User Tag List

Results 1 to 7 of 7

Thread: Creepypasta og urban legends

Standard Medlem Katsura's Avatar

Default Creepypasta og urban legends

I det siste har jeg blitt heeeeelt hekta på creepypastas og urban legends, selv om jeg skremmer meg selv fra nattesøvn og god helse.

Hva er "urban legends"?
    Vandrehistorie er en påstått sann fortelling, ofte hentet fra en moderne hverdag, men med et utrolig eller fantastisk innhold, som spres muntlig fra person til person eller via massemedia og e-post. Historiene gir seg gjerne ut for å være sanne, men har verken sporbare kilder eller detaljer som kan sjekkes nøyaktig. Et av sannhetskriteriene kan være at historien skal ha skjedd med en bekjent eller «en venn av en venn». De samme vandrehistoriene kan opptre i litt ulike varianter over store deler av verden, og er i de aller fleste tilfeller umulig å bekrefte eller avkrefte.
    Hva er "creepypasta"?
    urban legends or scary stories circulating on the Internet, many times revolving around specific videos, pictures or video games.[303] Video game "creepypasta" often involves a hacked, glitched, bootleg, or beta copy of the game, typically found in thrift shops or garage sales. They often describe gameplay changes which are particularly violent, sadistic or demonic

Hva er topp 5 lista til folk over hva man blir skremt av av disse/hva man synes er skumlest/best (eller noe i den duren)?
    Noen forslag til gode eller skremmende historier?

Min liste er denne:

1. Slenderman
    - hadde 1-2 måneder etter at jeg hadde sett Marble Hornets (søk det opp på youtube) hvor jeg ble nesten gal av redsel. Så ham overalt og turte knapt å se noe sted unødvendig enn hvor jeg gikk og der jeg måtte se, i frykt for å se ham ett eller annet sted. Må unngå temaet helt nå for å ikke falle tilbake i gamle vaner xD
    2. BEN Drowned
    - det gikk kaldt nedover ryggen min da jeg så videoene, men historien var ikke så veldig skummel, bare spennende for min del
    3. Squidwards Suicide
    - denne var forferdelig (bra) og skummel, videoen var ganske jævlig, men digga den også
    4. (husker ikke helt navnet på denne) The possessed Pokemon Blue
    - vet ikke hvorfor, men denne var skikkelig creepy og jeg hadde gåsehud lenge etter at jeg var ferdig med å se videoen jeg så av den
    5. Dead Bart
    - denne er påbevist fake, men allikevel lå jeg våken og vred meg etter å ha lest/sett denne. Synet av Bart som faller og ligger stille brente seg ganske godt fast i hodet mitt og nå kan jeg ikke se eller tenke på The Simpsons uten å tenkte på den episoden

"Your turn"
    ("You have met with a terrible fate, haven't you?")
    - BEN Drowned

Standard Medlem Konata-screaming-fangirl's Avatar

Default Re: Creepypasta og urban legends

Elsker ben drowned creepypastaen den er så utrulig bra laget og bruker støtt og stadig sitte og høre en person på youtube lese den opp!
    Blir ikke akkurat noe skremt av den men den er min absolutte favoritt!

Samme med jeff the killer den synes jeg også er utrulig bra

conkers worst furday må sjekkes ut!

Standard Medlem Porphyra's Avatar

Den eneste creepypastaen jeg vet om og er HELT hekta på er Slenderman. Love him so baaad <3

Ellers er det noe som heter SCP, men jeg tror ikke det er creepypasta...

Standard Medlem gullfisk's Avatar

Creepypasta er kult, men er vel per definisjon fake... Liker Slenderman, har ikke hørt om de andre fra før. (Har nettopp lest om "Dead Bart" og har tenkt å sjekke noen av de andre. xD)

Lavender Town Syndrome er en personlig favoritt, den er om den originale musikken som ble spilt av i Lavender Town i de originale Pokemon-spillene som bare ble utgitt i Japan. Det er masse bevis mot at det er ekte, men du får høre en del historier om Lavender Town når du ser på videor om syndromet, så hvorfor ikke.

Jeg kom over en ganske creepy en nå nettopp: Crybaby Lane
    Noen som har hørt om den? Det er en faktisk film som ble 'fjerna' (les: banna) fordi den skremte ungene som så den for mye

Og så er det the lost episode av Ed, Edd og Eddy (episode 34) som er ganske spooky, den har visst også vært sendt på tv

jvk1166z.esp er den eneste creepypastaen som jeg synes er skummel.

Har blitt ekstremt hekta på creepy gaming i det siste, spesielt der det er faktisk finnes klipp eller bilder.
    Nyeste jeg har sett (som jeg faktisk har prøvd ut også) er Animal Crossing: New Leafs Aika Town

DEL 1: http://www.youtube.com/watch?v=0mecyfRa15M

Noen som har sett noe bra eller noe som er verdt å dele ?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)