User Tag List

Results 1 to 14 of 14

Thread: Hei hei!

Standard Medlem Milla's Avatar

Default Hei hei!

Hmmm, introduksjon.... 。◕‿◕。 Hallo jeg er ny til Desu og alt som har med anime her i Norge. Har alltid hatt en interesse for anime og Japan, og bodde to år i Australia hvor jeg fikk gå på mine første Conventions. Er glad i Cosplay men eier ikke mange kostymene som jeg kan være stolte av. Etter kom hjem igjen til Norge ble jeg litt skuffa, jeg prøver finne steder jeg kan dele min interesse med eller få nye venner og det er vanskelig. Til vanlig tegner jeg i manga stil og prøver skape mye rart fra tema kawaii. ☜(⌒▽⌒)☞ Å være kreativ kan være utrolig plagsomt og trenger da noen som bringer meg ned på jorda igjen.
    Hadde vært fint om folk ville dele tid med folk som brenner for få Japan nærmere hjerte i Norge. Har prøvd lage sider om otaku men hatt for lite folk som vil være med på skape ting ლ(´ڡ`ლ) (Kanskje jeg skremmer folk). Som fattig arbeidsløs er idèene der men ikke midler. Jeg vil lage en Norsk magasin som kommer ut i måenden med intervjuer av Cosplayere og ting som engasjerer, men er vanskelig finne ut hvor mange som vil ha slikt. Når jeg bodde i Australia fikk jeg mange gode venner som jeg savner og hjalp til i deres anime butikk. Og man sitter da igjen med følelsen "det vil jeg skape", jeg vil lage en butikk som er ett sosialt sted for otaku folk. ✿◕ ‿ ◕✿
    Ett sted hvor folk kan møtes lage kostymer, sitte på cafe diskutere nesten uendlig om hvilken helt som hadde vunnet: Naruto eller Natsu? Slike rare festlige ting, eller bli trollbundet av folks kreative side til tegning, kostymer, kunnskap om anime & Japan. Jeg vil og skape en butikk hvor prisene ikke er stive, det eneste jeg egentlig vil er kun ha et felles sted hvor folk kan møtes og ha mange gode minner.
    ─‿‿─ Det hadde vært digg det, få litt tilbake det jeg hadde fra Australia. Man blir nesten redd av se hvor lite det er i Norge og ser da fra andre land at der er det helt normal.

(●^◡^●)Tusen takk

Standard Medlem JannPass's Avatar

Default Re: Hei hei!

Heia!! ^w^
    Velkommen! Det med magasinet høres spennende ut! *O* og virkelig awesome at du har bodd i Australia!!! Er ett av de landene je mest vil besøke(etter Japan) *w* Je har itte cosplayet lenge selv, begynte i fjor på Desucon 7. Though je lager itte mine egne kostymer xS bare klarer det itte... men kanskje en dag så klarer je det Er veldig fasinert av Japan og elsker anime og manga *w* Je er sikker på at du itte skremmer folk ^^ Her je bor så er det en otaku klubb der folk møtes hver torsdag Det er kjempe gøy ^^ though kunne vøri litt mer anime og manga orientert. Det å samles og lage kostymer, sitte på cafe og diskutere om ting etc. høres som en kjempebra ide! ^w^

Standard Medlem Kroenen's Avatar

Hei Milla og velkommen på Desu forumet!
    Hyggeligt å se at det kommer flere inn på forumet! Og må si jeg syns det er kult å lese at du har en interesse for anime og manga, og høres ut som du brenner for dette med å samles og at folk kan møte forskjellige mennesker som liker de forskjellige karakterene, og ikke bare ett tema eller en spesiell serie. Ett magasin høres kult ut, men uheldigvis ligger det en god del arbeid bak dette og midler som trengs, men det er viktigt å drømme om sånt selvom lommeboka kanskje ikke tillater det der og da.. Men man må holde håpet oppe!

Personligt så har jeg fått høre at jeg visstnok ikke klarer å si "anime" riktigt ennå, men man lærer så lenge man lever, men uansett så er du hjertelig velkommen her, og du vil garantert finne andre som deg selv, som er intressert i de tingene du liker her på forumet, samt bli kjent med folk fra hele Norge.

Hva slags cosplay-kostymer har du? Og har du tenkt deg til Desucon 8?

-Kroenen

Sensei's chewtoy #1 Marshmellow's Avatar

Velkommen til Desu.
    Australia har over fire ganger så mange mennesker som Norge har. Mer plass til fandoms.

(*^▽^*) Tusen takk
    Og spennede når folk cosplayer, med masse undersøkelser og snakking med pro cosplayere er det herlige med animefans er vi ikke mobber nybegynnere, vi oppmuntrer til fortsetter og sier neste gang lager vi den sammen med deg eller sender haugh med links med hjelp. Utrolig heldig du er med en liten klubb, kanskje du burde legge inn noen forslag for å gjøre den bedre for deg. 。◕‿◕。

Det er utrolig masse man lærer seg fra anime verden, og tusen takk for velkomsten. Mine Cosplay kostymer er Neko jente (hvite ører, hale og leggvarmere), Revespirit også kalt Kitsune og kinesisk spøkelse men mista linsene så må bestille nye. Venter på nytt stort Unohana 4 divisjon kapteinen i Bleach kostyme jeg har bestilt til Desu hvis kommer før den tiden.

Takk Marshmellow
    ⌒ω⌒ det er sant det, men når hjalp venner I en liten butikk kom det da gjerne rundt 50 personer eller mer på besøk med kostymene sine eller bare for henge.

Standard Medlem Hubris's Avatar

Velkommen til Desu!
    Håper du får det hyggelig her ^^

Standard Medlem Kroenen's Avatar

Quote Originally Posted by Milla View Post
    Det er utrolig masse man lærer seg fra anime verden, og tusen takk for velkomsten. Mine Cosplay kostymer er Neko jente (hvite ører, hale og leggvarmere), Revespirit også kalt Kitsune og kinesisk spøkelse men mista linsene så må bestille nye. Venter på nytt stort Unohana 4 divisjon kapteinen i Bleach kostyme jeg har bestilt til Desu hvis kommer før den tiden.
    Jeg er desverre ikke så "into" hva alle de forskjellige karaktere er, men Bleach har jeg hørt om iallefall .. Og googlet de andre, og du har iallefall flere kostymer enn meg for øyeblikket Har du laget selv noen av disse kostymene eller har du kjøpt f.eks på Ebay og cosplay butikker?

Kult om vi sees på Desucon 8 da Hvis mitt også kommer til den tiden

Ja je anser meg som heldig som har den klubben ^^ Porblemet er at det tar 1 time med buss bort og tilbake. Det begyner kl 19:00 på¨torsdager og varer til 22:00. Men je må alltid gå enten halv 9 eller halv 10 for at je skar rekke bussen og for at det itte skar bli for sent når je kjem hemmat :/ Det er en ulempe synes je. Den startet kl 18:00 før, men er en teter gruppe som bruker rommet som vi bruker så kan itte gjøre noe med det :/ Neste år flytter sjefen for klubben desverre til nord-norge for å studere noen år. Je veit itte hå som vil skje med klubben da...men je håper ar den vil fortsette og at vi kan holde den gående tel han kjem tilbake Der er itte alle som ser på anime som er på klubben, noen er med på grunn av at vi også spell på wii og at noen spell et kortspell som heter "Magic the Gathering". Je er med å spille det, men er morsomt uansett ^^ FInner på så mye random ting xD Je har tenkt til å foreslå at vi engang kan cosplaye en kveld hadde vøri veldig kult synes je ^^ Men da må je være sikekr på at vi blir hentet xD vil itte fryse igjel når vi tar buss. For je må først ta buss inn til byen, også vente i ca. 20 min for å ta buss hemmat>< Though har venner på skuurn og noen på facebook som lliker anime og manga og cosplaying og slik også
    Je har itte snakket med pro cosplayere, men hadde vøri kult om je kunen det en gang ^^

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Hei, Milla! Velkommen hit. Håper du vil finne noe av det du savner via forumet her.

Ooooog administratoren i meg klarer ikke å la være å påpeke det: Du har trippelpostet i tråden her nå (postet tre ganger etter hverandre), det er fint om du prøver å samle deg mest mulig i et innlegg. Se i denne tråden for veiledning for hvordan du kan unngå å dobbel- og trippelposte, om du ikke er kjent med vBulletin fra før. Det er også en FAQ her.

Sensei's chewtoy #1 Marshmellow's Avatar

Quote Originally Posted by Sensei View Post
    Hei, Milla! Velkommen hit. Håper du vil finne noe av det du savner via forumet her.

Ooooog administratoren i meg klarer ikke å la være å påpeke det: Du har trippelpostet i tråden her nå (postet tre ganger etter hverandre), det er fint om du prøver å samle deg mest mulig i et innlegg. Se i denne tråden for veiledning for hvordan du kan unngå å dobbel- og trippelposte, om du ikke er kjent med vBulletin fra før. Det er også en FAQ her.
    kan'ke du laste ned en sak som slår sammen dobbelposts om de er postet like etter hverandre?
    burde finnes, mybb gjør det automatisk iallefall, så er vel en vbulletin fyr som har lagd noe lignende

Sensei: Beklager Sensei m(_ _)m trodde når trykka reply på posten til andres post det ble automatisk til de.

Hubris: Tusen takk Hubris!

Kroenen: Har kjøpt siden har ikke funnet riktig materialer i nærmiljøet til lage bra meowth kostyme 。◕‿◕。 Og research er utrolig gøy når kan finne en karakter man bare må finne ut hvor er fra.

JannPass: Jeg dare deg til reise på bussen I kostyme! hehehe(⌒▽⌒) Alltids fine minner når tar buss eller tog I full kostyme, og nesten alle spiller magic cards! Hva er det som ble plutselig så bra med de korta? Før bare samla jeg dem for fine bilder og klipte dem I stykker til tegnebok eller smykker. Håper klubben holder seg oppe hvis ikke får du invitere folk til biblioteket eller noe. Finner mange noen pro cosplayere på facebook som Elffi, Yaya Han, Calssara, Raffi osv. De er flinke svare på spørsmål fra noobs og gir gjerne gode råd hvis trenger.

╥﹏╥ unnskyld for poste så rart, men dette forumet er helt nytt til det jeg er vandt til.

Hehe skar nok klare det ;D Har itte noe imot det, er bare at je itte vil fryse igjen FØR bussen kjem xD Ja er en del som spell det o.o For mange år siden ville stefar min lære meg det, men da ville je itte xD Så for komplisert ut :S Så begynte en kompis og spelle det også typen også ble je med etterhvert Ah skjønner xD
    Ja je håper den holder seg oppe je også D: Ja må nok finne på noe anna om klubben legges ned. Ah nice Takk for tipset ^w^

Det går bra^^ Er slik når man er ny

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)