User Tag List

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 25

Thread: Mine planer for cosplay-kostymer

Standard Medlem Kroenen's Avatar

Default Mine planer for cosplay-kostymer

Hei! Denne tråden er for at jeg kan spørre dere litt om hva dere syns hadde vært kult å sett på Desucon 8, og jeg er av den typen cosplayer som aldri viser fjeset mitt så en karakter med hjelm/helmaske er bare den eneste løsningen.

Har sett litt på alt ifra Power Rangers, til Code Geass sin Lelouch, Deadmau5 for å spore helt av, men hav syns dere hadde vært en genial karakter jeg kunne kommet som? Foreløpigt så er planen, hvis det er sånn at Desucon er over 2 dager, for har aldri vært på Desucon før, så nOOb på akkurat det.
    Men planen er Daft Punk´s Thomas Bangalter, selvom det er en musikkgruppe som er inspirert av roboter, hvorav kostymene dems. Og de har laget noen filmer som er produsert av japanske filmskapere så vidt jeg husker.

Jeg tenker at Cosplay er at man cosplayer den karakteren som man selv vil...

SÅ:
    Dag 1 vil nok være en karakter som jeg ikke har bestemt meg for ennå, eneste mustet er hjelm.. Vurderer en spesial version Deadmau5 dedikert til Desucon 8, eller å få til Kroenen Library versionen, men må finne på no lurt da baton swordene hans tydeligvis ikke er tillatt som props på desucon hvis jeg kjøper de som er laget for karakteren ( kjøpt i replica butikk for cosplay).

Dag 2: Daft Punk Thomas, kanskje med en som hadde muligens et Guy Manuel kostyme også som er her på forumet et sted.

Noen som har noen ideer? Alt tas imot med takk!

-Kroenen

Community Manager
    Fridator of many talents.
    Fridator's Avatar

Default Re: Mine planer for cosplay-kostymer

Om du vil cosplaye en karakter med maske virker forslagene dine som gode idéer, og jeg kan ikke huske at noen fra Daft Punk har blitt cosplayet på Desucon før, så det er jo et pluss. Eventuelle andre cosplay som passer til kriteriene er karakterer med heldekkende rustninger som Alphonse Elric fra Fullmetal Alchemist eller dyre/monster-kostymer som Kyuubi fra Naruto. Begge disse cosplaytypene har dog med å bli tidkrevende å lage, så om du ikke vil bruke veldig lang tid på å lage cosplayet.

Helt off topic, men for GUDS skyld la meg ta bilde med deg! Haha. Daft Punk er mitt yndlingsband(duo) gjennom tidene, ingen over, ingen vedsiden. Etter jeg er ferdig med mitt pågående kostyme, står Guy-Manuel for tur for min del <3 Masse lykke til!
    Når det gjelder noe å cosplaye, liker du masker? Da har du i såfall Amon fra Legend of Korra. Eller noe heftigere Garrus fra Mass Effect, der er det heldekkende maske. Flere Star Wars siths har også masker.

Takk for flotte innlegg begge to

@ Fridator : Takk for bra forslag, og som du sier så er det et pluss at ingen ifra Daft Punk har vært på cosplayet før, så det er da en sjanse jeg kommer som det.
    Pluss at de du linket ser veldig kule ut, spesielt Alphonse Elric, den var veldig kul. Kyuubi så veldig ut som en "fursuit" som den nok garantert er, og derfor veldig krevdene å lage da jeg er elendig med å lage ting som er av tekstiler. Jeg har bare lagd drakter av resin og plastikk og er en kresen person når det gjelder armor og kostymer. Men det var nyttige linker fordet så tusen takk!

@ Jawsum: Hvordan kostyme lager du nå?
    Jeg veit at det er mange som digger Daft Punk selvom de ikke direkte er no sci-fi monster eller fantasy tass med spisse ører, men dem er så kule med all den bra musikk de lager, og derfor syns jeg dem er så kule.. OG de er jo heldigvis inspirert av scifi ifra Japan, ettersom han som designet hjelmene dems.
    Har vurderer Garrus da jeg er SUPER fan av Garrus ifra Mass Effect spillene, praktisk talt, jeg sitter å spiller Mass Effect 3 nå Men Garrus er ganske vanskelig å lage og har derfor funnet ut at når jeg er så kresen som jeg er så vil det ta evigheter før jeg får ting som jeg ønsker det..

Star Wars masker er noe jeg ikke kommer med det første å bruke.. Hadde en Stormtrooper drakt for noen tusener av år siden og solgte den fordi jeg ikke ville ha no Star Wars drakt lenger.. Selvom jeg drømmer om å ha en Boba Fett drakt engang i fremtiden

Men det ser ut til nå at det blir faktisk Daft Punk´s Thomas som kommer iallefall 1 dag, kanskje 2, spørs hvordan det blir første dagen.
    Snakket nettopp med en kompis i Italia som har gjort ferdig hjelmen min, og hvis den egner seg så kommer jeg kanskje på Desucon Fantasy også får å ta en liten recon tur, samt hilse på de som kommer dit.. Kommer du på det Jawsum?
    Jeg har en Guy Manuel hjelm som er uferdig, hvis du er intressert så kan du få den.. Hvis den passer ditt hode da hjelmen er noe stor, ettersom alt lysutstyret inni skal få plass..

Mass Effect er fantastisk <3 En av mine absolutte yndlingsspillserier gjennom tidene, UTEN SKAM! Og jeg føler jeg er 1%'en som likte slutten på sagaen xD haha. Men ja, Garrus er meget krevende. Vet at det er en ganske dyktig cosplaymaker som er i gang med å lage flere han skal selge, men det tar sin tid. Boba Fett er en fantastisk karakter <3 Han kan ikke få nok elsk *3* Jeg holder kostymet mitt hemmelig bittelitt lenger, i hvertfall til jeg har vært på Banzaicon! Skal være det samme på Banzaicon, Desu Fantasy og Desucon 8 ^_^ Skal du på noen av de andre eller bare Desucon 8? : D Jeg kommer nok i hvertfall til å stalke deg litt med kamera!! 8D PS: De kommer med ny plate i år (noe jeg regner med du vet xD) EPIC!

Når det er snakk om Guy-Manuel hjelmen, hvordan ser den ut? Har du laget den selv eller kjøpt en recast? Jeg har nemlig sett på en recast på ebay som er MEGET nice <3 Så tenkte jeg skulle slå til på den etterhvert : D Men ser gjerne på den du har! Når det kommer til lysutstyret håper jeg virkelig at en venn av meg kan kode det - jeg har null erfaring med slikt selv ^^;;

Mass Effect er digg! Jeg klager ikke på slutten så da er vi oppe i 2 %
    Mhm, men han som skal selge den Garrusen kommer til å selge den til en nokså høy pris vil jeg tippe..

Jeg er nok med på alle con´ene som er å være med på, kommer bare litt ann på når og hvor de er, og om det egner seg med Daft Punk der
    Og at hjelmen og outfiten kommer til tide. Ja, jeg vet at Daft Punk kommer med ny plate, og releasen har kommet allerede, så hvis du ikke har fått høre releasen dems så skal jeg gi deg link Bare å stalke med kamera.. Jeg skal se om noen får hatt med videokamera, da hjelmen har en del features som er best visst på film

Guy Manuel helmet: Jeg kan ta et bilde av den etter jeg kommer ifra trening rundt 15 idag Den er lagd i Italia av samme personen som jeg har kjøpt min Thomas ifra, han har fått casten av Volpin, som er han som har lagd den beste hjelmen til både Thomas og Guy. Masse bilder av Volpin sin på Google.
    Kan poste bilder etterpå, og med hjelmen min så må det jobbes litt med på utsiden, og PET skjermglasset må bare fjerne lakken og legge på ny coat lakk.
    Kan vise noen steg som må gjøres på bildene etterpå Planen er at siden du er såpass Daft Punk freak for meg, og at jeg nå blir bare Thomas, og ikke no mer Guy, så kan du få hjelmen gratis, + lysutstyret som er laget for å ha inni, da jeg får Thomas hjelmen min propfull av lys så er det ikke plass til det, og og har ikke brukt for det ellers, så hvis du klarer å lage rammen til lyset ( som jeg desverre har i fillebiter her etter at jeg ryddet i hjelmen) men jeg har det så du kan bruke den som mal.

Sender bilder her etter 15 idag, check it out når du kan Jeg kan nok også hjelpe litt med hjelmen, kanskje fått den i stand før Desucon kanskje?

Snakkes etterpå!
    -Kroenen

Utrolig snilt av deg!! : D Sier ikke neitakk til et slikt tilbud! Gleder meg til å se bilder ^_^ Og hallo, Daft Punk passer overalt! Man kan aldri få nok Daft! Banzai har jo timetravel som tema, syntes Daft sklir rett inn der : D Er du å oppdrive der så er det SWEETNESS! : D Når det gjelder selve Guy-kostymet for min del, så blir det et neste års prosjekt. Det jeg har jobbet på i et halvt år nå har tatt både meget med tid og penger og jeg vil få mest valutta for det, haha. Så trenger en pust i bakken før neste prosjekt. MEN! Takk for tilbud og hjelp <33 utrolig snilt ^_^ Setter pris på all hjelp og tips jeg kan få ^^

Tror han kommer til å ta litt stive priser for Garruskostymet ja, men det er jo tross alt en DEL arbeid som går ned i slikt, så er jo verdt det.. Men som sagt så er det ikke en gang ferdig, selv om han sa det skulle være å kjøpe/by på i slutten av februar. Kjipe saker, ettersom en kamerat ville ha det!

Jeg kommer med både kamera og videokamera! ^_^

Tror ikke jeg har hørt releasen btw, men mindre det er den som flyter rundt på youtube som alle kaller fake!
    Last edited by Jawsum; 21st March 2013 at 13:40.

Standard Medlem Milla's Avatar

Det er en karakter som hadde vært tøff siden da kunne vi henge sammen! Dobbel maske karakter hahaha. Han har egentlig revehode men broker en stor "kurv" over hodet hahahaha. Komamura fra Bleach!

Quote Originally Posted by Jawsum View Post
    Utrolig snilt av deg!! : D Sier ikke neitakk til et slikt tilbud! Gleder meg til å se bilder ^_^ Og hallo, Daft Punk passer overalt! Man kan aldri få nok Daft! Banzai har jo timetravel som tema, syntes Daft sklir rett inn der : D Er du å oppdrive der så er det SWEETNESS! : D Når det gjelder selve Guy-kostymet for min del, så blir det et neste års prosjekt. Det jeg har jobbet på i et halvt år nå har tatt både meget med tid og penger og jeg vil få mest valutta for det, haha. Så trenger en pust i bakken før neste prosjekt. MEN! Takk for tilbud og hjelp <33 utrolig snilt ^_^ Setter pris på all hjelp og tips jeg kan få ^^

Tror han kommer til å ta litt stive priser for Garruskostymet ja, men det er jo tross alt en DEL arbeid som går ned i slikt, så er jo verdt det.. Men som sagt så er det ikke en gang ferdig, selv om han sa det skulle være å kjøpe/by på i slutten av februar. Kjipe saker, ettersom en kamerat ville ha det!

Jeg kommer med både kamera og videokamera! ^_^

Tror ikke jeg har hørt releasen btw, men mindre det er den som flyter rundt på youtube som alle kaller fake!

Jeg skal sjekke hva den på Youtube går som, men Sundance har remixed en for Daft Punk som er ganske så sikker ekte. Men 100% er jeg desverre ikke, men håper det er den. den er veldig daft punked

Da tar vi nok å gjør den Guy´en neste år
    Og kult om du har med både kamera og videokamera

Når er evt BanzaiCon da og evt andre con enn Desucon?

Skal ta noe bilder nå så du får sett hvordan hjelmen ser ut pr dags dato

Quote Originally Posted by Milla View Post
    Det er en karakter som hadde vært tøff siden da kunne vi henge sammen! Dobbel maske karakter hahaha. Han har egentlig revehode men broker en stor "kurv" over hodet hahahaha. Komamura fra Bleach!
    Sjekket han ut nå, hehe dobbelmaske med kurv ja hehe
    Tror ikke jeg ser for meg fur-suits da de er dyre å lage

Men hvor mye pleier folk å koste på en gjennomsnitt på et kostyme? Og det kommer ann på hva man har av midler selvfølgelig.. Bare hjelmen og hanskene ( hanskene støper han jeg får hjelmen av, men må la de ferdige selv..) Men totalt alt dette kommer til å komme på et 5 sifferet tall.. Men det er jo hva folk har råd til og man må seff ikke ha dyre drakter, viktigste er å " Have a blast" og ha det moro!

Men vi alle kan henge sammen selvom jeg er Daft Punk Thomas, og du Milla er din og Jawsum er sin hemmelige karakter

Herlig, gleder meg ^^ Og vis meg gjerne track'en til DP, så kan jeg se om det er den samme som jeg har hørt! ELSKER den jeg har hørt, selv om den skule være fake :B

Banzai er om to uker, der er alle billettene utsolgt, desverre, men er flere som selger sine billetter har jeg sett. Så du får si i fra ^^ Desucon: Fantasy er helgen etter, altså den 13 april : )

Community Manager
    Fridator's Avatar

Folk bruker vel gjerne det de finner fornuftig på et kostyme, og det er gjerne et spørsmål om tid/penger investert avhengig av om man lager alt selv eller kjøper ferdig. Det trenger ikke koste skjorta å lage rustninger for eksempel, men man havner fort opp i noen hundre timer investert dersom kostymet er tidkrevende å lage. Materialet jeg tenkte å bruke til rustningen til mitt nåværende prosjekt (skumplast) koster femtilappen for to meter og krever en del arbeid for å brukes, mens formbar plast av typen Wonderflex e.l. er bedre egnet, men samtidig mange ganger dyrere å kjøpe inn.

Forøvrig, jeg cosplayet Komamura en gang i tiden, tror ikke jeg brukte mer enn 500kr totalt på materialer når jeg laget alt fra bunnen av. Skulle jeg brukt kostymet igjen hadde jeg nok laget revehodet på nytt og brukt noen hundrelapper til for å komme nærmere originalen, men jeg tror ikke jeg hadde passert 1000kr totalt med de ekstra utgiftene.

Ja, det er hva folk ønsker å legge i det ja
    Jeg har valgt å legge 9000 kr i hjelmen og hanskene ( hanskene lager jeg selv) + finne ut hvordan klær jeg skal ha på han.. Evt leie en tux eller no annet kult noe? Så det er mye fordi Daft Punk er utroligt awesome rett og slett og jeg er utroligt fan av dem!

@ Jawsum: Jeg tror ikke jeg rekker Banzai, siden hjelmen kommer kanskje ikke tidsnok, og siden billettene er utsolgt, så får jeg heller kline til å komme på Desucon Fantasy, med mindre EMS finner ut at dem sender pakka mi feil som sist gang og at den skulle ifra USA og til Norge, og satt seg fast i Sveits i 1 uke

Men Fantasy og Desucon 8 blir knall! Ender vell opp med å gå som Daft Punk begge dagene

Linken til de jeg har hørt på: (håper det er den som du har hørt og ikke den som er "fake" : http://www.youtube.com/watch?v=duDlFp6H6So ( selvom det er en remix av en sang som ikke er kommet ut

Legger inn bildene av hjelmen jeg har foreløpig, som er den som trenger en del jobb!

Noooo! GUD som jeg hater postsystem som bare skal kødde til ting.. Har skjedd med meg også. TO ganger har de mistet en veldig viktig del av kostymet mitt. Så endte med å måtte kjøpe det en tredje gang av noen helt andre - heldigvis kom det frem.. Synd du ikke kommer på Banzai, men forstår den! Vi sees på Fantasy ; )

Aaah, ja de har samplet den snutten ja. Jeg liker bedre denne versjonen: http://www.youtube.com/watch?v=iBtcz...cAqjCW5svRUfsw LA DEN VÆRE EKTE - minus det harry "base" utsagnet mitt i der >_>;

Gleder meg til å se bilder ^^ Og godt å se det ikke bare er jeg som har brukt masse penger på kostymet mitt XD haha

Skjønner ikke helt dette med hvordman får posta bilder.. jeg fikk jo inn bilde igår på "hvordan man ser ut" tråden .. Skal fikle litt mer med det nå

Angående linken din: Det er den som er antatt til å være fake, men jeg tror ikke den er fake Den er drittbra!

Hadde vært kult neste år da om du kommer som Guy og jeg som Thomas Completed Daft Punk Men hvor høy er du egetlig? Med tanke på at Thomas er den som er høyest, men det er ikke krise om du er høyere enn meg, men tviler på at du kan være høyere enn meg, men hvem vet ?

Community Manager
    Fridator's Avatar

Du kan bruke Dwimg til å laste opp bider, og så bruker du bildeknappen og limer inn bildeadressen.

Eventuelt kan du skrive det manuelt som sett under.

Code:
    [IMG]dinbildeurlher[/IMG]

Haha nei jeg er ikke så høy, jeg er "høy" for å være jente, men lav for å være mann. Heldigvis ser de ganske lave ut de gutta. Så du er nok høyere enn meg ^^ Jeg er rundt 1,73. Men ja guri, det er en dream come true å ha en Thomas å gå med <3 Men kan du ikke laste opp bilde på photobucket eller imageshack? ^_^

Og håper ikke den er fake, den er bare FOR BRA! Loopet den

Prøvde å legge inn vedlegg, men funker ikke..

Rett og slett BÆSJ

Fikse et album på Flickr, så legger inn linken her når den er klar.
    Last edited by Kroenen; 21st March 2013 at 17:12. Reason: Fant uta av det... tror jeg ;)

Haha sende link på PM?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)