User Tag List

Results 1 to 6 of 6

Thread: Intressanta butiker i norge

Default Intressanta butiker i norge

Hej!

Jag förstår norska men kan inte prata eller skriva de, men norskar och svenskar brukar väll förstå varrandra ( jag bor väldigt nära norska gränsen, så är van vid norska ~ )
    Jag funderar på en liten resa till norge i sommar och undrar om de finns något kul att göra där eller fina butiker att gå i, finns de nån butik som säljer Lolita? jag har hört de finns en i Finland, så tänkte de kanske fanns en i Norge med

Standard Medlem gullfisk's Avatar

Default Re: Intressanta butiker i norge

Hei der, Zinalu.
    De fleste nordmenn burde forstå det du skriver, og i verste tilfellet kan de bruke google translate. xD
    Det spørs hvilken del av Norge du skal til; forsåvidt selger Outland diverse cosplaying-ting, og jeg tror jeg har sett noen lolita-kjoler der. Men hvis du bare vil dra til Norge for å handle, er antageligvis utvalget bedre i andre land, og prisene er nesten garantert rimeligere. Ellers, så langt som ting å gjøre på angår, har vi mye natur, fjell, skog, massevis av vann, daler, isbreer, og så videre. Hvis du drar tidlig i sommerferien, arrangeres Desucon 8, som de siste årene har vært i slutten av Juni i Oslo Kongressenter. Vi har andre ting å gjøre på, men det spørs helt etter hvor du drar. Du finner antageligvis noe å gjøre på hvis du drar til Norge. :)

Community Manager
    Fridator of many talents.
    Fridator's Avatar

Dersom du skal være i Oslo-området er det flere butikker som kan være interessante:

Outland
    (på Østbanehallen og i Kirkegata)
    Outland har mye tegneserier, både manga, amerikanske (Marvel, DC, Dark Horse osv.) og europeiske. De selger også mye bøker innen fantasy og sci-fi, samleobjekter og nerdete klær. Det hender de har cosplay eller lolita-inspirerte klær inne, men jeg anbefaler heller Neo Tokyo om du vil ha klær.

Neo Tokyo (2. etg. i Arkaden kjøpesenter i Karl Johans gate)
    Her finner du mange forskjellige ting fra Japan, blant annet klær, cosplay, figurer, musikk og mat. De har også en nettbutikk, så du kan se hva de har inne før du drar dit.

Bodymap (1. etg i Arkanden kjøpesenter i Karl Johans gate)
    Bodymap har mye musikk-merchandise, og selger også punk- og goth-klær.

Av ting å oppleve, har du de typiske turistattraksjonene som operahuset, Stortinget, Munch-museet og så videre, Visitoslo har nok en bedre oversikt enn det jeg kan gi. Dersom du ønsker å besøke noen av turistattraksjonene og få en grei alt-i-ett-løsning, selger turistinformasjonen et Oslo Pass, som blant annet gir gratis offentlig transport, gratis inngang på museer og turistattraksjoner, rabatter med mer. Du kan lese mer om dette på nettet.

Standard Medlem yui_alex's Avatar

Nå vet jeg ikke hvilket kjønn du er, men kan anbefale kjoledamen i stavanger som er i gågaten.. (har en nettside kjoledamen.no)

Hun som har butikken spesialiserser seg på 50-talls kjoler, men en kan finne litt av hvert der. Kjøpte selv en sort kosrett kjole der med flere hyssinger og litt blonde for en tid tilbake.

Personlig ville jeg trodd at sverige hadde kommet langt lenger enn norge når det gjelder tilgangen til lolitaklær. J-rock og lignende har kommet langt lenger i deres land, japanse artister kommer dit (om men ikke til norge). Det eneste vi har er at Gackt, når han var medlem i Malice Mizer pleide å si at han var en 400 (eller var det 600) år gammel vampyr fra Norge. Jeg og ei venninne pleide å spøke med at han valgte norge fordi vi var så utenkelig for japanere. haha

Sensei's chewtoy #1 Marshmellow's Avatar

Quote Originally Posted by yui_alex View Post
    Nå vet jeg ikke hvilket kjønn du er,
    your guess is as good as mine men jeg tipper at lolita-klær er vanligere blant jenter enn gutter
    :)))))))

Standard Medlem yui_alex's Avatar

Ikke nødveldigvis. Har en del venner av det mannlige kjønn som i sin tid var kledd i lolita, og på slike forum som dette vil jeg ikke ta noe for en selvfølge.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)