User Tag List

Results 1 to 5 of 5

Thread: Riskoker

Standard Medlem SoulSeth's Avatar

Default Riskoker

WANTED!

Er på let etter en riskoker, foretrekkelig en zojirushi. Hadde en slik mens jeg bodde i USA, men måtte la den bli igjen i og med at Amerikanske stikkontakter ikke virker her (med mindre man vil bruke en konverter).

Er det noen som vet hvor en stakkar kan finne seg en zojirushi, eller noe lignende hvis det finnes?

Jeg kjenner til de enkle riskokerene man kan få tak i på de diverse el-gigantene, men det er vanskelig å gå tilbake til noe slikt når man har allerede hatt det beste.

Takker for hjelpen!

Community Manager
    Fridator of many talents.
    Fridator's Avatar

Default Re: Riskoker

Japanske riskokere har vel i hovedsak japanske stikkontakter, men så lenge du har en overgang er det spenningen på strømmen som er problemet, dvs. antall volt. Det skal være mulig å skaffe riskokere laget for 220-240 volt, gjerne beregnet på turister eller japanere som reiser utenlands. Det første som slo meg var å sjekke japanske Amazon, men det kan være litt vanskelig å finne frem dersom du ikke er helt stø i japansk. Om det blir vanskelig å få sendt ting til Norge fra japanske nettbutikker, finnes det firmaer som spesialiserer seg på å bestille gjenstander fra japanske nettbutikker og sende de til andre land. White Rabbit Express virker som et seriøst firma uten at jeg har brukt de selv, og Neo Toyko driver vel fremdeles med spesialbestillinger sist jeg sjekket.

Standard Medlem SoulSeth's Avatar

Den jeg hadde i USA gikk an å bruke uten en adapter, så jeg var helst nysgjerrig på om det var mulig å få tak i en såkalt europeisk utgave. Håpte at Europa var et stort nok marked til å tiltrekke seg interesse for en versjon som gikk an å bruke her.

Jeg klarte å ødelegge kontakten til wii'en min ved å bruke en adapter så jeg er ikke helt gira på å gjøre det samme med riskokeren.

EDIT: Klarte aa finne en megnet til UK stikkontakter (http://www.yumasia.co.uk/laq05#.UU8-eLuYbEM) saa jeg kan tenke meg at jeg vil klare aa finne en hvis jeg leter lenge nok.
    Last edited by SoulSeth; 24th March 2013 at 19:00.

Community Manager
    Fridator of many talents.
    Fridator's Avatar

Japanske dingser kan klare seg greit i USA og motsatt og bruker i tillegg samme stikkontakter, så det er nok grunnen til at det funket der.

Den med britisk kontakt ser ut til å ha norsk oppsett forøvrig (220-240V, 50hz), så med en adapter for strømforsyningen vil jeg tro at den klarer seg fint i Norge. Dersom Wii-konsollen var av amerikansk type, er nok grunnen til at det gikk dårlig i norske stikkontakter at USA bruker 120V, mens Norge bruker 230V. Norge bruker samme spenning på strømmen som i Storbritannia.

blablabla Imbefalath's Avatar

Du får riskokere beregnet på bruk i Europa i Japan. Har en Zojirushi med europeisk kontakt selv, men den riktignok kjøpt i Japan.
    Du kan jo prøve http://www.hkhome-electronics.com/e-...ce-cooker.html. Fransk side, men står hvertfall at strømforsyningen skal stemme nederst.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)