User Tag List

Results 1 to 18 of 18

Thread: Tormaha er ny her inne.

Default Tormaha er ny her inne.

Hei.
    Jeg er rykende fersk her inne.

Jeg fant dette forumet da jeg søket på Animorphs bøkene. Jeg har akkuat begynt å lese på den bokserien og har falt helt pladask. Så jeg ville se om det var mulig å spore opp flere bøker i serien så dukket dette forumet opp da jeg søkte, hvor det var en som solgte den serien. Men jeg fikk ikke gitt noen tilbakemelding uten å melde meg inn. Så jeg meldte meg derfor inn her da.

Og det er jo kanskje ikke så gale. For jeg elsker science fiction. Jeg har til og med skrevet og fått utgitt en scaience fiksjen selv. .

Ellers må jeg si at hund og hundetrening er vel det jeg er mest opptatt av. Og synes det er morro å lære hundene å gjøre helt vanvittige ting, som å vaske trappene, styre påhengsmotoren. og skjevle pepperkake deig, bare for å nevne noe. Helt spør ting. Og alle de tullete tingen har blitt til fem barnebøker. Ganske sprøtt siden jeg sliter med norsk skriftlig. Har dysleksi. Men eneste måten å takle det på er å skrive så mye jeg klarer.

Så har også skrevet to fagbøker om hund. Så det går mye i hund hos meg. Så morro å jobbe med hunden og se at den forstår hva jeg ønsker. Det siste nå er at hunden min har lært å male. og har malt 32 flotte malerier. Jeg har laget en egen maleri utstilling for ham på nettsiden min. Og har filmet ham når han maler. Har i det hele tatt laget mange filmer av hundene mine. Det vil si at nå i skrivende stund har jeg bare en hund. For min eldste hund lever desverre ikke lenger. Men tenker likevel på dem som flertall selv om det bare er en. For har hatt to hunder i så lang tid at det virker så feil å tenke i entall. Merkelig har blitt en inngrodd vane liksom.

Jeg kan gjerne sette inn noen filmer fra hundene mine om jeg får lov til det. Hundene mine har laget både reklamefilmer for bøkene og rene vanlige triksefilmer. Men er usikker på om en kan sette inn sånne filmer uten at det blir et brudd på regelverket deres, så må prøve å finne ut først hvem som er adminstrator her så jeg kan spørre. Men de kan jo også være litt underholdene. I hvert fall noen av dem.
    Vel det var nå en presentasjon av meg og hvem jeg er.

Standard Medlem Katsura's Avatar

Default Re: Tormaha er ny her inne.

Velkommen til forumet! Ganske imponerende at du har klart å få utgitt bøker og greier, elsker å skrive selv og vil gjerne få utgitt noe av mine egne ting en dag også.
    Og jeg elsker hunder. Jeg ville gjerne sett filmene av hundene dine Hva slags type hund har/hadde du? Selv har jeg en dverg-dachs hjemme hos moren min
    Anyways, velkommen og håper du får en super tid her på forumet

Global Moderator
    Pumpecrew
    Heika-sama's Avatar

Hei og velkommen! Det er bare å dele videoene dine! Det som ikke er lov her er å linke til sider som bryter copyright og norsk lov generelt, men å legge ut egne ting er selvfølgelig helt i orden. Jeg er i hvert fall veldig interessert i å se hunder vaske gulv og kjevle pepperkakedeig! Har ikke hund selv, men har akutt planer om å skaffe når jeg en gang er ferdig med å bo i kollektiv. :>

Imponerende at du har fått gitt ut bøker, særlig hvis du også har dysleksi! Hva heter sci-fi-boka du har skrevet?

Vi har også noen greie tråder med info om forumet du kan titte i hvis det er noe du lurer på:
    Desu.no - Ofte stilte spørsmål
    Forklaring av funksjoner på forumet

Hvis det er noe annet er det bare å sende en PM til meg eller f.eks. @Sensei.

Standard Medlem Hubris's Avatar

Velkommen!
    Jeg håper du får det kjempehyggelig her ^^

Sensei's chewtoy #1 Marshmellow's Avatar

jeg ler så jeg gråter
    "Det siste nå er at hunden min har lært å male. og har malt 32 flotte malerier."
    så fantastisk snålt
    hunder er dritkule

Standard Medlem JannPass's Avatar

Velkommen!!
    Så nice at du har gitt ut bøker ^^ Blir imponert av det du får hunden/hundene dine til å gjøre
    Je vil gjerne se video av hunden/hundene dine Hå slags rase? Min mor har en Leonberger, og når je flytter ut i mitt eget hus så har je tenkt tel å skaffe meg hund selv Alltid hatt lyst på en egen hund siden je er oppvokst med hunder

Standard Medlem Kroenen's Avatar

Velkommen til Desu-forumet! Håper du finner det du ser etter av Animorphs og diverse sånn! Bare å lage en tråd hvis du ikke finner noen andre tråder om de bøkene Ellers så er det å sjekke mer på salgstrådene og leite litt så finner du nok de Artigt at du har skrevet bøker og driver med hund, har familiehund som såvidt kan gi labb, men det funker det og!

Bare å skrike ut hvis du trenger hjelp med noe her på forumet!

Åh tusen tusen takk for den varme mottakelsen. Så hyggelig at en har lov å sette inn filmer, selv om de er reklamefilmer. Men det er filmer som jeg selv har laget og som hundene mine har vært skuespllerne og de reklamerer for bøker som jeg selv har skrevet og selger, så jeg har alle rettigheter. De få filmene jeg har musikk på så er det musikk som hvor komponisten er død for mer enn hundrede år siden og dermed er musikken også fri for allmen benyttelse.

Da begynner jeg med en film jeg lagde av hunden min Zanto. Han er en storpuddel. på snart 8 år. Her i denne filmen utfører han rent kontorarbeide. Han mottar em meil med en bokbestilling. og tar seg av handelen tilsynelatende helt selv. Ta en titt da vel.

Og for å svare på spørsmålet om science fiksjen boken jeg har skrevet så heter den Maktskifte. Og under her kan dere se reklamefilmen hundene mine har laget til den boken. Her ser dere også min kjære avdøde storpuddel Robin på 14 år. Den siste filmen han var med å spille inn. Han hadde falt på isen og fått lammelser i halen den vinteren. Så derfor henger halen. Veldig rart å se ham, og tenke på at han ikke er her mer.

Og her kan dere se filmen av Zanto som maler malerier. Det artige med Zanto er at det viser seg at blått er hans favoritt farge å male med. Hver gang han fikk velge selv vilken farge han skulle bruke valgte han blått. Så jeg i blandt måtte fjerne blå fargen for at han skulle bruke litt andre farger også. Ta en titt om dere har lyst.

Her er en link til maleri utstillingen til Zanto på nettsiden min. http://home.online.no/~tormaha/zanto%60smalerier.cfm

Men selv om jeg nå en periode har hatt puddel, så har jeg hatt mange andre raser tideligere. Har hatt beagel, Glen of emaal terrier, Bouvier, Rottweiler, Golden retiever, og så hadde jeg schæfer i et år som jeg passet mens eier var aupeer. Har hatt flere hunder på en gang. Så er litt uvant å bare har en nå. Elsker alle typer hunder. Men på grunn av allergi må jeg nå holde meg til en rase som ikke røyter.
    Last edited by tormaha; 25th March 2013 at 17:17.

For noen nydelige hunder! Og så smarte de var, utrolig at de kunne gjøre så mange forskjellige ting
    Snakkinga var ganske lav da men, måtte makse lyden for å i det hele tatt å høre noe, sånn btw, men utrolige fine videoer ellers ^^
    Last edited by Katsura; 25th March 2013 at 17:47.

Huff ja vet at lyden er et problem med filmen hvor Zanto jobber på dataen. Jeg vet ikke hvorfor det er slik. Jeg er ikke så flink med det tenkiske. Prøvde å rette på det da jeg lagde den filmen. Men det ble bare sånn, av en eller annen grunn. Men hyggelig at du synes hunden min er fin og ellers likte filmene.

Har nå lagt inn en sånn salgs annonse med bildeserie fra barnebøkene. På kjøp og salgs sidene deres.

Forresten dere jeg har nå i de siste halve året prøvd å lære Zanto tallene. Prøvd å få inn tall forståelsen, og lære ham helt enkel mattematikk. Vet at det er litt i overkant av hva en kan forvente av en hund. Men morro å strekke stirkken, og se hvor langt en kan få det til å gå. Forløpig har han ikke helt snøringen, og jeg er ikke overbevist om at vi vil komme i mål heller. Men synes han gjør et godt forsøk, og har en viss anelse om hva det dreier seg om. Og jeg må helt ærlig si at vi er kommet mye lenger enn det jeg trodde var mulig da vi startet treningen. Så vi kommer ikke til å gi opp denne treningen. Er så spennende å se hvor mange tall han vil få taket på.
    Ta en titt da vel.
    Last edited by tormaha; 26th March 2013 at 16:04.

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Artige videoer! Jeg vil foreslå å lage en egen tråd for dem, så kan du også oppdatere den i fremtiden når du legger ut nye videoer.
    Fint med brukere med andre bakgrunner enn bare anime/japansk fandom også. Science-fiction-delen av forumet er ikke veldig aktiv, men kanskje du har noe å bidra med der?

Velkommen hit i hvert fall!

Tusen takk for kjempe koselig kommentar og tips om at jeg kan lage en egen tråd for hundefilmer. Tusen takk det skal jeg gjøre.

Btw, jeg lagde en ny tråd for hund generelt, så du kan godt legge inn videoene dine der
    http://forum.desu.no/showthread.php?t=27389

Katsura, takk for tipset. Det skal jeg gjøre.
    Last edited by tormaha; 27th March 2013 at 14:29.

Du er mistenkenkelig høflig og compliant

hva har du å skjule
    HVA SKJULER DU

???? Synes alle er høflige og hyggelige her. Har vel ikke noe å skjule for det vel. Er jo høffelig du også. Kjønner ikke meningen med det spørsmålet. Opp med hodet. Er jo hyggelig å ha en vennlig tone. Jeg kan ikke fordra konflikter og kvasse ord. Er redd for å såre fok. Så prøver å være hyggelig. Sånn er det vel med de fleste anntar jeg.

jeg spøkte 8-)

:))))))))))

good times

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)