User Tag List

Results 1 to 19 of 19

Thread: The Dark Knight Rises (2012)

Community Manager
    Fridator of many talents.
    Fridator's Avatar

Default The Dark Knight Rises (2012)

Den 25. juli har den tredje og siste filmen i Christopher Nolans Batman-trilogi, The Dark Knight Rises, norgespremiere. Handlingen foregår åtte år etter The Dark Knight, og introduserer de nye karakterene Selina Kyle og Bane, spilt av Anne Hathaway og Tom Hardy respektivt.

Handling:
    Etter å ha tatt på seg ansvaret for Harvey Dents handlinger for å beskytte Dents gode rykte i The Dark Knight, har Batman blitt jaget av politiet i Gotham City og gått i eksil. Åtte år senere dukker den mystiske Selina Kyle opp. Dette setter igang en rekke hendelser som leder frem til Banes ankomst, en nådeløs terrorist som ønsker å ødelegge Gotham City. Med byens fremtid på spill, må Batman komme tilbake fra eksil for å konfrontere Bane og få slutt på hans terrorvelde.

Trailer:

Spoiler Spoiler: Flere trailere

Husk å bruke spoilertags når du diskuterer handlingen i filmen utover det som er nevnt over.

Selv gleder jeg meg til å få med meg slutten på trilogien, så dette er en "må se"-film denne sommeren for meg. Flere som gleder seg?

Standard Medlem

Default Re: The Dark Knight Rises (2012)

Gleder meg masse!! Skal på natt premiera Synes Nolan har gjort en kjempe god jobb med Batman filmene, og det blir spennede å se hvordan han avslutter det hele (:

Standard Medlem Mags Misery's Avatar

Jeg gleder meg enormt! Batman har vært helten min fra jeg var liten

Standard Medlem Mags Misery's Avatar

Og nå har jeg bestilt billetter til midnattspremieren her jeg bor! Gleder meg som en liten unge!

Standard Medlem Gorerotten's Avatar

Så nettopp den mini filmen eller prologen som det kalles og jeg liker det jeg så. For min egendel så tror jeg ikke filmen blir bedre en The Dark Knight av mange grunner. Men hovedgrunnen er The Joker. Hadde lenge ment at Mr. Nicholson's rolle var noe av det beste gjort på film de siste 30årene til Heath Ledger tok rollen som om den var skapt for ham. Men jeg har tatt feil før. Ingen tvil om at det blir show fra start til slutt.

Standard Medlem Lizzy's Avatar

Skal ikke se, har ikke planer for å se, de nye Batman filmene suger!

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Quote Originally Posted by Lizzy View Post
    Skal ikke se, har ikke planer for å se, de nye Batman filmene suger!
    wat. De to forrige filmene var jo bra. Spesielt The Dark Knight.

Gleder meg veldig! Tror det blir veldig bra, men ikke The Dark Knight-bra.

Standard Medlem Lizzy's Avatar

Quote Originally Posted by Sensei View Post
    wat. De to forrige filmene var jo bra. Spesielt The Dark Knight.

Gleder meg veldig! Tror det blir veldig bra, men ikke The Dark Knight-bra.
    Jeg tør påstå at de var sovemedisin og absolutt ikke slik Batman var ment for å være... Greit at det liksom skal være en litt mer realistisk Batman...men COME ON! Arkham Asylum/City spillene er en MYE bedre tolkning av originalmaterialet samt en bedre realistisk versjon enn det skvipet til Nolan. Bale passer ABSOLUTT ikke som Batman og IVÆRTFALL ikke som Bruca Wayne! Skulle ikke han liksom være innesluttet og stille, mystisk person? Ikke øse rundt seg med penger og damer for å tiltrekke seg mest mulig oppmerksomhet? Beklager, nei...
    Og ja, jeg vet dette blir krangling derfor trekker jeg meg ut nå for jeg orker ikke prøve engang. Batman har vært min helt siden jeg var liten men jeg ble utrolig skuffet når Christian Bale kom inn i bildet når han i tillegg har ødelagt Terminator for meg i senere tid. Han passer ikke, har aldri passet og vil aldri passe som Batman. Samme med Heath Ledger. Jaja, synd han døde og alt det der, men han var en dårlig Joker. Han var en god sinnsyk skurk, men en veldig, VELDIG dårlig Joker.
    Jeg skylder egentlig mest på Nolan og/eller manusforfatterne for et veldig dårlig manus og dårlig skrevet karakterer for de følger ingenting av de originale karakterene og figurene hverken i oppførsel eller utstråling.

Mine tanker om filmene, sorry om jeg tråkker noen på tærne nå, men det er fakta. Tenk litt på de gamle Batman filmene og tegneseriene neste gang dere ser disse Nolan filmene så ser dere selv hvor dårlig de er fra originalene.

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Da gamle batmanfilmene er kjempeteite.

Synes Batman fra spillene du nevnte har mer til felles med Nolan-batman enn de gamle filmene, egentlig. Men at det er en mørkere tolkning av Batman-universet, det er det ingen tvil om. Orker ikke starte en lenger diskusjon om smak og behag dog. Man får like det man liker!

Standard Medlem Dadaph's Avatar

Har heller et Adam West-maraton. Det holder meg i det minste våken. Alvorlig: flere må se Batman fra 1966, den er en herlig morsom film.

Jeg har sett hver av Nolan-filmene tre ganger. Første gangen likte jeg faktisk begge. Men de fungerer ikke å se igjen. Derfor er jeg veldig skeptisk til den nye.
    Jeg misliker ikke Nolan som regissør, da både Inception og The Prestige er noen av mine favorittfilmer de senere årene. Men denne versjonen av Batman-universet synes jeg rett og slett ikke fungerer. Er møkklei grim&gritty-trenden, og håper at neste inkarnasjon av Batman blir litt mer tro mot originalmaterialet. Kanskje ikke helt West/Schumacher, men både Burton, den animerte serien og de nyere spillene har bevist at det går an å kombinere det mørke fra 80-tallets Batman-serier med den originale campy tegneserieestitikken.

Ren grim/gritty/"realisme" er ikke veien å gå for Batman....eller James Bond, for den saks skyld. Det neste blir vel en en grim/gritty/realistisk versjon av Star Wars eller Indiana Jones eller noe annet jeg holder kjært fra barndommen.

Community Manager
    Fridator's Avatar

iPhone-brukere som gleder seg til filmen bør ta en titt på den nye appen (The Dark Knight Rises Z+ i App Store) som ble sluppet i dag. Den kombinerer filmens lydspor med augmented reality, slik at lydene og musikken du hører forandrer seg etter hva som skjer rundt deg og hvilken tid på dagen det er. Den inneholder også en del ekstramateriale om hvordan lydsporet ble til, så den er verdt å se på også om du ikke ønsker å omgi deg med lydene av Arkham City til alle døgnets tider.

Jeg har testet den litt selv, og det hørtes ganske så spennende ut der jeg tuslet rundt i mørkt og tomt hus.

Quote Originally Posted by Tormawk View Post
    Kanskje holde dette forumet fri for terror og annet faenskap? Er nok av det i media fra før av :/

Standard Medlem LenaQuinn's Avatar

Jeg skal på nattpremieren i coluseumet 8D Kommer til å gå med en stor batman gjeng, og jeg kommer til å være kledd som Harley Quinn ifra Arkham Asylum ^^

Må si jeg ble rimelig skuffet over filmen. Det hele virket så poengløst og platt samt klippingen i filmen var noe merkelig og irriterende. Nei The Dark Knight er og forblir best.

Sensei's chewtoy #1 Marshmellow's Avatar

Quote Originally Posted by Gorerotten View Post
    Må si jeg ble rimelig skuffet over filmen. Det hele virket så poengløst og platt samt klippingen i filmen var noe merkelig og irriterende. Nei The Dark Knight er og forblir best.
    Virkelig?
    Jeg har hørt at den er til å dø for..

Mange diehard Batman fans vil nok si at filmen var årets beste film men jeg synes den var alt for uengasjerende og lite gjennomtenkt til å virkelig komme i høyden til de to første. Synes heller ikke at Bane var noe minneverdig heller når jeg tenker meg om.
    Men jeg kan legge til at som en avsluttning så er filmen's setting på sitt rette. Men det virker for meg som om at det egentlig var tilltenkt The Joker og ikke Bane men siden Heath Ledger gikk bort så måtte de skrive om deler av manuset og sette inn en annen skurk til å gjøre samme jobben. Men skal så klart ikke røpe noe men opplegget er bare en viderføring av hva Jokeren starter med i The Dark Knight.

Community Manager
    Fridator's Avatar

Jeg syntes det var en god avslutning på trilogien, selv om den ikke når opp til Batman Begins.

Spoiler Spoiler: Handlingen

Quote Originally Posted by Fridator View Post
    Jeg syntes det var en god avslutning på trilogien, selv om den ikke når opp til Batman Begins.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)