User Tag List

Results 1 to 10 of 10

Thread: Sommersesongen 2013

Community Manager kakashi-san's Avatar

Default Sommersesongen 2013

Og da nærmer det seg en ny sesong med anime, det vil si at sommeren nærmer seg! Hva skal du se i sommer?

Spoiler Spoiler: Sommersesong v.2

(Ønsker du enn litt mer oversiktelig chart, sjekk her: http://anichart.net/summer)

Jeg personlig skal se:
    -Kimi no Iru Machi
    -Gen'ei o Kakeru Taiyou
    -Recorder to Randoseru Mi
    -Senki Zesshou Symphogear G
    -Monogatari Series Second Season
    -Kin-Iro Mosaic
    -Fantasista Dolls
    -Love Lab
    -Blood Lad (fordi overnaturlige ting)
    -Inu to Hasami wa Tsukaiyou (igjen, overnaturlig)
    -Tokurei Sochi Dantai Stella Jo-Gakuin Kotou-ka C3-bu (fordi girls with guns)
    -Rozen Maiden (New Series) (fordi de tre første var fantastiske)
    -Free! (har lest litt om hvordan denne kom til verden og den virker interessant)
    -Ro-Kyu-Bu! SS (sesong 1 var genial)

Vel, dette er seriene jeg planlegger for sommeren, men jeg har jo såklart planer om å se noen av OVAene som kommer også. Disse er: Ro-Kyu-Bu! Tomoka no Ichigo Sundae, Papa no Iu Koto o Kikinasai, Minami-ke, Mondaiji-tachi, Mirai Nikki: Redial, Corpse Party: Tortured Souls, Shingeki no Kyojin, To Love-Ru -Trouble- Darkness og Little Busters!

I tillegg er det disse filmene: Ghost in the Shell: Arise og AnoHi.
    Last edited by kakashi-san; 24th May 2013 at 12:10.

Sensei's chewtoy #1 Marshmellow's Avatar

Default Re: Sommersesongen 2013

Å GUD JA
    KAMINOMI 3 OG WAKAMOTE
    OVERLYKKELIG

KyoAni's nye serie som skal handle om svømmende gutter har blitt skjelt ut nok på /a/
    "WE TRUSTED YOU KYOANI"
    ingen sterke følelser selv, tror ikke jeg gidder sjekke engang

Ro-Kyu-Bu! var grei, men den var ikke noe spesielt.

High School DxD skal også fortsettes. Var aldri noen stor fan av den, men så hele. Vet ikke om jeg gidder se den, litt for mange random pupper. Overdreven fanservice suger.

Monogatari series second season skal jeg nok også se.

bortsett fra de har jeg ingen kommentarer og det er tilfeldig hva jeg sjekker ut.

Standard Medlem Hubris's Avatar

Personelig ser jeg fram til ''Watashi ga Motenai no wa Dou Kangaete mo Omaera'', siden jeg har lest mangan. Men det er ikke noe spesielt mye på radaren min. Jeg ser egentlig mest fram til Blue Ray utgivelsen av ''Berserk-Golden Age Arc III: Descent''.

Global Moderator
    Pumpecrew
    Heika-sama's Avatar

Store forventninger til Free! Og Genshiken må jo ses.
    Kanskje jeg ser Brothers Conflict for lulz. Monogatari blir vel også sett, selv om jeg syns serien er litt overvurdert. Plukker sikkert opp mer, men ser an. Blood Lad f.eks. kan jo være interessant.

Kom forresten over en nettside med oversikt som jeg personlig syns er litt mer oversiktlig enn bilde: http://anichart.net/summer

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Quote Originally Posted by Marshmellow View Post
    KyoAni's nye serie som skal handle om svømmende gutter har blitt skjelt ut nok på /a/
    "WE TRUSTED YOU KYOANI"
    ingen sterke følelser selv, tror ikke jeg gidder sjekke engang
    Jeg tror du burde. At den blir skjelt ut på /a/ er grunn til til å sjekke den ut pr default (fordi /a/ er søppel).

Jeg kommer nok først og fremst til å se:
    Free! - fordi KyoAni
    Monogatari S2 - Fordi monogatari.
    Genshiken - åpenbart, siden tidligere Genshiken er flott.

Ellers er det lite som virker veldig spennende. Får se noen trailere etter hvert. Mangaen av f.eks Watashi ga Motenai no wa Dou Kangaete mo Omaera er veldig bland så langt og jeg har lite tro på at den gjør seg noe bedre som anime (slike serier gjør sjelden det). Kanskje jeg sjekker den ut, men jeg tviler på at jeg kommer til å like den spesielt. Menmen, man får se hva som blir plukket opp når den tid nærmer seg.

Standard Medlem Chickenchief's Avatar

Kan ikke si at det er så mye bra i sommer. Virker som at det blir mindre og mindre gode serier for hver sesong, men eller så er det bare jeg som er pessimistisk~ ;3

Genshiken må sees.
    The world god only knows 3~
    Watashi ga motenai etc etc må også sees.
    Den nye Ghost in the shell filmen ser jeg utrolig mye fram til
    Og Gintama filmen er verdt å skjekke ut.
    Last edited by Chickenchief; 25th May 2013 at 19:40.

Standard Medlem Llama_Guy's Avatar

Så, har nå sett trailerene til alle seriene jeg fant trailer til.

- Servant x Service virker koselig. Slice of life med voksne personer!
    - Gin no Saji virker spenende, for dem som er interessert i landbruk og gårdsliv. Jeg er ikke.
    - Genei wo Kakeru Taiyo, really? CC Sakura med lolijenter. Ellers takk. Ser visuelt fin ut, da (med unntak av karakterdesignet)
    - Brothers Conflict ser ut som en typisk reverse harem. Nuff said.
    - Blood Lad kaaaaan være noe, men skeptisk. Karakterkomboen ser litt klisje ut (røff mann/veik jente) og animasjonen kunne fint vært noen hakk bedre.
    - Neptune the Animation virket levbar til jeg så traileren. Jenter og fanservice.
    - Makai Ouji, yess, enda mer Kuroshitsuji!! uh, erm, jeg mener *sukk* Mat for yaoifans, ser ikke ut som så mye mer.
    - Love Lab, heh, yuriiiiiii (eller shojo-ai, hvis man er prippen på det). Ser ikke noe veldig bra ut men har kanskje komediepotensiale. Kommer an på hvor mye romanse/fanserviceaspektene veies.
    - Stella Jogakuin Koutou-ka C3-bu hadde jeg ingen forhåpninger til, men musikken i traileren (om enn litt Cowboy Bebop) fikk meg på andre tanker. Må iallefall prøves ut, da, med en slik trailer (som sikekrt lyger grovt)
    - Inu to Hasami wa Tsukaiyou bare. Wat. Kan bli bra men tviler på det. Er ikke så glad i hunder, heller.
    - Kimi no Iru Machi ser ut som det kan bli et fint kjærlighetsdrama. Skal iallefall gis et forsøk
    - Fantasista Doll, what? Enda mer Magical loli girls med kort? *grøss*
    - Free! virker som den har potensiale (er utrolig glad i sportsserier, og Chihayafuru har nylig tatt mitt hjerte med storm). Håper bare ikke den blir veldig yaoi, heheh.
    - Dangan Ronpa skal ses fordi en venninne av meg anbefaler den veldigveldig sterkt etter å ha lest den. Selv er jeg litt skeptisk til det gjerne litt unike battle royale-konseptet, men den kan bli god.
    - Kamisama no Inai Nichiyoubi kaaaaanskje. Madhouse er kule men har skuffet litt i det siste, spesielt med denne typen serier.
    - The World God Only Knows har jeg ikke sett, den virker ikke så god, men er rated bra på MAL. Konfliktert. Prøver den nok en gang.
    - Kitakubu Katsudou Kiroku finner jeg ikke en trailer til, men virker, uh, grei nok. Er listet som seinen som er uvanlig for den typen serie, så skal gi den et forsøk.
    - Uchouten Kazoku kan bli en grei fantasykomedie, men jeg hopper ikke akkurat i stolen. Traileren avslører for lite.
    - Genshiken Nidaime må ses, etter jeg ser første sesongen (don't hate)
    - Senki Zesshou Symphogear G bare, nei. Første sesongen var gale nok.
    - Monogatari må ses!
    - Fate/kaleid liner Prisma Illya skal jeg se bare fordi jeg er litt glad i Fate/-serien (vel, mest /Zero) men jeg tviler på den er noe god.
    - Rozen Maiden må ses, men da må jeg først se de forrige seriene. Har tenkt på det lenge!
    - Hakkenden: Touhou Hakken Ibun 2 skal jeg ikke se, for første sesongen har jeg ikke sett og den virker heller meh.
    - Kiniro Mosaic skal jeg se fordi jeg er litt glad i 4koma-animeer.
    - Kingdom virker spennende. Tror jeg vil se forløperen!
    - Gatchaman Crowds har ikke hørt om den franchisen og tror ikke det er noe for meg.
    - Ro-Kyu-BU og Highschool DxD takker jeg nei takk til. Ecchi, meh.
    - Tamayura virker koselig men jeg veeet ikke.
    - Watamote virker litt grei, yay for shutins liksom.

Fra vårsesongen fortsetter jeg på Shingeki no Kyoujin og Ginga Kokutai, selv om jeg ikke er noe spesielt glad i sistnevnte.

Av disse tror jeg at Blood Lad, Stella Jogakuin, Kimo no iru Machi, Free!, Dangan Ronpa, Genshiken, Monogatari oog Watamote er de jeg kommer til å se emr enn en episode av, men ser som vanlig første episode av alle sammen.

Men nå er det sent. Filmene får jeg vurdere en annen gang

Global Moderator
    Pumpecrew
    Heika-sama's Avatar

Status så langt:
    Free! er like flott som jeg trodde. (Sett 2 episoder)
    Genshiken er bra, som forventet. (Sett 1 episode)
    Servant x Service er overraskende ålreit. Var redd for at den skulle være meh. (Sett 1 episode)

Lurer på om jeg skal plukke opp noe mer, men har ikke hørt noe om at noen av de andre seriene er bra, noen som har sett og har anbefalinger?

Standard Medlem duh's Avatar

Hvis du syns Servant x Service er alright, burde du ta opp Love Lab. Slice of life med veldg bra protagonister som har en fin synergi mellom dem.

Community Manager kakashi-san's Avatar

Er enig med @Heika-sama; på Free! Virker interessant så langt i de to episodene som er ute.
    Fantasista Dolls virker også interessant, men vanskelig å si om den er bra eller ikke utifra en episode.
    Ro-Kyu-Bu SS er andre sesong og definitivt interessant etter å ha sett slutten av første episoden.
    Jeg tror Monogatari Second Season vil bli bra, men har en følelse av at vi ikke vil se Araragi i løpet av den første halvdel.
    Senki Zesshou Symphogear G.... Denne er bare rett og slett fantastisk i mitt syn. Grunnen til at jeg likte første sesongen, er mest på grunn av sangene som blir synget.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)