User Tag List

Results 1 to 17 of 17

Thread: Jeg er så nervøs o.o, og trenger hjelp :0

Default Jeg er så nervøs o.o, og trenger hjelp :0

Jeg skal 1. oktober til coscon, og det er den første con greie min. Og jeg er så kfhbckef nervøst, fordi jeg veit ikke hva som skal skjer og jeg er menneska(?) redd men trudde det hadde vært en bra trening.... Kan de som har vært til coscon før fortelle meg litt om det, vær sa snill?

Standard Medlem Gorerotten's Avatar

Default Re: Jeg er så nervøs o.o, og trenger hjelp :0

Jeg skal ikke på con i år men jeg har også sosialangst. Vet hvor kjipt slikt kan være men jeg har levd med dette i mange år og la meg fortelle litt hvordan du kan få det litt bedre.

For det første, gå med en posetiv innstilling på at ingenting kommer til å skje. Ja hvorfor skulle noe skje det er jo bare et con og skal man ikke føle seg trygg der så hvor hen da?
    Det du sikkert er mest redd for er vel øyekontant med andre mennesker og det er faktisk ikke dødelig, det kan ende opp med et nikk eller smil... eller i værstefall en klem. Ja jeg vet, klemmer er überfarlige.
    Hodetelefoner med musikk du liker er veldig hendig å ha om du skulle bli stresset og finn ut hvor utgangene er henn før du gjør noe annet.

Som reglel så er det mere påtvungen sammenkomster som er problemet, her velger du jo selv å gå samt det er innenfor ditt intressefelt. Hadde du feks skulle møte masse ukjente random mennesker på en plass du ikke ville så hadde det vært mye værre.
    Dette går nok bra, blir det for mye så hør på musikk og trekk ut, før du eventuelt prøver deg igjen.

Håper det ordner seg, ser ingen grunn til at det ikke skal det....

Jeg har aldri tenkt på det..... og skal sikkert prøve det c: Men jeg er da litt redd hva de andre menneske tenker når de ser noen sitter er aleine med headsets .-. Trur du at de bryr seg om det?

Hva tenker du selv da når du ser noen sitter alene med headset ? At de slapper av å hører på musikk regner jeg med.
    Og det er ingen ting å bry seg om hva de andre mener eller tenker om den saken, her er det din velvære som gjelder.

Ja jeg syns at det jeg men jeg veit at de som går i klassa min synes at det er 'loner' eller 'emo' og sann...... de er jo ikke der men kanskje andre menneske tenker på samen måten...

Uten at jeg kan plassere meg dirrekte i din situasjon, så tror jeg dine egne, bekymrede tanker er med på å dra deg ned. Istedenfor at du går rundt og bekymrer deg for hva folk mener og tror om deg, vis heller at du er stolt av den du er. Bær deg selv med verdighet og vis at du er slettes ikke noen dott med headset, men en som nyter musikk på et befolket området ^_^My two cents for you. Håper du får det trivelig!

Nå er jo faktisk con/anime folk i all hovedsak outcast's i fra den normale normen uansett da, en lett blanding av alt som ikke er mainstream så ville ikke gått rundt å tenkt så mye på dette.

Quote Originally Posted by Gorerotten View Post
    Nå er jo faktisk con/anime folk i all hovedsak outcast's i fra den normale normen uansett da, en lett blanding av alt som ikke er mainstream så ville ikke gått rundt å tenkt så mye på dette.
    Uansett så er det å være "normal" oppskrytt ; ) hihi

Hør Hør, kunne ikke sakt det bedre selv. Normal is so 1950 ^^:

Takk du (: Jeg egentlig begynner å føler at det skal gå bra ^o^

Quote Originally Posted by Gorerotten View Post
    Hør Hør, kunne ikke sakt det bedre selv. Normal is so 1950 ^^:
    Normal is so scared of being awesome! 8D

Ja det er jo sant >.<

Quote Originally Posted by KaitoKurosachi View Post
    Takk du (: Jeg egentlig begynner å føler at det skal gå bra ^o^
    Ja det tror jeg også. Som sakt bare møt opp med en posetiv innstilling og godt humør så ordner resten seg selv.

Standard Medlem Sarphire's Avatar

Jeg sliter også med sosial angst (var mye verre før, nå klarer jeg meg for det meste), og beslutningen om og dra på mitt første con var veldig stort for meg. En av hovedgrunnene til at jeg til slutt bestemte meg, var fordi jeg kjente noen av de jeg skulle reise med/henge med inne på selve connet (inkludert kjæresten min), noe som hjalp veldig.
    Og for og si det sånn; jeg var utrolig nervøs selv og trodde at alle kom til å se på meg som en "freak" (no offence if anyone reads this, men det var sånn jeg tenkte første gangen hurrdurr), men da jeg ankom connet innså jeg at alle andre (selv om jeg egentlig visste det fra før av, så er det noe med det at vi fortrenger ting heh...) også var som meg.

Jeg slenger meg på og sier som de andre: møt opp med en positiv instilling og et åpent sinn; selv om det kanskje er vanskelig for deg akkurat der og da, så føler du deg bedre med en gang du ser at det "hjelper"

Likte også idéen som ble nevnt ovenfor ang. headset og musikk. Om du føler deg ukomfortabel, hjelper det fort og "forvinne" inn i sin egen verden. Skal ærlig innrømme at jeg har nå gjort dét mer enn én gang ja.

Takk du også men trur du at det er rar hvist jeg snakker engelsk? Fordi jeg har aldri prøvd og snakke norsk fordi jeg er så sjenert....

Community Manager
    Don't stare so much-nya!
    Glup's Avatar

Quote Originally Posted by KaitoKurosachi View Post
    Takk du også men trur du at det er rar hvist jeg snakker engelsk? Fordi jeg har aldri prøvd og snakke norsk fordi jeg er så sjenert....
    Snakke engelsk er aldri noe problem. Hvertfall ikke i dette miljøet hvor de aller fleste er nokså gode i Engelsk.
    Personlig, selv om jeg er Norsk, velger jeg å snakke mye Engelsk med mine venner og med ukjente, bare fordi jeg liker det språket bedre. Småsnakke med folk i kassa på butikken på engelsk f.eks.
    Du blir nok smålig sett på som rar for "normale", men folk herfra bryr seg nok lite.

Jeg viste ikke det, takk da C:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)