User Tag List

Results 1 to 3 of 3

Thread: Forslag for Desucon fra Genki opplevelse

Standard Medlem

Default Forslag for Desucon fra Genki opplevelse

Jeg har nettopp vært på den andre dagen til Danmarks "Genkicon", og her har de gjort et par ting som kanskje Desucon kan lære av.

Blandt annet holdt de noe jeg har syntes Desucon har manglet i mange år - nemlig en Parade, med musikk. Dette var en kjempegøy aktivitet som mange deltok på, å vi gikk vel en fire kilometer, halvveis stoppet vi for å danse karamelldansen.

Den andre tingen som jeg virkelig synes Desucon kan lære av, er at de gav informasjonen på både Dansk og Engelsk, som jeg synes er mer vennlig mot de som kommer til landet for å gå på con. Vet at det er en god del som kommer til Desucon som ikke er Norsk, så dette er noe dere burde jobbe med.

Den tredje og siste tingen er at Desucon virkelig mangler steder å sitte. Eneste sitte stedet er jo på restauranten. Syntes ikke dette er helt godt nok, når man ser at Genki har en stor gressplen ute og en hau av sitteplasser inne, både med kafeer og utenom.

Men må si at selv om jeg har hatt en flott opplevelse på Genki, så slår nok Norge's Desucon Danmark's Genkicon. Vi har mange flotte ting som Genki manglet, blandt annet var det dårligere informasjon, sikkerhet, mangel på medical crew, mye mye mer artstands og andre små stands, det er mye flere folk, eventene dere har er for det meste bedre og Desucon føles bare mer episk generelt.

Standard Medlem Xarien's Avatar

Default Re: Forslag for Desucon fra Genki opplevelse

Jeg vet ikke hvor du var når DeSuCon ble arrangert i år, men all informasjon ble
    gitt ut både på Norsk og så på Engelsk (OK så er ikke engelsken til Alejandro den
    beste, men han er jo Bergenser så du får tilgi ham )

Standard Medlem Felisaur's Avatar

Default Re: Forslag for Desucon fra Genki opplevelse

En parade høres faktisk kjempemorsomt ut. Furcons har parader, hvor blandt annet EF i år tok seg veien gjennom en park, og til og med igjennom et kjøpesenter.
    Finnes sikkert en del veier i Oslo man kan gå hvor det heller ikke er biltrafikk.
    Problemet på Desucon når det gjelder sitteplasser er vel.. at det er så vidt plass å kunne stå noe sted stille uten å bli dyttet. Man har jo ikke lov til å sitte på gulvet en gang.
    Så å plassere ut stoler og benker, eller puter å sitte på ville tatt vekk enda mere plass å bevege seg på. Hadde vært gøy om vi kunne ha fått brukt torget rett utenfor da til
    diverse ting. Men igjen, værmeldignene har ikke vært til å stole på hele sommeren, og cosplay + regn er vanligvis ikke gøy.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)