User Tag List

Results 1 to 6 of 6

Thread: Project Visual Novel!

Standard Medlem

Default Project Visual Novel!

Tenkte jeg skulle presentere mitt lille prosjekt! En Visual Novel.

Det hadde meg vært greit å kunne vise til flott character concept art og evt. musikalske klipp.
    Desverre har det seg sånn at jeg ikke behersker tegning godt nok. Og har ingen musikalske ferdigheter.

Imidlertid, har jeg brukt et par måneder på å skrive og planlegge manuskript, samt satt meg inn i programmet jeg skal bruke for å lage VN.

Nemlig Ren'Py. (kan sikkert hoste opp en kort Ren'Py for dummies post her om det er interesse for å fortelle andre på en interaktiv måte hvordan din dag på skolen/jobb var. og hva som potensielt hadde hendt om du ikke hadde sovnet i timen/sølt varm kaffe på deg selv).

http://www.renpy.org/
    Kort oppsummert er det et program som hjelper deg i gang med å lage en VN.

Den er gratis, har en stor, grei wiki og er forholdsvis lett å arbeide med.
    Kort og godt. Du får et ferdigpakket program som tar seg av all koden som skal til for at en datamaskin skal kunne kjøre det som et spill.
    Man fyller inn tekst, setter inn bilder og musikk og kneiser det sammen til en VN.
    I tillegg er det høyst modifiserbart og man kan designe egne menyer og innhold etter ønske.

Men tilbake til saken!
    __________________________________________________ ____________________
    VN Project: From whence I came (WIP).

En kort introduksjon!
    Historien handler om hovedpersonen (som for øyeblikket heter Christopher) en helt vanlig andreårs videregående student som bor hjemme som enebarn i en velholdt familie. Han blir tvunget til å bytte skole etter at hans egentlige skole brenner ned i en protestaksjon mot en større skolereform. Like før skolestart.
    Litt omtåket og usikker hives han på flyet og transporteres til sin nye skole. St. Sunniva High School (Whoo cheesy).
    Der skal han leve sammen med tre andre jenter i en studentbolig; Et lysky, vakkert geni som heter Unity, en rolig og ansvarlig snill-pike ved navn Serina, og Nina, den rake motsetningen, impulsiv, naiv og vilter. I tillegg vil han også møte andre på skolen, noen lærere, deres assistenter, og andre medelever.

fakta:
    Det er en "slice of life-romance" VN
    Det vil være 5 tilgjengelige jenter å tilnærme seg etter ønske.
    Fokus på skolen som system og de mørkere sidene ved elevers bakgrunn.
    Det vil forholde seg innenfor et noenlunde realistisk område.

Håpet er å kunne lansere spillet som et av de første forhåpentligvis norskproduserte VN's som holder høy kvalitet både på historie, grafikk og lyd.

Om noen her besitter mangaferdigheter, arkitektur/landskapstegning, eller musikalsk anliggende og ønsker å være med på eller høre mer om dette kanskje litt vel ambisiøse prosjektet, let me know!

Det er forresten et av-på/sideprosjekt da jeg har en 20 000 ords bachelor i pedagogikk å skrive innen sommeren
    håpet er en release innen årsslutt!
    Men da trenger jeg noen som kan tegne! eller dele visjonen med!

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Default Re: Project Visual Novel!

Liker tanken med det iaffal. Om du klarer å unngå være verste klisjeene og ikke fanger jentene i stereotyper bare for å fylle en stereotype så er jeg veldig positiv - alt for mange karakterer blir alt for flate eller for overdrevne, om du skjønner hva jeg mener.

Standard Medlem

Ser hva du mener med den sensei, og målet er å gjøre dem naturlige, og mulige å relatere til. De har sine gode og dårlige sider og oppførselsmønsteret skal ligge forankret i fortid. Alt de foretar seg og måten de reagerer på, har en årsak.
    Vil selvfølgelig møte elementer av eksempelvis klassisk "tsun" og noen øyeblikk med "comic relief" men det setter ikke standarden. Det skal ikke være mulig å oppsummere en karakter med bare ett bokmerke.

Vet ikke om det har vært dårlig valg av størrelse eller skrift, men i str. 11 tekst i Paint (Av mangel på et vanlig flytskjemaprogram) er skjemaet akkurat nå 10649x16110 pixler, og vel en 3Mb i størrelse, nærmer seg ferdig også! Tygger hardt på å løse den siste linjen.
    Vel halvveis i "fellesdelen"
    Begynt på arbeidet rundt Unity.

Sensei's chewtoy #1 Marshmellow's Avatar

høres ut som den typiske haremsituasjon
    ha det gøy, prøv å være original

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Quote Originally Posted by Marshmellow View Post
    høres ut som den typiske haremsituasjon
    ha det gøy, prøv å være original
    Det kan lett unngås om man skriver inn et par guttevenner av jentene/hovedkarakteren og passer på at de andre jentene er til stede, men ikke gnidd ut over hovedkarakteren når man ikke er i jentas "path".

Sensei's chewtoy #1 Marshmellow's Avatar

Quote Originally Posted by Sensei View Post
    Det kan lett unngås om man skriver inn et par guttevenner av jentene/hovedkarakteren og passer på at de andre jentene er til stede, men ikke gnidd ut over hovedkarakteren når man ikke er i jentas "path".
    sant. så lenge man ikke planlegger rivalry blant jentene
    da blir det instant cheesy harem

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)