User Tag List

Results 1 to 7 of 7

Thread: skal vist til japan om 1 mnde :O og har ikke peiling på hva jeg skal gjøre der xD

Standard Medlem dier90's Avatar

Default skal vist til japan om 1 mnde :O og har ikke peiling på hva jeg skal gjøre der xD

hei hei, nå har jeg kofferten pakket, og reiser til thailand om 2 dager, også fant jeg veldig billig fly billett til tokyo, så jeg kjøpte den xD
    og har alltid drømt om å til japan, syntes kulturen, språket og anime er awsomme. men nå skal jeg farte rundt i japan i 2 og halv uker, helt alene.

er jo selfølgelig gøy, men jeg har googlet og googlet ting man kan gjøre i japan, men har ikke peiling på hvor jeg burde dra og lignene.
    Det som frister mest er egentli å finne en plass der det ikke er noe spesielt med turister, sånn at de lokale jeg kansje treffer på vil syntes d er gøy å treffe turister, sånn at jeg kansje får litt lengre samtaler. ellers så skal jeg rundt i tokyo og bare være en såkaldt dum turist i ca 1 uke xD også skal jeg være litt på utsikt etter en ryokan jeg kan slappe av par dager i

none som har none gode ider til hva jeg kan finne på ? xD føler meg stuck ide messig

Standard Medlem riliane's Avatar

Default Re: skal vist til japan om 1 mnde :O og har ikke peiling på hva jeg skal gjøre der xD

Quote Originally Posted by dier90 View Post
    hei hei, nå har jeg kofferten pakket, og reiser til thailand om 2 dager, også fant jeg veldig billig fly billett til tokyo, så jeg kjøpte den xD
    og har alltid drømt om å til japan, syntes kulturen, språket og anime er awsomme. men nå skal jeg farte rundt i japan i 2 og halv uker, helt alene.

er jo selfølgelig gøy, men jeg har googlet og googlet ting man kan gjøre i japan, men har ikke peiling på hvor jeg burde dra og lignene.
    Det som frister mest er egentli å finne en plass der det ikke er noe spesielt med turister, sånn at de lokale jeg kansje treffer på vil syntes d er gøy å treffe turister, sånn at jeg kansje får litt lengre samtaler. ellers så skal jeg rundt i tokyo og bare være en såkaldt dum turist i ca 1 uke xD også skal jeg være litt på utsikt etter en ryokan jeg kan slappe av par dager i

none som har none gode ider til hva jeg kan finne på ? xD føler meg stuck ide messig
    hei, om du skal være i Tokyo anbefaler jeg at du bor på Homeikan ^^ (se hostelworld.com)
    Det er kjempekoseligt og tradisjonelt. ganske sentralt er det også, bare to stop på subwayen unna Tokyo sentrum. også skal du være dom turist i Tokyo anbefaler jeg at du besøker Ghibli museet! ;D

Standard Medlem Valshe's Avatar

Default Re: skal vist til japan om 1 mnde :O og har ikke peiling på hva jeg skal gjøre der xD

Hei du! Hvis du vil kan jeg guide deg haha jeg er godt kjent (både i byene og toglinjene)!

mhm du burde hvertfall se Hachiko, gå innom Animate, Mandarake, Book-off, One Piece butikken, Tokyo tower, Sky Tree osv..
    Vet ikke om du vil sjekke ut Shibuya, Harajuku, Ikebukuro, Akihabara, Yokohama, Odaiba osv.??
    Hva med katte café, eller hund eller kanin café? ^_^ eller maid café?
    Hva med Disneyland? (jeg bor rett ved så jeg ser fyrverkeriet og Askepottslottet derfra hver dag)
    btw hvor mye japansk kan du da?
    Last edited by Valshe; 31st January 2013 at 08:41.

Standard Medlem Katsura's Avatar

Merk: Man har både Neko Maid café OG ren neko café. Neko maid café bør man kunne snakke japansk, siden man betaler for samtale og så mye drikke man vil i en viss tid (der jeg var i alle all) og på neko caféen bør man kunen takle tilstedeværelsen av masse katter over lengre tid (time). Det eneste man gjør er å kose med katter egentlig.
    Harajuku bør i alle fall sjekkes ut, de har innmari god crepé der ~ (med mindre man gjør som meg og bestiller feil og får med tunfisk, ost og salat >.< )
    Book off er et genialt sted å dra dersom man vil kjøpe seg billige spill på japansk, en DS, bøker eller japansk manga! Elsket den kjeden og brukte masse penger der i sommer xD
    Ellers er alltid parken ved Harajuku noe å sjekke ut, masse forskjellige typer folk der til alle tider og deilig med avslapping fra alt mas og bråk som det er masse av i gatene.
    Nakano Broadway er også ganske morsomt sted å være, masse butikker, automater hvor man kan vinne bamser ol. og de selger alt fra brukte Pokemon kort til kær der inne.

Generelt tips: Spis mye rart og smak på det meste! De har så SINNSYKT mye forskjellig der og det er alt annet enn det vi er vant med!

sorry jeg bruke sAA lang tid pAA AA svare, klarte AA miste laptopen min I Malaysia xD men just kjQpt meg en ny en hEAr I Thailand, sAA mangler 3 bokstaver =)
    men jo japansken min er ikke god I det hele tatt,=p kan bare enkle settinger, AA gjQre meg sAnn halv veis forstAAtt, Disneyland er ikke d jeg har hQyest pAA lista, siden jeg har sett bAAde Disney land paris, og Disneyworld I florida.

men d meste du ramset opp hQrtes jo gQy ut =)
    men fAAr all del, har du lyst AA lege guide sier jeg Apselutt ikke nei til d =) og da kommer jeg seffQlgelig til AA spandere alt pAA deg

beklager skrivingen min, ikke heeelt vant til thai pc xD

Quote Originally Posted by Katsura View Post
    Merk: Man har både Neko Maid café OG ren neko café. Neko maid café bør man kunne snakke japansk, siden man betaler for samtale og så mye drikke man vil i en viss tid (der jeg var i alle all) og på neko caféen bør man kunen takle tilstedeværelsen av masse katter over lengre tid (time). Det eneste man gjør er å kose med katter egentlig.
    Harajuku bør i alle fall sjekkes ut, de har innmari god crepé der ~ (med mindre man gjør som meg og bestiller feil og får med tunfisk, ost og salat >.< )
    Book off er et genialt sted å dra dersom man vil kjøpe seg billige spill på japansk, en DS, bøker eller japansk manga! Elsket den kjeden og brukte masse penger der i sommer xD
    Ellers er alltid parken ved Harajuku noe å sjekke ut, masse forskjellige typer folk der til alle tider og deilig med avslapping fra alt mas og bråk som det er masse av i gatene.
    Nakano Broadway er også ganske morsomt sted å være, masse butikker, automater hvor man kan vinne bamser ol. og de selger alt fra brukte Pokemon kort til kær der inne.

Generelt tips: Spis mye rart og smak på det meste! De har så SINNSYKT mye forskjellig der og det er alt annet enn det vi er vant med!

jeg skal spise alt jeg finner der xD akurat kommet meg over en matforgiftelse I Thailand, sAA tror magen min burde takle alt som finnes I japan xD
    kommer nok til AA kjQpe litt orgianale manga'er, bare fAAr AA ha dem pAA hylla ja =) maid kafe mAA testes, hAAper bare ikke det blir I det litt fAAr ektreme xD

ble forsten ikke 2 og halv uke, ble bare fra 4 mars til 15 mars, kjente kurset I Thailand var sAA slitsomt, og litt hjem lengsel, men men, liker jeg japan, som jeg er 99 prosent sikker pAA at jeg gjQr, sAA er d jo bare AA ta turen igjen =D
    Last edited by Heika-sama; 20th February 2013 at 10:53. Reason: Slo sammen trippelpost.

ja, til sQndag setter jeg meg pAA flyet pAA vei til japan. xD lander ikke fQr mandags morgen, men beginner virkelig og nerme seg =O og enda egentli ikke ide pAA hva jeg skal bruke tiden pAA der, fAAr vell bare valse rundt og ha det sAA awsomme som mulig xD

Standard Medlem Sparkie's Avatar

Jeg var der i mars og april ifjor og fikk her om dagen en forespørsel fra ei venninne som hadde en kompis som skulle ned og lurte på noen tips og triks så jeg gir deg copy-pasten

Tokyo Metropolitan Government Building – Der er det 2 store observatorier i hvert tårn. Tror disse kanskje er de største i Tokyo, men de er så høye at du kan se Mount Fuji. Jeg vet ikke når de åpner, men han kan ta dagstur til toppen hvor han kan spise et egg tror jeg det var som ville forlenge livet hans Stengt når jeg var der

Keiserns tempel, som ligger i Tokyo-ku altså «hoved» Tokyo, mye flotte bygg og stort område han kan valse rundt i. Dog ikke alt er åpent for publikum.

I stedet som heter Ueno så er det en dyrepark som har mange dyr, men som du ser på bildene mine tror jeg ikke dyrene har det like bra…

Han bør besøke Harajuku på en søndag i den svære parken rett bak togstasjonen, også er det en gate som heter Takeshita Street, der er det masse butikker for klær, suvenirer og mye annet fett dill. Der vil han møte masse afrikanere som han bare må ignorere, de vil prøve å lure han eller rane han. De må bare unngås.

Han bør reise til Hamamatsucho hvor han kan gå i toppen av world tradecenter, Kort vei til Tokyo Tower (Mini utgaven av det som står i Paris) Og han burde dra til Tokyo Sky Tree som var 2 uker unna åpning når jeg var der, det aller høyeste tårnet.

Han MÅ dra til Akihabara. Magisk sted, der er det også Gundam Cafe

Han bør dra til Kabukicho på kveldstid, sier ikke mer enn det. Men her holder Yakuzaen til så det er best og oppføre seg skikkelig.

Dersom han møter Geishaer skal han aldri røre dem eller blokkere veien for dem fordi han vil ta bilde, han må spørre pent og behandle de med respekt, dette er noe som virkelig irriterer japanere. Geisha er faktisk et veldig respektabelt yrke. Spesielt i Kyoto.

Shibuya Crossing er fantastisk dersom du setter deg på en barstol på Starbucks i andre etasje da får du fantastisk utsikt

Men et par tips:

KUN kjør Yamanote line, den er grønn og går rundt hele Tokyo i en sirkel, dersom han skal litt rare steder må han nok ta de andre som for eksempel Konami bygget må du ta en annen linje.

Han må ikke gi tips, de tar ikke imot tips.

Igjen så blir dette en fantastisk tur for han. Aldri trenger han å være redd for å bli rana eller noe annet, her er det både politiet og Yakuzaen som ikke vil ha noe som helst av gatekriminalitet. Yakuzaen vil ikke ha masse politi i sineområder så han er stort sett veldig trygg uansett hvor han går. MEN dersom han drar til Roppongi vil han finne mye hvite snobber og amerikanske marine soldater, der kan det være veldig veldig mye bråk. Men der skal han ha en fin tykkelse på lommeboken sin om han drar opp dit.

Beste tips: Gå av hvor som helst og utforsk gå ned gater som ser tomme ut så plutselig dukker det opp en Izakaya med god stemning. Han kan glemme engelsk, men dårlig engelsk og «tegnespråk» kommer han langt med.

Kunne ramsa opp mye mer, men han deler nok ikke samme interesser som meg

NB: Måtte skrive dette på tabben så endel skriveleifer

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)