User Tag List

Results 1 to 7 of 7

Thread: Tips om hvit ansikt/kroppsminke?

Standard Medlem FairyYurie's Avatar

Default Tips om hvit ansikt/kroppsminke?

Jeg har tenkt til å cosplaye Sunako fra Shiki, og har lyst til å bruke hvit sminke i ansiktet og kanskje på kroppen. Jeg har verken brukt hvit eller annen type sminke som dette før, og tar imot alle tips jeg kan få. Setter utrolig pris på anbefalinger av sminke
    Her er bilder av karakteren:

Dette er antrekket jeg skal ha på meg

Standard Medlem Katsura's Avatar

Default Re: Tips om hvit ansikt/kroppsminke?

Aner ikke hva du bør bruke, men vet noe du ikke bør bruke dersom du skal ha det på kroppen: halloween-sminke fra Nille. Brukte den selv og ble riktignok hvit etter 3-4 lag med sminke, men den slo sprekker og ble seendes ut forferdelig :/ Så anbefaler å ikke kjøpe den!
    Spoiler Spoiler: Meg med denne sminken på

Standard Medlem nightshadow's Avatar

hvis du bor i oslo kan gå innom Mye Moro på Manglerud. de har 2 typer, vannbasert eller kreambasert med pudder. begge to dekker veldig bra
    de har nettside også, www.mye-moro.no

har kjøpte mye sminke derfra og er veldig fornøyd

Community Manager
    Fridator of many talents.
    Fridator's Avatar

Jeg har ikke voldsomt mye erfaring med cosplaysminke, men jeg har hørt mye godt om Snazaroo-typen som kan fås på Mye Moro som nevnt over. De solgte den tidligere på Panduro også, men jeg kunne ikke finne den igjen i nettbutikken når jeg søkte, så jeg er ikke sikker på om de fremdeles selger den. I mitt tilfelle brukte jeg den til å lage Kiba sine ansiktsmerker, og sminken dekker godt uten at du må legge tykt på.

Quote Originally Posted by nightshadow View Post
    hvis du bor i oslo kan gå innom Mye Moro på Manglerud. de har 2 typer, vannbasert eller kreambasert med pudder. begge to dekker veldig bra
    de har nettside også, www.mye-moro.no

har kjøpte mye sminke derfra og er veldig fornøyd
    Tusen takk

Quote Originally Posted by Fridator View Post
    Jeg har ikke voldsomt mye erfaring med cosplaysminke, men jeg har hørt mye godt om Snazaroo-typen som kan fås på Mye Moro som nevnt over. De solgte den tidligere på Panduro også, men jeg kunne ikke finne den igjen i nettbutikken når jeg søkte, så jeg er ikke sikker på om de fremdeles selger den. I mitt tilfelle brukte jeg den til å lage Kiba sine ansiktsmerker, og sminken dekker godt uten at du må legge tykt på.
    Takker!

Quote Originally Posted by Katsura View Post
    Aner ikke hva du bør bruke, men vet noe du ikke bør bruke dersom du skal ha det på kroppen: halloween-sminke fra Nille. Brukte den selv og ble riktignok hvit etter 3-4 lag med sminke, men den slo sprekker og ble seendes ut forferdelig :/ Så anbefaler å ikke kjøpe den!
    Spoiler Spoiler: Meg med denne sminken på
    Så fint at jeg fikk bekreftet det av en annen, for en gang jeg skulle bruke sminke fra Nille, ga jeg opp etter to lag...skjønte at den ikke var noe bra. Takk
    Last edited by Heika-sama; 27th May 2013 at 22:33. Reason: Slo sammen trippelpost.

Global Moderator
    Pumpecrew
    Heika-sama's Avatar

Når jeg har malt meg blå i fjeset og på hendene for å være Kisame har jeg brukt ansiktsfarge av denne typen:

http://www.festmagasinet.no/product....=54898&gid=140

I tillegg har jeg brukt fikseringsspray som har gjort at det holder seg mye lenger. Det blir jo litt gnidd utover etter hvert uansett, særlig på hender, men det holder ganske bra. Jeg kjøpte alt på festmagasinet Standard i Oslo, men det er en del år siden nå.

Quote Originally Posted by Heika-sama View Post
    Når jeg har malt meg blå i fjeset og på hendene for å være Kisame har jeg brukt ansiktsfarge av denne typen:

http://www.festmagasinet.no/product....=54898&gid=140

I tillegg har jeg brukt fikseringsspray som har gjort at det holder seg mye lenger. Det blir jo litt gnidd utover etter hvert uansett, særlig på hender, men det holder ganske bra. Jeg kjøpte alt på festmagasinet Standard i Oslo, men det er en del år siden nå.
    Tusen takk

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)