User Tag List

Results 1 to 2 of 2

Thread: Forskjell på versjoner av Genki 1 bøkene

Standard Medlem Katsura's Avatar

Default Forskjell på versjoner av Genki 1 bøkene

Spør her siden jeg tror ingen av de jeg kjenner kan svare på dette.

Skal gå Japansk som fag på NTNU til høsten og fikk se at pensum er Genki 1 + workbook
    Jeg har disse fra før av, men mine er 2010 versjonen og pensumet skal være 2011

Noen som vet hva som er forskjell på den nyeste versjonen og den jeg har? Er det store forskjeller?
    Dersom jeg ikke trenger å kjøpe nye, så slipper jeg å betale nesten 1000 kr for bøker jeg betalte 500 kr for noen år tilbake (noe som hjelper en allerede tynnslitt økonomi)

Evt. noen som vet hvor jeg kan få tak i de riktige bøkene til en bedre pris?
    Akademika skulle ha 569 for tekstboka og 363 for workbook'en

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Default Re: Forskjell på versjoner av Genki 1 bøkene

Jeg tok japansk på UiO i fjor med de nye Genki-bøkene, og har begge versjoner hjemme. Det går greit med den gamle versjonen, men det er en del ting i grammatikkdelen (spesielt angående partikler) og faktisk en del arbeidsoppgaver som er annerledes. En del av de på kurset som startet med den gamle boka byttet til den nye fordi det var litt stress å holde seg oppdatert på ny grammatikk vi skulle lære da det ikke stod i boka de brukte og kun i den nye versjonen. I tillegg får du med CDer til både lesebok og arbeidsbok gratis i 2. utgaven, i motsetning til 1. utgaven der man måtte kjøpe det separat. I tillegg er en del av vokabularet oppdatert, samt at den nye utgaven har en kulturdel.

Allikevel tror jeg det nok går greit å bruke den gamle, men det kommer helt an på hvor stor kurset ditt legger vekt på læreboka. Følger man den til punkt og prikke vil jeg nok anbefale å bestille 2. utgaven, men en god del grunnstrukturer i språket forblir jo det samme uansett hvilken bok man har. Bestilte mine direkte fra Amazon Japan, det ble en god del billigere enn Akademika.

EDIT// Legger til link til Genki Online, der de forteller om endringene. http://genki.japantimes.co.jp/about_en/point_en

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)