User Tag List

Results 1 to 11 of 11

Thread: Hva skjedde med Japani?

Standard Medlem Hmm's Avatar

Default Hva skjedde med Japani?

Synes dette forumet bare daler nedover for tiden....er jo ikke på langt nær like mange aktive medlemmer som for ett år siden. Hva har egentlig skjedd? har interessen for anime, manga og japan suket så til de grader her i Norge eller?

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Default Re: Hva skjedde med Japani?

Det er nok ikke det at interessen har sunket (Desucon er større enn noen gang, og det er flere cons enn noen gang), men det er nok flere ting som har skyld i dette. At det har dukket opp andre steder å sosialisere på har nok en del av skylden (facebook o.l.) for at det er mindre aktivitet. Man har også bieffekten av at når det blir færre som lager innlegg, så blir det også færre innlegg å svare på for de som er igjen, og da har man en liten sirkel der. Det hjelper heller ikke at brorparten av forumbrukere stort sett bare leser forum, og ikke poster aktivt selv.

Det beste man kan gjøre om man synes det er trist at det er mindre aktivitet på forumet er å lage aktivtet selv. Start nye tråder, lag nye innlegg i gamle tråder osv. Det er fortsatt en del aktivitet i anime- og manga-forumet, så det er bare å trå til.

så statistisk sett er det fortsatt stor aktivitet?
    som jeg vet er dette det eneste norske forumet som i det hele tatt har noen aktivitet rundt manga og anime?

Standard Medlem Bigbo's Avatar

Vil helst oppfordre til å øke aktivitetsnivået på forumet, men det er jo også en IRC channel for forumet. Om du ikke har en IRC client, er det webchat link oppe i høyre hjørne, på den lille meny-linja.

Jeg savner også aktiviteten som var her. Spesiellt back in 2007-2008.

Standard Medlem TheFatNorseman's Avatar

Jeg vet ikke hva som har skjedd, det var mer aktivitet her i 2010 da jeg sist hadde bruker(som jeg har glemt bruker navnet til x3), men er jo mulig at flere tok en pause sånn som jeg gjorde ^^

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Quote Originally Posted by Hmm View Post
    så statistisk sett er det fortsatt stor aktivitet?
    som jeg vet er dette det eneste norske forumet som i det hele tatt har noen aktivitet rundt manga og anime?
    Det er relativt stort aktivitet i brukere som leser forumet, men noe labert når det kommer til brukere som skriver på forumet, men det er egentlig ganske normalt (at flere leser enn det er som skriver, altså). All aktivitet er bra, men om det blir færre som skriver, blir det også færre som leser.

Om man vil kalle det statistisk stor aktivitet kan vel diskuteres. Personlig er jeg veldig glad i forum, så jeg synes det er trist om forumet skal dø ut helt pga Facebook og andre plattformer. Dessverre er det begrenset hvor mye jeg orker og har tid til med posting for min egen del, hvert fall når responsen man får ikke er så stor, så jeg skjønner at mange tidligere aktive brukere har forsvunnet etter hvert. Gir vel mening at det er demotiverende om man føler seg som den eneste som skriver i en tråd.

For min egen del vil jeg gjerne holde liv i forumet, og det vil mange andre av de som driver forumet også, men vi klarer ikke å gjennomføre det uten at alle brukerne også blir med og drar lasset. Vi setter stor pris på bidragsytere.

Standard Medlem Gorerotten's Avatar

Akkurat nå som det er sommer er det ekstremt liten aktivitet her inne. Men man vil nok se at ting blir bedre nå som skolen starter opp igjen. Vil tro det er bedre å surfe formum i timene eller når man skal gjøre lekser
    Men skal si meg enig i at det var mere aktivitet da anime.no/forum var oppe, men som Sensei sier... det er andre sosiale medier der ute som tar sin del av kaka.

Sensei's chewtoy #1 Marshmellow's Avatar

Tror jeg kommer til å bli drevet til å poste mere. Har lovet meg selv det, iallefall. Blir nok litt mer nå som skolen starter opp igjen.

Og så er det vel kanskje større atkvitet her rett før/midt under cons? Da kommer det nye/gamle medlemmer osv som vil ha info/introduserer seg selv/lager grupper o.l. Så tiden etter cons virker kanskje litt mer laber? Jeg var medlem på gamle anime.no, og den gang var det stor aktivitet på forumet (minns nå jeg i hvertfall) og dagens høydepunkt var å sjekke forumet! Men nå har jo facebook og slikt tatt over det meste, og som det blir nevnt over så leser flere enn de poster. Personlig syntes jeg forum er meget hygg og trives med å browse rundt her og poste i ny og ned!

Håper forumet tar seg opp igjen

Standard Medlem Xarien's Avatar

Nå må dere ikke glemme at det har vært sommerferie som automagisk senker aktivitetsnivået til en brøkdel av normalt.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)