User Tag List

Results 1 to 2 of 2

Thread: The Urban Legend

Community Manager
    Fridator of many talents.
    Fridator's Avatar

Default The Urban Legend

Illustrasjon: www.theurbanlegend.no

En norsk superhelt-tegneserie, sier du? Ja, de finnes, og med Josef Yohannes' nye serie har norge fått et nytt tilskudd til superheltene, nemlig The Urban Legend.

Handling:
    The Urban Legend handler om livet og hverdagen til en sann superhelt som blir tvunget til å ta saken i sine hender etter at han opplever at kriminelle dreper hans yngre fetter Justin, som han hadde ansvaret for å ta seg av. Historien finner sted i en metropolisk by, med høy fart og hvor farer truer byens innbyggere. Byen blir styrt av et kriminelt nettverk som har som mål og tre inn i politiske stillinger. Handlingen foregår i byen «Capital City» aka «The City of God» som blant folk ble regna for å være en vakker og magnetisk by, med store muligheter for å kunne lykkes, ved å oppnå sine håp, drømmer og mål. Dette endret seg drastisk etter politiske endringer, og korrupte embetsmenn kommer til makten. Politikken og økonomien i byen reduseres dramatisk. «Capital City» er på randen av konkurs etter en lengre vanskelig økonomisk periode.

Kommunale posisjoner og stillinger kuttes kraftig innen sentrale etater som politi, brannvesenet og innen læreryrket. Å ferdes i gatene er ikke lenger trygt da byens kriminelle har et godt overtak på byen, hvor makten og innflytelsen øker hver eneste dag.
    De kriminelles råskap i byen har tatt et så stort overhånd at politiet ikke lenger kan beskytte samfunnet og dets innbyggere, kun en mann makter, tør og har hjertet til å reise seg for resten av byen og motsi de kriminelle. Denne mannen reiser seg fra byens aske, og tar byens byrde på sine skuldre og kjemper for de neste generasjonenes framtid..

Ên mann, med ett mål.. Han er THE URBAN LEGEND…

Trailer:

Anbefaler interesserte å se denne episoden fra NRKs Filmbonanza, der de blant annet følger serieskaperen Yohannes under Comic-Con mens han prøver å få solgt serien til utenlandske forlag.

Første hefte i serien kan kjøpes på Outland, der jeg fant mitt eksemplar, eller på seriens nettside.

Jeg synes:
    Første nummer er helt standard til å være en superheltserie, karakterene og historien introduseres og de rekker en kjapp actionscene, uten at karakterene rekker å utdypes nevneverdig. Det er greit å henge med underveis, og tegningene passer bra. Jeg kjøpte den engelske oversettelsen da det var den eneste Outland hadde inne, men oversettelsen var ikke kommet helt i mål. Dersom du er usikker, anbefaler jeg å velge den norske versjonen. Ellers liker jeg idéen godt, og jeg vil kjøpe neste nummer når det kommer.

Noen andre som har lest denne? Er det spennende at noen prøver seg i Norge med et nytt konsept, eller bør man holde seg til de gamle gode heltene fra Marvel og DC?

Standard Medlem Bigbo's Avatar

Default Re: The Urban Legend

Dette så jeg faktisk på en dokumentar om Comic Con i USA (eller et lignende con). En norsk artist som ville ha hjelp til å publisere tegneserien sin var der, møtte høye herrer fra Marvel Comics, og fikk kritikk og tips til hvordan man publiserer en tegneserie osv.

Anyway, har ikke fått lest den enda, men konseptet virka skikkelig tøft etter det jeg har hørt/lest om tegneserien.

Skal lett sjekke den ut når jeg får sjansen! (Kanskje i morgen!)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)