noe negativt om den, prøv å søk på nettet om feedback fra tidligere deltagere. Men i og med at de har et fast program og en fast pris antar jeg at det er legit.

En annet tips er at du burde kanskje vurdere å være der lenger enn det turen tilbyr. Det å ha så få dager med 14+ timer hver vei er kanskje litt lite? Jeg for min del var der i 3 uker og synes det var litt lite tid, ville så gjerne gjøre så mye mer og kanskje dra rundt, men fant ut at det burde skje en eller annen gang senere i livet. Drar du alene, kan det være greit med få dager tho, men alltids greit å ha med seg noen, men anbefaler at du hører først med noen du kjenner fra før. Det er en lang tur og man bør vite om man kommer over ens eller ikke, sånn at ikke turen blir ødelagt av det. Hadde vært kjipt om en så awesome tur skulle bli ødelagt av noe så lite :s

Standard Medlem

veel, det er ingen jeg skjenner som har tid, penger eller rett og slett intereserer seg nok til å kunne være med..

noen som har reist dit alene før som kansje kan bedtrygge min engstelige mor (som er overbevist om at jeg kommer til å dø om e drar) om at det ikke er så farlig der?

Standard Medlem yuukoku's Avatar

Skal dit selv i April så kan nok ikke reise 2 ganger på 2 måneder

eg skal dit iløpet av året, har ikkje bestemt enda kortid. det blir i 14 dager. planenv ar egentlig og fly til tokyo å kjøpe interrail bilett også reise lit rundt. XD kyoto <3
    men den festivalen så awsome ut.

Standard Medlem Mayziken's Avatar

Jeg driver å planlegger en lignende tur i juli/august eller rundt jul og nyttår med en lengde på 3 uker. Jeg har lagt turen min til de 2 tidene slik at jeg kan dra på alle 3 dagene av Comiket 86 (august) eller 87 (desember) xD Jeg reiser for det meste alene, men du kan sikkert bli med på min tur ininus hvis du vil =)

Standard Medlem

Du kan berolige din mor med at det er ekstremt trygt å reise til Japan, og du trenger ikke å kunne et eneste ord japansk for å klare deg. Selvfølgelig går alt litt lettere hvis du øver inn et par høflighetsfraser.

Ellers så virket ikke prisen på den reisen du linker så ille, men den reisen de har for å oppleve sakura/hanami er "litt" dyrere enn å bare bestille fly + hotell selv. Men de har sikkert ganske pakket program med guider etc.

Som andre her nevner så anbefaler jeg virkelig å ta mer enn 7 dager i Japan hvis du først skal ut å reise såpass langt. Ikke bare fordi det er langt, men fordi det som koster er flyreisen og (eventuelt) JR pass. Når de to tingene først er på plass så er de daglige utgiftene relativt små. Hvis man vil reise rundt så kan man bare bruke hotels.com eller liknende og booke hoteller en eller to dager i forveien ettersom hvor man føler for å reise. Eneste unntaket er når du skal på onsen, da kan det lønne seg å bestille godt i forveien.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)