User Tag List

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 21 to 28 of 28

Thread: Hundetråd for oss med hund på hjernen eller i hjemmet!

Standard Medlem Kroenen's Avatar

Default Re: Hundetråd for oss med hund på hjernen eller i hjemmet!

I alle mine snart 25 års levetid så har det vært hund i huset hos meg
    Startet med West Highland White Terrier + Berner Sennen

Etter det ble Golden Retreiver alle årene framover til ca.2 år siden da vi den siste golden retriveren ble ganske gammel og måtte avlives pga en del sykdommer hun hadde fått :/
    Så kjøpte søstra mi seg en Norfolk Terrier som er den som herjer rundt i huset foreløpig.

Standard Medlem Katsura's Avatar

Klart hunder er forskjellige, men av prinsipp skal en golden retriver være mer vennlig innstilt enn en dachs. Ville bare påpeke at man ikke bør hilse på en fremmed dachs, siden de er en av de mest aggressive rasene. Har ikke møtt på en eneste fremmed dachs som ikke har glefsa etter meg når jeg prøvde å hilse på den (strekke ut hånda). Så mente ikke at man skal alltid hilse på en golden retriver siden de alltid er vennlige, men sannsynligheten for at de er vennligere innstilt enn en dachs er betydelig høyere.
    Dominanse kan forresten også komme av høyde, derfor man skal bøye seg ned på deres nivå for å vise at dere er likestilte, noe som blir vanskelig med en lav hund med korte bein

Og synes det er merkelig at man ikke skal ta hunder på hodet/nakken, har aldri hatt trøbbel med det og jeg har hilst på mange hunder. Kan være at jeg har vært ufattelig heldig da men, men kan også være noe med hvordan jeg stryker dem på hodet. Prøver å få det til å bli kos og ikke noe dominerende ved det (flytter hånda ved det minste tegn til at hunden ikke liker det f.eks.). Men jeg antar at du vet 100 ganger bedre enn meg på dette punktet, så får ta rådet til etterretning når jeg skal hilse på hunder i fremtiden xD

Jo helt klart har veldig mye å si hvordan en klapper. Du har helt sikkert en god teknikk. Ser det tydelig at det er stor forskjell på hvordan folk tilnærmer seg hunder på.

Community Manager
    Fridator of many talents.
    Fridator's Avatar

Så en hund som så kjent ut på Aftenposten.no i dag.

Zanto begynner å bli kjendig han nå

Eh, jo det er ham.
    Her er en link til filmen som NRK lagde av ham til fjord påske.
    http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/n...dane/1.8064296

Standard Medlem paranoidparrot's Avatar

Av helt randome grunner så oppdaget jeg at jeg har brukernavn og passord her fra for lenge lenge siden.. og når jeg plutselig fant en hundetråd så måtte jeg bare poste litt...

Jeg er den stolte eier av to japanere. Den yngste er Tanuki, en akita på nesten 9 måneder. Han er en stor klums og har ikke helt oppdaget hva kroppskontroll er. Sånn ser han ut:

Den eldste krabaten er en tre år gammel shiba med navn Kuma. Han er roligheten selv og er ekspert på å sende meg oppgitte blikk når valpiss driver med valpetull. Slik ser han ut:

Selv har jeg hund på hjernen hele dagen, alle dager

Ååå, så søte<3
    Har sett masse søte hunder i det siste, men har liksom ikke mot nok til å spørre folk om å ta bilde av hundene deres :/
    ... med mindre jeg hadde hatt en god grunn selvfølgelig (som hvis jeg hadde eid en hunde-blogg elns og skulle tatt bilde av hundene til en "hund-på-gata" innlegg. haha jeg drømmer jeg bare bort jeg nå)

Skal hjem til foreldrene mine i morra og da skal jeg treffe Milo igjen (<3), legger antagelig ut noen søte/rare/fine bilder av ham etter hvert

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)