User Tag List

Results 1 to 3 of 3

Thread: Hajimemashite!

Standard Medlem

Default Hajimemashite!

Hei hei alle sammen! Jeg er en 19 år gammel jente, opprinnelig fra Oslo, som bor i Kobe, Japan. Jeg studerer japansk ved Kobe International University. Jeg studerer altså ikke ved et norsk universitet, og er ikke på utveksling. Jeg har søkt, tatt opptakseksamen, betalt og reist selv. Jeg elsker livet her, og er glad for at jeg får oppleve den japanske kulturen på nært hold. Jeg har likt koreansk musikk i lang tid, både k-pop og k-indie, og nå som jeg er i Japan hører jeg mer og mer på japansk musikk også.

Når det gjelder anime og manga (som det virker som om de fleste her elsker), så var jeg veldig glad i manga da jeg var 14-15 år gammel. Anime "falt" jeg liksom aldri for på den tiden. Jeg sluttet helt å lese manga på videregående, men jeg har alltid likt å tegne, og tegnestilen min er veldig inspirert av manga. Da jeg kom hit til Japan skjønte jeg at anime og manga er en mye større del av kulturen enn jeg hadde trodd, og jeg har blitt anbefalt diverse anime og manga av japanske venner, og har derfor begynt å se litt mer anime. Å lese manga derimot, er litt vanskeligere, for det er litt kjedelig å sitte med ordboka oppslått ved siden av deg fordi du må slå opp hver tredje kanji, haha!

Hovedgrunnen til at jeg ble medlem her er at jeg gjerne vil snakke med andre nordmenn som bor i Japan, eller som har lyst til å komme hit. Så hvis noen lurer på noe, er det bare å spørre

Jeg har også en blogg, hvis noen er interessert i å lese den. Dere finner den på profilen min

Default Re: Hajimemashite!

Velkommen hit!

Mange fine bilder på den bloggen; spesielt serien fra Nara. Hadde vært gøy å dra dit en dag.
    Ser av URLen at du heter Kalland. Noen relasjon til Kim Kalland og Tom Kalland? (Jeg studerte japansk med førstnevnte i sin tid.)

Standard Medlem

Default Re: Hajimemashite!

Quote Originally Posted by Rounin View Post
    Velkommen hit!

Mange fine bilder på den bloggen; spesielt serien fra Nara. Hadde vært gøy å dra dit en dag.
    Ser av URLen at du heter Kalland. Noen relasjon til Kim Kalland og Tom Kalland? (Jeg studerte japansk med førstnevnte i sin tid.)
    Takk takk! Nara er absolutt et sted å besøke!

Kjenner ikke til noen Kim eller Tom, desverre. Vet at farfaren min var fra nord-Norge (Bodø-området), men vet ærlig talt ikke mye om familien hans. Men det er jo morsomt å høre at flere Kallander har interessert seg for Japan!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)