User Tag List

Results 1 to 3 of 3

Thread: Pop industrien i Japan

Standard Medlem yui_alex's Avatar

Default Pop industrien i Japan

Kom over denne artikkelen i dag, husker at NRK hadde for en stund tilbake en artikkel om denne kjempegruppen og ble litt fasinert over det. Jeg vet det er strenge regler for asiatiske bandmedlemmer, men jeg kan virkelig ikke fatte hvordan noen ønsker å bli i en slik verden (altså stjerne) når dem har regler for det meste de gjør.

Grett nok i denne sammenhengen overnattet hun, men likevel. Nå vet jeg ikke alderen hennes (annet enn at hun er av de eldre i gruppen), men syntes virkelig ikke at hun må gå ut offentlig for å unskylde seg for at hun har tilbrakt tid sammen med kjæresten, om hun gjør det helt frivillig eller ikke vet jeg nå ikke. Etter å ha fulgt med i både det japanske og koreanse artiskmiljøet skjønner jeg de har strenge regler, men om backstreet boys hadde begynt å date noen hadde jeg gitt "#€€ selv om jeg var et kjempefan i min tid. Som foørig har både hatt innleggelser på avrusning flere ganger, barn utenfor ekteskap og skillsmisser.

Hva sier dere, kunne noen av dere tenkt dere å være stjerner i et slikt miljø?
    Mitt er i hvertfall blankt nei, men det gjelder egenlig alt ettersom jeg hater å være i rampelyset.

http://www.kjendis.no/2013/02/02/kje...sikk/25555088/

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Default Re: Pop industrien i Japan

Hun er 20 år gammel.

AKB og de tilhørende gruppene er ganske merkelig sett fra vestens øyne, det er det ingen tvil om. For meg synes jeg hele opplegget rundt disse gruppene er motbydelig. Fansen deres er hovedsakelig creepy otakus (mange av dem middelaldrene menn), som ikke tolererer at sine "waifus" har et liv utenfor idoltilværelsen sin. Jeg er spent på om dette får noen ringvirkninger mot managementet til disse gruppene. Helst hadde jeg sett dem stengt ned.

Default Re: Pop industrien i Japan

Jeg ville være det.
    Jeg er allerede med i et prosjekt som heter Oishii Project ledet av Beckii Cruel hvor medlemmene legger ut videoer på NicoNico douga og har live der.
    Min største drøm er iallefall å bli idol(aidoru) i Japan
    For meg så er det mye bedre enn musikken her. Jeg liker grupper som AKB48, Morning Musume, Buono osv. mye bedre enn de gruppene som er her.

Og for de som er aidoru så er det VELDIG viktig med sånne regler. Det er en del av reglene som er.
    Og det er ikke det samme som med kjendiser her, at de kan date hvem de vil eller noen i det hele tatt.
    Men det er frivillig om man vil være aidoru, og de som vil bli det, følger de reglene. Hvis ikke så kan de bli vanlig artist.

Jeg er dårlig til å forklare, men jeg håper dere forstår hva jeg mener :-)

- Miraku

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)