User Tag List

Results 1 to 5 of 5

Thread: hva var det jeg tenkte på?

Standard Medlem

Default hva var det jeg tenkte på?

Hei,
    jeg er helt ny her og, vel, 43 år.
    Jeg ser på mulighetene for å dra på årets Desucon som Dr Manhattan fra Watchmen. Siden jeg er så himla sent ut her blir det kanskje ikke noe av i år men jeg kan jo begynne et sted...

Så litt om meg og hvorfor en like gammel som pappaen deres vil surre seg inn på Desucon, blåmalt og i dress.

Først personlige.
    Jeg har vandret rundt på spill cons i mange år men Desucon er nytt for meg. Regncon, en rollespill festival i Bergen vær høst, har Cosplay på sitt program og det er veldig underholdende å se deltagerne vise frem kostymene sine og si litt om karakteren. De er ofte mer "friform" enn som jeg tror er vanlig på Desu. Forrige gang oppfordret arrangørene publikum å komme opp og "strike a pose", og si en linje fra sin favoritfilm eller noe lignende.
    Så, der stabbet jeg meg opp og vred hjernen min for hva jeg skulle velge...Western var tema på denne festivalen men ikke noe krav til hverken kostyme eller "strike a pose"...jeg gikk for Jeff Bridges/John Wayne i True Grit og bæljet ut "Fill you hand you son'of a'bitch!". og gjorde som jeg skulle trekke en pistol fra hoftehylster.

Tok du referansen? Nei? Det er ok fordi det gjorde ingen andre heller. Den er fra når "Rooster Cogburn" utfordrer fire motstandere til duell på hest med pistol/karabin. Derav, "fill your hand" with your gun.
    Nu well.
    Men litt morsomt var det ihvertfall.

Så til Desucon.
    Jeg kunne tenke meg å ta en tur innom å se meg litt omkring men i "sivilt" vil det jo være litt rart synes jeg.
    Så, hva i all verden kan en gammal haug som meg kle meg ut som på så kort varsel? Så så jeg et bilde av ei jente som hadde laget sin Dr Manhattan antrekk og det slo meg at jo, den kunne fungere for meg også.
    "Watchmen" av Dave Gibbons/Alan More er uten tvil min favorit tegneserie og sammen med Will Eisners "Contract with God", "Maus" av Spiegelman, Milo Manara/ Hugo Pratts "Indian Summer" og "Dark Knight Returns" av Frank Miller utgjør fundamentet for hvorfor jeg nå har ca. 10 hyllemetre med tegneserier.

Hva var da den profesjonelle biten?
    Jo, jeg har også ledet festivalen Arcon i flere år og deltatt siden...vel, jeg var 15 år?
    Som leder ordnet vi kostyme fra et filmselskap og slik ser jeg ut i Western antrekk:

og som pirat:

Jeg har tidligere møt Alejandro og Espen Jütte, og deltatt på en av festene for de frivillige på Desu.
    Har hatt den utsøkte fornøyelsen å høre litt om deres tips på festivaldrift på en festival for conarrangører for flere år siden.
    De gav meg et meget positivt inntrykk av Desucon, cosplay og dere deltagerne.

Noen av dere har kanskje sett mine poster om Arcon 29 i år?
    Ikke? Nei det stemmer bra med hvor mange cosplayere som dukket opp egentlig
    Og, jeg ser at vår kostymekonkurranse trekker noen deltagere men så langt i fra mange (20-40 av 600 kanskje?).
    Så, hvordan ser dette ut på en Cosplay festival? Er det noen tips jeg kunne ta med meg for vårt bruk?
    Og om ikke annet, så kanskje jeg skjønner litt mer av "greia".

5000 Desu'ere kan jo ikke ta feil ikke sant?

- Fred
    sunszu

Standard Medlem gullfisk's Avatar

Default Re: hva var det jeg tenkte på?

Jo da, vi kan ta feil alle sammen...
    Men for all del; bli med en eller begge av dagene, du kan fortsatt kjøpe billetter! Og man kan aldri være for gammel, bare kom og ha det gøy. (De tidligere cosplayene dine ser bra ut, forresten. )

Standard Medlem Milla's Avatar

Heya Velkommen til forumet! Tøffe cosplay kostymer! Skal bli moro se deg vandre rundt!

Sensei's chewtoy #1 Marshmellow's Avatar

I call that bold talk for a one-eyed fat man.

Hvordan kan ingen ha tatt den, visste de ikke hvilken film det var fra?

Standard Medlem

takk for velkomsten og oppmuntringen. Prosjektet så langt:
    Mangler kun et mørkt slips og gode kontaktlinser. Alt jeg kunne få tak i på kort varsel var noen som fjernet øyefargen min men viste pupillen. For kun...450 kr! Så, nei

Jeg gjennomførte planen og fikk i stand et cosplay og dro.
    Dere var en trivelig gjeng, takk for mottakelsen. Mye bra feedback fra de jeg møtte der i går .
    Det var så mange utrolig flinke cosplayere der så det var imponerende å se.

Slik så jeg ut:
    Last edited by sunszu; 1st July 2013 at 03:06. Reason: med mitt cosplay antrekk

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)